Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید وابستگی به نفت را قطع کنیم، گفت: مالیات ها هم تا حدودی ظرفیت افزایش دارد و سهم مالیات ها را از 33 درصد، به 36 درصد رسانده ایم و کوشیدیم کاهش منابع مالی را از سمت مالیات تا حدودی جبران کنیم.

ایران آنلاین / معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر قطع وابستگی به نفت، گفت: باید به موضوع سرمایه گذاری برای توسعه کشور، به طور جدی توجه و زمینه برای تسهیل آن ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدباقر نوبخت روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: طی سال های اخیر، در دوران پرموجی بوده ایم و با همه تلاش ها، باید گفت در سال 92 از نظر منابع در موقعیتی بودیم که باید آن را تغییر می دادیم و تقلیل 2 و نیم میلیون بشکه نفت به یک میلیون و در نهایت به 300 هزار بشکه، هدف شوم دشمنان بود که اجازه ندادیم چنین اتفاقی بیفتد.
وی ادامه داد: با تغییر روند صورت گرفته، می توانیم اعلام کنیم که ایران امروز به طور متوسط می تواند 2 میلیون و 638 هزار بشکه نفت در روز صادر کند اما به جهت کاهش قیمت نفت در هر بشکه، رقم درآمدی ما از نفت به نیمی از عددی رسید که در سال 92 داشتیم.
نوبخت با یادآوری اینکه در سال 92 برای هر بشکه نفت 104 دلار در بازارهای جهانی امکان فروش داشتیم، گفت: متوسط آنچه که طی شش ماه نخست امسال بدست آمده، بین 46 تا 48 دلار و کمتر از نصف قیمت هر بشکه نفت در چهار سال گذشته بوده است.
وی افزود: در سال 92 منابعی که بالغ بر 251 میلیارد دلار بود، سال گذشته به 157 میلیارد دلار کاهش یافت و از 41 درصد، به 26 درصد رسید.
نوبخت با بیان اینکه باید وابستگی به نفت را قطع کنیم، گفت: مالیات ها هم تا حدودی ظرفیت افزایش دارد و سهم مالیات ها را از 33 درصد، به 36 درصد رسانده ایم و کوشیدیم کاهش منابع مالی را از سمت مالیات تا حدودی جبران کنیم.
وی گفت: از تمام مدیران در سطوح مختلف انتظار داریم با کارایی بیشتر، از همین منابع محدود استفاده کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمام تلاش ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی، یک امر ضروری برای کمک به توسعه کشور بود و با وجود مجاب شدن کشورهای اروپایی به سرمایه گذاری در ایران، دولت آمریکا عنادورزی می کرد.
به گفته نوبخت، برای اینکه کارها متوقف نشود، در کنار منابع نفت و مالیات، استفاده از اوراق مالی را با تصویب مجلس شورای اسلامی به عنوان راهکار دیگری برگزیدیم و طی سال گدشته، حدود 40 هزار میلیارد تومان از بدهی به پیمانکاران، با این اوراق تسویه شد.
وی در توضیح پروژه های عمرانی گفت: 66 هزار پروژه نیمه کاره و کلنگ زده شده، روی میز دولت مانده که همه آنها ، مربوط به دوره زمانی دولت گذشته است.
وی ادامه داد: پول و منابع اعتباری محدود را اولویت بندی کرده و برای پروژه هایی اختصاص دادیم که با سرعت، می توانستند افتتاح شوند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ظرفیت های پروژه ریلی گیلان خاطرنشان کرد: برخی از خطوط ریلی، صرفاً دو منطقه را به هم وصل می کنند ولی هیچ کدام کریدور شمال - جنوب نمی شود و در اجلاس سه جانبه تهران با حضور رئیسان جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در اوایل آبان ماه جاری، تاکید شد که زودتر، این مسیر آماده شود.
وی راه آهن قزوین - رشت را یکی از سخت ترین پروژه های ریلی کشور عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ها بر این است که این طرح مهم، تا پایان سال 96 به اتمام برسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تحقق بیش از 73 درصد از طرح های عمرانی کشور اظهار کرد: تخصیص اعتباری ما برای استان ها طی شش ماه نخست امسال، 49 درصد بود و تاکنون 30 هزار میلیارد تومان بر اساس تفکیک تبصره های مختلف، به استان ها اعتبار داده شده است.
جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان امروز (شنبه) به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت برگزار شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد

دو هفته پیش در هفته سی‌ودوم سری آ جدال تیم‌های رم و اودینزه در دقیقه ۷۰ به دلیل وخامت حال اندیکا بازیکن رم نیمه کاره ماند و امشب دو تیم ۲۰ دقیقه باقی مانده را بازی کردند و رم گل برتری را در آخرین ثانیه‌ها به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، جدال تیم‌های رم و اودینزه در چارچوب هفته سی‌ودوم با نتیجه یک بر یک تا دقیقه ۷۰ ادامه پیدا کرده بود و پس از سکته قلبی اندیکا مدافع رم بازی نیمه‌ کاره ماند.

با اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا ۲۰ دقیقه باقی‌مانده از این بازی پنج‌شنبه شب در اودینه پیگیری شد و فدراسیون فوتبال ایتالیا به دو تیم اجازه داده بود با ترکیبی جدید هم می‌توانند وارد زمین شوند و یکی از تغییرات ده‌روسی حضور ثابت سردار آزمون در ترکیب اصلی بود.

در حالی که فقط چند ثانیه تا پایان بازی باقی مانده بود، روی یک کرنر کریستیانته گل برتری جالوروسی را به ثمر رساند تا جایگاه گرگ‌ها در رتبه پنجم تثبیت شود و در منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان