Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رياست جمهوري فرانسه انتقادات ضمني به ماهيت اقامت نخست وزير مستعفي لبنان مطرح کرده، ميشل عون هم گفته، هر آنچه از سعد حريري انتشار مي‌يابد منعکس کننده واقعيت نيست و به نظر او حريري "ربوده شده" است. رويترز نيز از انگيزه‌هاي عربستان در کنار گذاشتن حريري پرده برداشت.
به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه الجزيره، کاخ اليزه در بيانيه‌اي اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهوري فرانسه در تماس تلفني با ميشل عون، رئيس‌جمهوري لبنان تاکيد کرد که بايد رهبران لبنان آزادانه رفت‌وآمد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين بيانيه آمده است، جبران باسيل وزير خارجه لبنان سه‌شنبه در پاريس با ماکرون ديدار مي‌کند.
پيشتر وزارت خارجه فرانسه بر لزوم آزادي حريري در رفت‌وآمدهايش و ايفاي نقش حياتي‌اش در لبنان تاکيد کرده بود.
ميشل عون نيز از عربستان خواسته بود درباره عدم بازگشت حريري به لبنان توضيح دهد.
رئيس جمهوري لبنان خاطرنشان کرد، ابهاماتي درباره وضعيت حريري از زمان استعفايش مطرح است و هر چه از شنيده مي‌شود و خواهيم شنيد بيانگر واقعيت نيست بلکه نتيجه وضعيت مبهم است.
مسؤولان ارشد لبناني به نقل از ميشل عون در جريان نشست روز جمعه‌اش گفتند، حريري ربوده شده است و بايد مصونيت داشته باشد.
اين در حالي است که وليد بخاري، کاردار سفارت عربستان در لبنان گفت: آنچه درباره وضعيت سعد حريري مطرح شده و اينکه حريري در بازداشت اجباري در عربستان است، صحت ندارد.
بخاري در جريان ديدار با هيئت عشايري لبناني حامي عربستان تاکيد کرد،‌ حريري احتمالا تصميم گرفته باشد به لبنان بازنگردد و در حالي که او به اراده خود در عربستان است.
اما خبرگزاري رويترز گزارش داد، از زمان ورود هواپيماي سعد حريري به عربستان همانطور که براي استقبال از يک نخست وزير در سفري رسمي براي نشست با ملک سلمان بايد صورت مي‌گرفت شاهزادگان و مسؤولان دولتي در انتظار او نبودند.
اين مساله را منابع نزديک به سعد حريري و مسؤولان سياسي و امنيتي لبنان در گفت‌وگو با رويترز تاييد کردند.
اين منابع تصريح کردند: تلفن همراه او مصادره شده و براي روز دوم ناگزير به قرائت متن استعفايش در تلويزيون وابسته به عربستان شد.
منابع نزديک به حريري گفتند، عربستان به اين نتيجه رسيده بود که حريري بايد از صحنه سياست کنار برود چون آماده تقابل با حزب‌الله نبود.
اين منابع افزودند، اما حريري به اين نتيجه رسيده بود که نياز به حفظ توافق با حزب‌الله لبنان به منظور حفظ ثبات لبنان است و رويارويي با حزب‌الله کشور را ناامن مي‌کند.
منابع نزديک به حريري گفتند، حريري به ثامر السبهان، وزير مشاور در امور خليج فارس گفته بود، موضوع حزب‌الله موضوعي داخلي نيست ما را براي کاري که فراتر از لبنان و من است، مسؤول نکنيد.
اين منابع گفتند، حريري موضع عربستان را در قبال حزب‌الله بي‌ارزش دانسته و اين براي عربستاني‌ها يک مساله حياتي و موجوديتي است.
منابع لبناني متعدد گفتند، رياض طرح و نقشه دارد که برادر بزرگ‌تر حريري يعني بهاء به جاي او در کرسي نخست وزيري بنشيند. به نظر مي‌رسد بهاء اکنون در عربستان باشد و از افراد خانواده حريري خواسته به آنجا سفر کنند و با او بيعت نمايند اما آنها اين سفر را رد کردند.
يک منبع نزديک به حريري به رويترز گفت: زماني که هواپيماي حريري در رياض به زمين نشست همه چيز نشان مي‌داد که اوضاع وفق مراد نيست. هيچ کس در انتظار او نبود.
اين منبع نزديک افزود: نخست وزير صبح شنبه تماسي از يک مسؤول سعودي دريافت مبني بر اينکه بايد براي نشست با محمد بن سلمان، وليعهد عربستان آماده شود.
اين منبع گفت: آنها او را چهار ساعت منتظر گذاشتند و بعد متن استعفايش را به دستش دادند تا بخواند.
اين مقام عالي رتبه لبناني به محض ورود حريري عربستاني‌ها هيچ احترامي به وي نگذاشتند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: لیگ را باید به بهترین شکل تمام کنیم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی حسینی، سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک، در نشست خبری پیش از بازی مقابل پیکان اظهار کرد: بعد بازی آخرمان مقابل فولاد سعی کردیم مثل همیشه تیم را آماده کنیم و سعی کردیم بچه‌ها را توجیه کنیم که تمام کردن یک کار خیلی مهم‌تر از شروع کردن آن است. تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد و بچه‌ها باید به این نتیجه رسیده باشند که لیگ را با بهترین نتیجه تمام کنند. این وظیفه ما را سنگین می‌کند که بهترین عملکرد را داشته باشند. داشتن انگیزه در بازی‌های آینده برای ما در اولویت است و غیر از مسائل فنی، داشتن انگیزه و تمرکز کامل برای ما مهم‌ترین قسمت قضیه است و لیگ را باید به بهترین شکل تمام کنیم و هر بازی باید برای ما حکم فینال را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا ۲ برابر است
  • مقاومت لبنان شمال فلسطین اشغالی را به خاموشی فرو برد
  • حسینی: لیگ را باید به بهترین شکل تمام کنیم
  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟