Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:28:37 GMT

ضجه‌هاي خياباني بيماران: چرا دارو نيست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۵۴۰۳

ضجه‌هاي خياباني بيماران: چرا دارو نيست؟

خبرگزاري آريا - تعدادي از خانواده بيماران ام پي اس در اعتراض به فراز و نشيب در عرضه داروي مورد نياز اين بيماران مقابل سازمان غذا و دارو تجمع اعتراضي کردند. به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاري تسنيم، محمد هاشمي - سخنگوي سازمان غذا و دارو درباره تجمع بيماران متابوليکي در مقابل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: تعدادي از بيماران متابوليکي به دليل تاخير در دسترسي به داروهاي مورد نياز در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا از آنها دعوت شد که در نمازخانه سازمان که با حضور قائم مقام اداره کل امور دارويي همراه بود موارد خود را مطرح نمايند که اين امر به سرانجام نرسيد، لذا مشاور رئيس سازمان در امور تفاهمنامه دارويي و قائم مقام اداره کل دارو به ميان بيماران رفته و شنونده سخنان آنها شدند.
هاشمي ادامه داد: پس از صحبت مسئولان مذکور با نمايندگان بيماران و براي جلوگيري از مشکلات تردد ناشي از ازدحام جمعيت، بيماران متقاعد شدند که در سالن کنفرانس دفتر مدير کل دارو جلسه را با حضور وي برگزار کنند.
اين مقام مسئول در سازمان غذا و دارو افزود: پس از طرح مشکلات از سوي بيماران و خانواده‌هايشان مشخص شد که بسياري از موارد مطروحه از سوي آنها بر اساس شرح وظايف قانوني اصولا به حوزه سازمان غذا و دارو مرتبط نيست؛ به همين دليل "دکتر اکبر برندگي" ابتدا پس از تعريف و توضيح وظايف سازمان به آنها قول داد که مشکل عدم تامين دارو را به عنوان متولي قانوني اين بخش حل خواهد کرد.
به گفته هاشمي، نخستين اقدام عملي مدير کل دارو در اين راستا، برقراري ارتباط تلفني با مدير عامل شرکت وارد کننده داروهاي آنان بود که مدير عامل شرکت فوق پس از تشريح مشکلات مجموعه تحت مديريتش اعم از بدهي‌ها، عدم پرداخت مطالبات از سوي سازمانهاي بيمه گر و وام‌هاي دريافتي اخذ شده براي ترخيص داروهاي معطل مانده که بيماران از طريق اسپيکر تلفن همزمان قادر به شنيدن مکالمات بودند؛ هماهنگي لازم براي توزيع دارو حتي با 18 درصد ضرر را انجام داد تا پيرو آن بيماران تهراني، روز شنبه و بيماران شهرستاني روز دوشنبه همين هفته داروهاي مورد نياز خود را دريافت نمايند.
مدير روابط عمومي سازمان غذا و دارو همچنين با بيان اينکه مقرر شد بيماران نماينده اي از بين خود برگزيده تا در مراجعات بعدي خواسته‌ها و مطالبات از طريق وي به سمع و نظر مسئولين برسد، تصريح کرد: در جلسه بين مسئولان دارويي سازمان غذا و دارو و بيماران مقرر شد خواسته آنان مبني بر انجام پيوند و رهايي دائمي از بيماري به سازمانهاي بيمه گر انتقال داده شود تا در صورت رخداد اين اتفاق، از هدر رفت بسياري از هزينه‌هاي اضافي تامين دارو نيز جلوگيري بعمل آيد. مسئولان نيز قول دادند خواسته بيماران را با ادله‌هاي منطقي به اطلاع سازمانهاي بيمه گر رسانده، آنها را در اخذ تصميم مناسب ياري رسانند.
سخنگوي سازمان غذا و دارو در پايان خاطرنشان کرد: تجمعي که ابتدا در مقابل ساختمان سازمان غذا و دارو و با ناراحتي، عصبانيت، التهاب و اقدامات احساسي شروع شده بود در نهايت در دفتر مدير کل امور دارو و مواد تحت کنترل اين سازمان با ارائه تصميمات معقول و قابل انجام مسئولان و لبخند و اميدواري بيماران به سرانجام رسيد.
با شرکت‌هاي خاطي واردکننده دارو، بدون اغماض برخورد مي‌شود
همچنين غلامرضا اصغري - رييس سازمان غذا و دارو با اظهار تأسف از رفتار معدود شرکت‌هاي واردکننده دارو اظهار داشت: به‌علت افزايش قيمت ارز و طولاني شدن روند پرداخت مطالبات بيمه اي به شرکت‌هاي دارويي، تعداد انگشت شماري از شرکت‌هاي وارد کننده دارو درخواست افزايش قيمت داروي خود به روشهاي غير اصولي دارند.
وي افزود: سازمان غذا و دارو در اين رابطه ضمن بررسي حاشيه سود داروهاي وارداتي آنها و سودي که طي سالهاي گذشته از محل اين واردات عايد اين شرکت‌ها شده است، قطعا با اينگونه افزايش قيمت‌ها موافقت نکرده و نخواهد کرد و البته در اين خصوص اغلب شرکت‌هاي وارد کننده دارو با سازمان و بيماران نيازمند به داروها همکاري مي‌کنند که جاي تقدير و تشکر دارد لکن متاسفانه يک شرکت واردکننده داروي بيماران متابوليکي، با انگيزه افزايش قيمت، دارو را در اختيار بيماران قرار نداد که باعث ايجاد ناراحتي براي اين گروه از بيماران و خانواده‌هاي آنان شده است.
وي ضمن غيرقابل توجيه دانستن اين رفتار خاطرنشان ساخت: سازمان غذا و دارو ضمن عذرخواهي از همه بيماران و خانواده‌هاي آنان در خصوص رفتار غيرقابل قبول اين شرکت واردکننده، بدون شک در جهت حفظ حقوق بيماران با اين موارد بدون اغماض برخورد قانوني مي‌کند.
گفتني است روز گذشته (شنبه 20 آبان) تعدادي از خانواده بيماران ام پي اس در اعتراض به رفتار برخي شرکت‌هاي دارويي در ايجاد فراز و نشيب در عرضه داروي مورد نياز اين بيماران به سازمان غذا و داروي کشور مراجعه کرده بودند.
ام پي اس نوعي بيماري نادر ژنتيکي است که از علائم فنوتيپي آن، بزرگي کبد و طحال، کدورت قرنيه چشم، انگشتان پنجه کبوتري، فتق ناف و بيضه، دفرمه شدن استخوان‌ها و با پيشرفت بيماري مشکلات قلبي و ريوي، بزرگي سر(هيدروسفالي) و تنگي کانال گردن است که مي‌تواند بتدريج موجب اختلالات حرکتي در بيمار مي‌شود. تعداد اين بيماران در کشور حدود 254 نفر برآورد مي‌شود. البته اولين درمان در دسترس بيماري ام پي اس، پيوند مغز استخوان است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،   روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب