Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@22:57:16 GMT

مقاومت ایران در برابر درخواست آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۸۲۱۶

مقاومت ایران در برابر درخواست آمریکا

احمد نقیب زاده،کار شناس ارشد امور بین‌الملل در جهان اقتصاد نوشت: ایران در مبارزه با داعش به موفقیت‌های خوبی در عراق و سوریه دست یافته و از سوی دیگر غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که کنار گذاشتن اسد از قدرت به بهبود شرایط سوریه منجر نخواهد شد و نوعی‌ خلاء قدرت با رفتن اسد از سوریه به وجود خواهد آمد.

در نتیجه شرایط در سوریه امتیازاتی را برای ایران به ارمغان آورده است، اما اینکه ایران چگونه از این شرایط به وجود آمده استفاده‌ کند و با مخاطبان غربی خود به چه توافقی دست یابد، بسته به مواضع دستگاه دیپلماتیک ایران و وزرات دفاع ایران دارد که امروز نقش مهمی درتحولات منطقه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موازات این موارد ایالات متحده از ایران خواسته که آژانس از مراکر نظامی ایران بازدید کند.

البته در مذاکرات و در اعلامیه‌ها مواردی خواسته می‌شود که درمعنای آن نیست که درخواست کننده بخواهد به طور یقین به اهداف مندرج در آن اعلامیه، دست یابد.

همواره غربی‌ها خواسته‌های زیادی را در مذاکرات مطرح کرده و در نهایت با طرف مورد مذاکره خود در حین مذاکره توافق کرده و از مواضع خود کوتاه می‌آیند تا به نقاطه تعادل مشترکی دست یابند.

اینکه آمریکایی‌ها از ایران درخواست دارند که کشورمان پایگاه‌های موشکی خود را در معرض بازدید بازرسان قرار دهد؛ درخواستی غیرمنطقی و بی‌جایی است و هیچ مسئولی درجهان امروز نمی‌پذیرد که از مراکز نظامی کشورش توسط سایر کشورها بازدید صورت گیرد.

ضمن اینکه مشاهده شده زمانی که هر بازرسی در هرچارچوبی از مراکز نظامی کشوری دیگری بازدید انجام می‌دهد، همان مراکز از طرف دشمنان در متخاصمات، در اولین مراحل جنگ مورد حمله نظامی قرار می‌گیرد.

از این رو ایران به طور قاطع بازدید از مراکز نظامی خود را رد کند. البته مقامات سیاسی و نظامی ایران با قدرت این درخواست را رد کرده‌اند ضمن اینکه به لحاظ مبانی حقوق بین الملل نیز هیچ اصلی وجود ندارد که کشوری بتواند از مراکز نظامی کشور دیگری بازدید انجام دهد.

حق حاکمیت ایران اقتضا می‌کند که اسرار نظامی خود را حفظ کند. این درخواست‌ها تنها فشارهایی از سوی آمریکاست تا بتواند شراط ایران را تا حدودی متزلزل کند وکشورمان را در شرایط نا مطلوبی قرار دهد.

البته ایران تا این لحظه در مقابل چنین درخواست‌هایی مقاومت کرده و بعد از این هم مقاومت خواهد کرد. مقاومت در مقابل درخواست‌های غیر منطقی عاقلانه‌ترین رفتار است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!