Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، میرحسن رسولی صدقیانی در جمع خبرنگاران به مناسبت ربع قرن فعالیت این دانشگاه با اشاره به پذیرش دانشجو در رشته های مهارتی و کاربردی محور گفت: دانشگاه علمی کاربردی با هدف مهارتی و کاربردی کردن آموزش‌ها، در ۴ گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت و فنی اقدام به جذب دانشجو می کند که ۲۵ واحد استانی در آذربایجان غربی، امسال ۳۰۵۰ دانشجو پذیرش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مهرماه امسال، ۲۳ واحد از ۲۵ واحد دانشگاهی در سراسر استان اقدام به جذب دانشجو کردند و تنها مراکز مدیریت فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی میاندوآب بودند که دانشجویی پذیرش نکردند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی: در حال حاضر در ۲۵مرکز دانشگاهی سراسر استان، بالغ بر ۹۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: از این تعداد دانشجو، ۶۵۰۰ نفر در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، ۱۶۰۰ دانشجو در رشته های صنعت و فنی، ۹۰۰ نفر در رشته های فرهنگ و هنر و ۳۵۰ نفر در رشته های کشاورزی تحصیل می کنند.
وی افزود: مهرماه امسال، ۲۳ مرکز دانشگاهی استان، ۳۰۵۰ دانشجوی جدید جذب کردند که نسبت به سال گذشته، ۲ برابر افزایش یافته است که پویایی و بهبود کیفیت آموزش، جذابیت آموزش های مهارتی و ایجاد فضای اشتغال و کار در دانشگاه های علمی کاربردی از جمله دلایل افزایش پذیرش دانشجو بوده است.
وی اضافه کرد: این تعداد دانشجو در ۱۴۸ کد رشته محل کاردانی و ۸۷ کد رشته محل کارشناسی تحصیل می کنند.
صدقیانی به برگزاری سمیناری در خصوص کارآفرینی اشاره و گفت: ۲۴ آبان ماه امسال، سمیناری در خصوص کارآفرینی با حضور ۴۰۰ استاد این حوزه در ارومیه برگزار خواهد شد.

خبرنگار: شیما مؤیدزاده

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت