Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن پورسیدآقایی صبح امروز با حضور در جلسه شورای شهر تهران در راستای بررسی طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها با اعلام مخافت خود با این طرح گفت: نقاط ترافیکی پایتخت با همراهی پلیس راهور بازدید شده است و برخی از این نقاط قابلیت حل ندارد و برخی نیز به صلاح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تلقی ابتدایی پلیس است که می‌توان با رفع گره‌های ترافیکی مشکل را حل کرد، گفت: به عنوان مثال به آقای هاشمی توضیح دادند که اگر پایه پل را عوض کنیم، ترافیک بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفع می‌شود اما واقعیت این است که حداقل باید به طول 80 متر دیواره 10 متری نیایش به اشرفی اصفهانی را تخریب کنیم و اینگونه نیست که با تغییر نوع پایه پل ترافیک حل شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه از این 37 نقطه و گره ترافیکی در شهر تهران، 19 طرح قابل اجراست و مابقی نیز قابلیت حل ندارد و یا در دست مطالعه است، به اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد داد به سازمان حمل و نقل و ترافیک که متعلق به شهر است اعتماد داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بزرگراه‌ها عرض اضافه دارد و تشکیل قیف ترافیکی به دلیل عرض اضافه است که باید برای آن فکری کنیم، گفت: معتقدیم باید بزرگراه‌ها سه لاین مشخص داشته باشند نه اینکه در برخی از بزرگراه‌ها 5 لاین، در برخی 7 لاین و... داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مطالعات این گره‌های ترافیکی انجام شده است، گفت: بودجه انجام این طرح نیز مهم است چراکه بحث یک الی دو میلیارد تومان نیست بلکه بحث رقم‌های درشت است که باید اولویت ما توسعه حمل و نقل عمومی باشد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه گره‌های کوچک را حل می‌کنیم اما برخی از گره‌ها نیاز به 10 میلیارد تومان منابع دارد تصریح کرد: اولویت ما خودرومحوری نیست و بهتر است که این هزینه‌های میلیاردی را ظرف توسعه حمل و نقل عمومی کنیم.

به گزارش ایسنا، نهایتا یک فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند

به گزارش همشهری آنلاین، تیرماه پارسال با حکم قانون بودجه قرار شد که خرید بیمه شخص ثالث مشروط به تسویه بدهی عوارض بزرگراهی دارندگان خودرو شود به این معنا که تا زمانی که فرد بدهی عوارض بزرگراهی‌اش را نپردازد، نمی‌تواند بیمه شخص ثالث خریداری کند.

این اتفاق اگر چه به کمک وزارت نیرو و بهره‌برداران بزرگراه‌ها آمد اما یک مانع دیگر بر سر خرید بیمه شخص ثالث تبدیل و راه بیمه‌گریزی را باز کرد. در سال‌های اخیر به واسطه افزایش حق بیمه شخص ثالث و البته عوارض مختلفی که از هر بیمه‌نامه گرفته می‌شود، وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه افزایش یافت و بحران بیمه‌گریزی را تشدید کرد.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شامل موتورسیکلت و خودرو به بیش از ۱۲ میلیون دستگاه رسیده است. حال سوال اینجاست که آیا برداشتن مانعی به نام الزام به پرداخت عوارض بزرگراهی به افزایش خرید بیمه شخص ثالث می‌انجامد؟ پاسخ منفی است و حال که این مانع برداشته شده، سوال مهم‌تر این است که برای وصول به موقع عوارض بزرگراهی چه باید کرد؟

کافی است در برخی بزرگره‌ها رانندگی کنید آنگاه متوجه می‌شوید که دست‌اندازهای زیادی ایجاد شده که هم به خودروها آسیب زده و هم سلامت رانندگان و سرنشینان را به خطرمی‌اندازد چرا که شرکت‌های بهره‌بردار به بهانه وصول نشدن عوارض، از نوسازی و بهسازی سرباز می‌زنند. راه بهتر این است که وزارت راه و شهرسازی به فکر تدابیری برای وصول به موقع مطالبات معوق ناشی از تردد خودروها در بزرگراه‌ها باشد و افرادی که به موقع بدهی‌شان را نمی‌پردازند، مشمول جریمه شوند.

کد خبر 848547 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بیمه شخص ثالث بزرگراه بیمه مرکزی

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • ۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین
  • ریزش بزرگراه در چین ۱۹ کشته برجا گذاشت (فیلم)
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران