Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نائب رییس کمیسون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با در نظر داشتن مصوبه هیئت وزیران مبنی بر خارج کردن بانک مرکزی از حسابرسی عملیاتی گفت: هیچ دولتی حق تصویب قانون ندارد ولی دارای حق نوشتن آیین نامه است اما قانون باید به مجلس آمده و در آن جا به تصویب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: اگر طبق قوانینی که ما داریم به دولت اجازه داده شده است در بحث حسابرسی شرکت ها آیین نامه بنویسد اشکالی ندارد ولی اگر چنین اجازه ای را نداده مصوبه دولت اشکال دارد و این حق را قوانین بالاستی داده که قانون را باید مجلس بعد از گذشت از فیلتر شورای نگهبان و تایید آن تصویب کند که در آن صورت باید اجرایی شود و می تواند در آن استثنایی هم برای بانک مرکزی قائل شد.

موسوی لارگانی تأکید کرد: اگر این مصوبه قانون نباشد و به صورت آیین نامه نوشته شده باشد اشکالی ندارد و می تواند استثنایی هم در آن انجام گرفته شده باشد.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از وظایف مجلس نظارت است و از وظایف نظارتی آن تحقیق و تفحص از سازمان ها و ارگان ها و به طور مثال بانک مرکزی هم شامل این موضوع می شود و بعید می دانم با این مصوبه مجلس از بعد نظارتی نتواند کاری انجام دهد.

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران و با اظهار این که به همراه آن قطعا فساد خواهد بود تأکید کرد: فساد اقتصادی به همراه این مصوبه است و ما که به دنبال شفافیت در کارهایمان هستیم نباید از حسابرسی نگران باشیم.

موسوی لارگانی در ادامه خاطر نشان کرد: این مصوبه در نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی وجه قانونی ندارد و نباید چنین چیزی داشته باشیم.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد عدم ارائه گزارش مالی از سوی بانک ها به مدت طولانی اظهار داشت: این موضوع را باید از خود بانک هاپرسید و نمی توان دلیل روشنی برای این موضوع در نظر داشت .

وی تصریح کرد: کسی که از حسابرسی ناراحت است حتما جایی از کارش می لنگد و مشکل دارد و الا اگر مشکلی نداشته باشد هیچ نگرانی از این کار نباید داشته باشد.

موسوی لارگانی با اشاره به ضرب المثل طلا که پاک است چه منتش به خاک است گفت: اگر کسی کارهایش پاک باشد نگرانی از حسابرسی ندارد و شاید جایی از کار می لنگد که از آن می ترسد.

303

فساد اقتصادی دولت هیئت وزیران جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف