Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@09:00:48 GMT

برگزاری مراسم اربعین، یکی از وجوه دیپلماسی عمومی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۳۶۵۲

برگزاری مراسم اربعین، یکی از وجوه دیپلماسی عمومی است

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه گفت: برگزاری مراسم اربعین حسینی هم یکی از اقداماتی است که می‌تواند در حوزه دیپلماسی عمومی و در قالب مذهبی محسوب شود.

علی‌اصغر محمدی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل و نقش رسانه‌ها اظهار کرد: به نظر من بهتر است رسانه ها بر روی برخی از وظایف اصلی خود همچون ارتباط میان مردم و مسئولین بیشتر تمرکز کنند و به مردم خارج از کشور همچون مردم داخل کشور اهمیت بدهیم و به مسائل و مشکلات آنها توجه و رسیدگی کافی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسئله مهمی است که بتوانیم با ایرانیان خارج از کشور ارتباط مؤثر و مستمری را داشته باشیم و شما باید مطمئن باشید که این دغدغه‌ای که در داخل نسبت به مسائل کشور وجود دارد، به همین میزان و یا حتی بیشتر نزد ایرانیان خارج از کشور پیدا خواهید کرد.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در خصوص تعریف دیپلماسی عمومی و مصادیق مختلف آن به طور خاص در حوزه امور ایرانیان خارج از کشور افزود: بحث دیپلماسی عمومی نسبتاً موضوع جدیدی است و در دستگاه‌های سیاست خارجی کشورهای مختلف هم برای آن بخش خاصی را اختصاص داده‌اند.

محمدی تصریح کرد: به ظاهر وزارت امور خارجه و بخش دیپلماسی عمومی آن وزارتخانه باید متولی این مبحث در کشور باشند اما به معنای واقعی باید تمام سازمان‌های مردم‌نهاد، کسانی که علاقه‌مند به مباحث مختلف در حوزه دیپلماسی عمومی هستند، رسانه‌ها و همه می‌توانند در حوزه‌های مختلف ورزش، سینما، فرهنگ، مذهبی و هنری در راستای پیشبرد سیاست‌های دیپلماسی عمومی کشور نقش خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم اربعین هم یکی از اقداماتی است که می‌تواند با توجه بیشتر به آن در حوزه امور مذهبی و ایجاد و گسترش هر چه بیشتر علایق مردم کشورهای مختلف به دین اسلام و ائمه اطهار (ع) مؤثر واقع شود و امیدوارم بتوانیم نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که بالقوه از آن برخورداریم، عملکرد مناسب و بهتری را نسبت به گذشته داشته باشیم.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در پاسخ به این سؤال که آیا مسئله برجام در زندگی روزانه ایرانیان خارج از کشور تأثیری داشته یا خیر؟ گفت: انتظارات ما از برجام باید در قالب همان ظرف خودش مورد بررسی قرار بگیرد؛ نه بیشتر و نه کمتر.

محمدی گفت: یکی از وجوهی که در بررسی برجام مغفول مانده، نمایان شدن هنر دیپلماسی و فن بیان و گفتگو و برقراری ارتباط ایران با کشورهای خارجی بوده است. برجام توانست ارتباط بیشتر و بهتری را میان ایرانیان داخل و خارج از کشور به وجود آورد و جلب افکار عمومی جهانی نسبت به ایران و ایرانی را می‌توان از دیگر دستاوردهای برجام دانست. 

وی در خصوص مشارکت حداکثری ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران تصریح کرد: همانطور که گفتم حساسیت‌هایی که در داخل کشور نسبت به مسائل وجود دارد، در خارج از کشور هم به همان‌گونه است و شرکت گسترده ایرانیان خارج از کشور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری هم تأکیدی بر این نکته است.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ادامه داد: بخشی از دلیلی که آنها را به پای صندوق‌های رأی کشاند، این بود که آنها نسبت به سرنوشت کشورشان حساس هستند و نشان دادند که می‌خواهند در تعیین آن، نقش خود را ایفا کنند. اما ما نباید طوری عمل کنیم که هر چهار سال یکبار به سراغ آنها برویم، بلکه باید ارتباط خود را به شکل مستمری با آنها حفظ کنیم.

محمدی در پاسخ به این سؤال که مهمترین اقدام و دستاوردی که در مدت زمان تصدی‌گری خود به عنوان مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه بوده‌اید، چه بوده است؟ افزود: بنده چند ماهی بیشتر نیست که مسئولیت این امر را بر عهده داشته‌ام، اما همین بحث انتخابات که بیان شد، در زمان من بوده است.

وی ادامه داد: بحث تسهیل تردد به ویژه در خصوص مشمولان نظام وظیفه که طی آن مصوبه‌ای را به سفارتخانه‌های خود داشته‌ایم، برقراری همکاری‌های بین‌المللی علمی و آکادمیک با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای آموزشی و دانشگاهی مختلف، تهیه چارت سازمانی مناسب و چابک برای تشکیلات دبیرخانه شورای امور ایرانیان خارج از کشور، که بتواند به بهترین نحو ممکن پاسخ گوی نیازهای ایرانیان خارج از کشور باشد از جمله اقدامات مهم دوران مسئولیت بنده بوده است و همانطور که می‌دانید این دبیرخانه در وزارت امور خارجه و زیر نظر معاونت کنسولی فعالیت می‌کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود

                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود افزود: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: با توجه اینکه رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

خلجی یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخار‌ی برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه