Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:16:34 GMT

دریاچه طبیعی آلوت بانه میزبان ۱۱ هزار قطعه بچه ماهی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۳۷۶۸

دریاچه طبیعی آلوت بانه میزبان ۱۱ هزار قطعه بچه ماهی شد

سنندج – مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: برای اولین بار دریاچه طبیعی آلوت در این شهرستان میزان ۱۱ هزار قطعه بچه ماهی شد.

کریم شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای اجرای سیاست های سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ۱۱ هزار قطعه بچه ماهی پرورشی در دریاچه طبیعی روستای آلوت از توابع بخش نمشیر در شهرستان بانه رها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دنبال اینکه فرماندار شهرستان بانه در تیرماه سال جاری، طی بازدید از چند طرح عمرانی منطقه و دیدار با اهالی روستای آلوت، از دهیار و ساکنان روستا خواسته بود با بهره گیری از این موهبت خدادادی، در زمینه پرورش ماهی به منظور ایجاد اشتغال و دستیابی به تولید پایدار اقدام کنند و امروز با تحقق این امر، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای شش نفر از اهالی روستا، بالغ بر هشت تن به ظرفیت تولید آبزیان در این شهرستان افزوده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: این ماهی ها از نوع گرمابی و شامل ۴ گونه فیتوفاک، بیک هد، کپور و آمور علف خوار است که دوره رشد و پرورش آنها ۹ ماه است.

شریفی با قدردانی از پیگیری های فرماندار شهرستان بانه و حمایت های مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، افزود: برای خرید این تعداد بچه ماهی ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات مدیریت جهاد کشاورزی هزینه شده و پرورش، مراقبت و صید آن توسط دهیاری روستای آلوت با مشارکت یکی از اهالی روستا و زیر نظر کارشناسان امور دام و شیلات جهاد کشاورزی انجام می شود و در مجموع برای ۳ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی متناسب بودن گونه های یاد شده با اقلیم منطقه و اکوسیستم دریاچه را از مهم ترین پتانسیل های موجود برشمرد و عنوان کرد: با توجه به حجم و مساحت قابل توجه آب این دریاچه، انتظار می رود سهم قابل توجهی در افزایش تولید و عرضه ماهی و آبزیان در شهرستان بانه داشته باشد.

دریاچه طبیعی آلوت به مساحت تقریبی پنج هزار متر مربع و ۱۰ متر عمق، یکی از جاذبه های زیبای گردشگری و اکوسیستمی کوچک اما متنوع و غنی در شمال غربی روستای  مرزی آلوت در بخش نمشیر شهرستان بانه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد