Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-01@18:46:03 GMT

رشد تولیدات زنجیره فولاد/ افت ۳۰ درصدی تولید مس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۶۵۱۴

رشد تولیدات زنجیره فولاد/ افت ۳۰ درصدی تولید مس

به گزارش بولتن نیوز، بر اساس آمار اعلام شده از سوی تولیدکننده‌ها و شرکت های بزرگ معدنی نشان می‌دهد که تولید محصول کنسانتره سنگ آهن در مجموع از ابتدای سال جاری ۲۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در این مدت تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی نیز با رشد همراه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس همین اطلاعات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با مجموع تولید هشت میلیون و ۳۰ هزار تن، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با چهار میلیون و۹۲۰ هزار تن، شرکت سنگ آهن مرکزی با تولید دو میلیون و ۸۶۰ هزار تن، شرکت سنگ آهن گهر زمین با دو میلیون و۴۷۰ هزار تن، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با تولید دو میلیون و ۱۸۰ هزار تن، شرکت اپال پارسیان سنگان با یک میلیون و ۲۱۰ هزار تن و شرکت سنگ آهن سنگان با ۱۹۰ هزار و ۹۴۰ تن کنسانتره سنگ آهن به ترتیب رده بندی می شوند.

گندله نیز از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد را تجربه کرد و مجموع تولید این محصول به ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تن رسید. در این میان شرکت گل گهر با تولید شش میلیون و ۱۳۰ هزار تن ، شرکت فولاد مبارکه با تولید چهار میلیون و ۴۳۰ هزار تن، شرکت فولاد خوزستان با تولید سه میلیون و ۷۶۰ هزار تن، شرکت چادرملو با تولید یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن و میدکو با تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن به ترتیب تولید در جدول تولیدکنندکان کندله جای می گیرند.

با وجود افزایش تولید این دو محصول زنجیر فولاد تولید سنگ آهن دانه بندی شده در هفت ماه ابتدای امسال هفت درصد افت، معادل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد. ولی در مقابل تولید آهن اسفنجی تولید ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تن تولید داشت که این تولید گواه رشد ۱۱ درصدی این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

در کنار محصولات بالا دستی می توان گفت که تولید محصولات فولادی نیز در این هفت ماه گذشته از سال جاری نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته است و تا کنون رقم شش میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۲۹ تن را به ثبت رسانده است.

در ادامه آمار نشان می‌دهد که فولادسازان ۹ میلیون و ۵۷۱هزار و ۸۷۱ تن شمش فولاد تولید کردند که این رشد نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر بررسی تولید دو محصول مس و آلو مینیوم نشان می‌دهد که این دو محصول در سال جاری متحمل افت شد. گرچه افت را برای آلومینیوم می‌توان جزئی ذکر کرد اما افت تولید مس در سال جاری درخور توجه است.

بر اساس آمار تولید آلومینیوم، این محصول از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی سه درصدی داشت و به رقم ۱۹۴ هزار و ۹۱۳ تن رسید. اما تولید کاتد مس در هفت ماه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به زمان مشابه سال قبل افتی ۳۰ درصدی داشت و رقم ۷۷ هزار و ۶۰۰ تن را به ثبت رساند در حالی که تولید کنسانتره مس با رشد سه درصدی نسبت به قبل ۶۴۴ هزار و ۱۶۰ تن رسید.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اظهار کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد، همچنین واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است،   طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند. همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان