Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه هیچ ابزاری نمی تواند جایگزین کتاب شود، گفت: توسعه ای ارزشمند خواهد بود که متکی بر دانایی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، یوسف شاه حسینی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، شنبه(20 آبان) در آئین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه، با بیان اینکه خواندن آغاز دانایی و دانایی سرآغاز فرزانگی است، افزود: کتاب و کتابخوانی در جامعه ما از بسیاری جهات قابل نقد و بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاه حسینی، اظهار کرد: تأکید بیش از اندازه بر مشکلات جاری و روزانه ما را از جنبه های بنیادین غافل کرده و به روزمرگی دچار کرده است.

 

وی ابراز کرد: کتاب خوانی و رواج کتاب یک فرآیندی است که در نتیجه سالیان و کارکرد بسیاری از حوزه ها یک وضعیت مناسب و شایسته ای پیدا می کند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه، تصریح کرد: یکی از معیارهای مهم سنجش بالندگی فرهنگی در میزان اقبال از کتاب و نشر آن است.

 

وی بیان کرد: در دنیای جدید با وصف این همه ترقی و توسعه ای که در ابزارهای فکر و اندیشه ایجاد شده است هنوز هیچ ابراز نتوانسته است جایگزین کتاب شود.

 

شاه حسینی، اذعان کرد: کتاب بر خلاف رسانه ها شنیداری و دیداری، اندیشه ساز و فکر ساز است و هنوز در نزد اهالی فکر و اندیشه جایگاه اول و ممتاز را دارد.

 

وی با بیان اینکه این درجه از اعتبار کتاب در فرهنگ ما از چندین جهت است، بیان کرد: اسلام و ادبیات دینی ما، جایگاه والایی برای اهل قلم، کتاب و دانایی قائل است.

 

معاون سیاسی استاندار، ادامه داد: بسیاری از مفاهیم دیگر در ادبیات دینی ما به اهمیت کتاب و دانایی و کتاب نگاران اشاره دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگی کتاب و نقش آن در پیشینه فرهنگی کشور، عنوان کرد: ایران در دنیا از نظر کتاب، کتابخانه ناقل و  واصل علوم و تمامی شاخصه های مربوط به دانایی جایگاه بزرگی در تاریخ دارد.

 

شاه حسینی، با بیان اینکه ماهیت و جوهره انقلاب ما فرهنگی است، گفت: رجعت به این پیشینه فرهنگی و غنی از توقعات به جا در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

 

وی گفت: در یک نگاه آسیب شناسانه از وضعیت کتاب و کتابخوانی در جایگاه شایسته ای قرار نداریم و باید مراجعه و بررسی دقیقی در بخش های مختلف سیاستگذاری، تولید و مصرف بیاندازیم.

 

این مقام مسئول، با بیان ایتکه روح احتیاج و سئوال باعث پژوهش و منجر به کتاب می شود، خاطرنشان کرد: مهمترین نکات قابل توجه در این حوزه این است که کتاب نوشتن و خلق آن نتیجه پژوهش است و پژوهش در جایی شکل می گیرد که سئوال، نیاز و احتیاج باشد.

 

وی با تأکید بر حمایت نظام اقتصادی از این حوزه و لحاظ تشویقاتی برای ناشران و مولفان، تأکید کرد: اگر مولدان کتاب در نظام اجتماعی و اقتصادی منزلت نداشته باشند باز این چرخه معیوب خواهد بود.

 

شاه حسینی، با بیان دو نگاه خوردن جهان و خوار شمردن آن در عصر امروز، اذعان کرد: یکی از بلایای دنیای ما که در سطوح مختلف با سردمداری آمریکا، قابل مشاهده است به این مقوله اختصاص دارد.

 

وی گفت: آمریکای با وجود این مظاهر دانایی، این همه بلایا برای کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، لبنان و یمن درست می کند که جهان خواری کند.

 

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه، اضافه کرد: در هر جایی که از دستشان بربیاید برای اینکه از ملت ها بهره کشی کرده و به آن ها ستم کنند، توطئه کرده و تفرقه می اندازند.

 

وی تصریح کرد: جهان خوار دانستن از آن کسانی است که از نظر انحصارات دینی و قومی و مذهبی و تعصبات کور، جهانی به این فراخی را تنگ کرده و فرصت بهره گیری از ظرفیت بشری را کم می کنند.

 

شاه حسینی، با آرزوی قرار گرفتن در مسیر بهره مندی از کتاب، متذکر شد: توسعه ای ارزشمند خواهد بود که متکی بر دانایی باشد.

 

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه، گفت: امیدوارم این بستر، اندکی از هجران ما از کتاب و کتابخوانی را بکاهد و روح و روان اهل قلم را هم قدری آرامش ببخشد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد

سید مجتبی حسینی گفت: قرارداد‌های منعقد شده تا کنون شامل ۲ مورد صادرات کشمش، ۲ مورد صادرات گیاهان دارویی، یک مورد صادرات محصول شیر تلغیظ شده و یک مورد صادرات محصولات میوه خشک می‌شود.

او گفت: به همت وزارت کشور استان همدان به همراه سایر استان‌ها برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ارائه محصولات تولیدی دارای ارزش و معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان یکی از مهم‌ترین اهداف حضور استان در این نمایشگاه است.

حسینی گفت: استان همدان همچون سال گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد و غرفه این استان با حضور فعالان اقتصادی آماده شده و در طول چند روز گذشته استقبال خوبی توسط مردم از غرفه استان صورت گرفته است.

او گفت: از ابتدای آغاز نمایشگاه علاوه۶ قرارداد خارجی برای صادرات محصولات تولیدی استان، پانزده تفاهم نامه همکاری اقتصادی نیز به امضاء رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۷۰ کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از این فرصت زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همدان را فراهم کنیم.

حسینی گفت: سفال و کشمش همدان به عنوان ۲ زنجیره اصلی در این نمایشگاه ارائه شده است و در کنار آن نیز پنج زنجیره با ارزش «مبل‌ومنبت»، «پوشاک»، «گیاهان دارویی»، «میوه خشک» و «چرم» عرضه می‌شود.

او با اشاره به آمادگی استان همدان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا با بازدید از ظرفیت‌های استان همدان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کنند تا شاهد توسعه بیش از پیش استان و تقویت تولید تجاری آن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با تشکر از حمایت‌های استاندار همدان و حضور پر رنگ استان در نمایشگاه، از دستگاه‌های اقتصادی استان همدان نیز در معرفی توانمندی‌های اقتصادی دیار هگمتانه قدردانی می‌کنیم.

حسینی گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره‌های ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

او با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: امسال و در جهت تحقق شعار سال، آماده جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی