Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه وبویراحمد گفت که خیران ظرف یک سال گذشته افزون بر هشت هزار و 274 مترمربع زمین رایگان برای ساخت کتابخانه در این استان اهدا کرده اند.

به گزارش ایرنا، یاسر رحیمیان روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: به ازای ساخت هر 200 مترمربع کتابخانه در سطح استان نیز افزون بر پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد که شمار کتابخوانان فعال در سطح استان افزون بر 32 هزار نفر است که 15 هزار و 943 نفر از این تعداد زن و مابقی مرد هستند.
رحیمیان تعداد کتابخانه های موجود در کهگیلویه وبویراحمد اعم از شهری و روستایی را نیز 67 باب عنوان کرد و افزود: ظرف یک سال گذشته افزون بر 47 هزارو 654 نسخه انواع کتاب از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مخازن کتابخانه های استان اضافه شده است.
سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه وبویراحمد شمار کتابهای موجود با موضوعات و عناوین مختلف در کتابخانه های عمومی استان را نیز 559 هزار و 914 نسخه ذکر کرد.
وی بیان کرد که 12میلیارد ریال نیز توسط بنیاد برکت به 2باب کتابخانه در حال اجرای شهرهای مادوان و دهشت اختصاص یافت.
رحیمیان ابراز داشت: 6میلیارد ریال در قالب 50 درصد این میزان اعتبار به کتابخانه عمومی و در حال اجرای مادوان و مابقی نیز به کتابخانه دهدشت تخصیص یافت.
وی میزان پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه را بالای 50 درصد ذکر کرد و گفت: اعتبار اولیه برای ساخت این طرح افزون بر 12 میلیارد ریال بوده است.
رحیمیان همچنین تجلیل از کتابداران نمونه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، دیدار با خانواده های معزز شهدا، برگزاری رقابتهای کتابخوانی، برگزاری شب شعر و تجلیل از شاعران و نویسندگان پیشکوست در استان را از مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه وبویراحمد دانست.
20 تا 26 آبان هر سال به نام هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: جشنواره کوچ تا یکم خردادماه در پارک ولایت یاسوج برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: این جشنواره، با هدف معرفی آداب‌و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها برگزار می‌شود.

طالبی پور با بیان اینکه جشنواره ملی کوچ فرهنگ اقوام، عشایر ایران را با نماد کوچ معرفی می‌کند، گفت: در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای معرفی ظرفیت‌های استان برگزاری جشنواره و همایش‌ها در سطح ملی است و در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌های گردشگری در بخش‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

کد خبر 6097380

دیگر خبرها

  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد