Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - رئیس جهاد کشاورزی کرمان گفت: براساس هدف گذاری طرح همیاران آب باید سالانه ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شوند.

عباس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تجهیز ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمان به سیستم آبیاری تحت فشار از اول انقلاب تا سال ۹۳ اظهار کرد: طی چهار سال اخیر بیش از ۲۰ هزار هکتار دیگر هم به این سیستم های آبیاری مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز بحران آب در استان جدی است؛ کشاورزان باید استفاده بهینه از منابع آبی را مورد توجه قرار دهند و دولت تسیهلات بلاعوض برای این منظور در نظر گرفته است.

سعیدی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش کشاورزان در این زمینه افزود: سیستم های آبیاری تحت فشار برای درختان خرما، سیاه ریشه ها و محصولات زراعی اجرا شده و جوابگو بوده است؛ بنابراین کشاورزان مطمئن باشند که این شیوه آبیاری برای انواع محصولات کشاورزی مناسب است.

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: از کشاورزان درخواست داریم که در کوتاهترین مدت با مراجعه به جهاد کشاورزی منطقه خود برای استفاده از سیستم های آبیاری مکانیزه اقدام کنند.

وی با اشاره به طرح همیاران آب اظهار کرد: بر اساس این طرح باید ظرف چند سال آینده سیستم های آبیاری تحت فشار اجرا شوند تا بتوانیم کشاورزی پایدار در دراز مدت داشته باشیم.

سعیدی گفت: امروزه در تمامی کشورها استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار مرسوم بوده و کشاورزان در سراسر دنیا به این سمت رفته اند.

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تاکید کرد: کشاورزان با توجه به شدت بحران موجود در استان باید مسئله استفاده بهینه از منابع آبی کرمان را جدی بگیرند.

وی داد: براساس هدف گذاری طرح همیاران آب سالیان باید ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شوند و برای تحقق این امر همکاری و همراهی کشاورزان بسیار تاثیرگذار است.

سعیدی گفت: بورکوراسی اداری در این زمینه بسیار کاهش یافته و کشاورزان با مراجعه به جهاد کشاورزی منطقه خود می توانند به راحتی برای این مساله اقدام کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم