Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مسئول اداره کتابخانه های عمومی آبدانان گفت: سرانه فضای مطالعه در این شهرستان به نسبت میانگین کشوری بسیار پایین بوده و تنها 2 هزار و 500 متر مربع است.

به گزارش ایرنا، اردشیر بوستانی روز یکشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب اظهار کرد: هم اکنون هشت هزار نفر از جمعیت 48 هزار نفری شهرستان آبدانان عضو پنج باب کتابخانه شهری و روستایی هستند که به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 40 هزار جلد کتاب و مجلات ادواری در زمینه های علمی ، فرهنگی، ادبیات و تاریخ، علوم پایه، عقیدتی و مذهبی، داستان ، علوم سیاسی ، جغرافیا و دروس تخصصی در کتابخانه های این شهرستان وجود دارد که این تعداد معادل وجود 2 جلد کتاب برای هر فرد باسواد در این شهرستان است.
مسئول اداره کتابخانه های عمومی آبدانان یادآور شد: بر اساس استاندارد ملی برای هر فرد باسواد باید پنج متر فضای مطالعه وجود داشته باشد در صورتیکه هم اکنون برای 20 هزار نفر باسواد این شهرستان فقط 2 هزار و 500 مترمربع فضای فیزیکی موجود است.
بوستانی تاکید کرد: بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاهی بزرگ با چهار هزار و 500 جلد در 2 هزار و 500 عنوان کتاب و در نظر گرفتن 20 درصد تخفیف در محل کتابخانه عمومی امیرکبیر آبدانان افتتاح شده و به مدت 10 روز مهیای حضور علاقه مندان به این عرصه است.
امام جمعه آبدانان نیز در این مراسم گفت: کم رونق شدن بازار مطالعه و داد و ستد کتاب در سبد روزانه خانواده های ایرانی زنگ خطری است که مردم و مسئولان باید آنرا جدی بگیرند.
حجت الاسلام حسین حاجیلری افزود: کتاب و مطالعه نوعی عامل بازدارندگی است که در کنار سلامت جسم، نشاط روح آدمی را تضمین و فضای عمومی جامعه را نیز تامین می کند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند