Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-03@19:36:14 GMT

فعلا خبری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۹۴۱۱

فعلا خبری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان نیست

به گزارش بولتن نیوز، علیرضا رفیعی‌پور در مورد آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور خاطرنشان کرد: ستاد آنفلوانزای پرندگان برای رصد آخرین گزارش‌های موجود در کشور به صورت هفتگی است که این ستاد دو هفته یکبار در سطح وزارتخانه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طی چند روز گذشته با توجه به فصل پائیز و احتمال شیوع این بیماری در بین طیور، تصمیمات خوبی برای پیشگیری و کنترل موارد احتمالی گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه اکنون در مقطع مهاجرت پرندگان از کشورهای مختلف و عبور آن از ایران هستیم، اظهار داشت: به دلیل آنکه برخی ویروس‌ها از طریق دالان هوایی به کشور منتقل می‌شود، احتمال بروز و شدت آنفلوانزای پرندگان در این مقطع وجود دارد.

خبرنگار فارس پرسید از گوشه و کنار شنیده می‌شود که چندین مرغداری در استان تهران و برخی استان‌های دیگر به آنفلوانزا مبتلا شده و مرغهای آن معدوم شده‌اند که رئیس سازمان دامپزشکی با تأیید این موضوع گفت: ما همواره در ارزیابی سالانه‌مان در کشور با سویه‌های مختلف آنفلوانزای پرندگان مواجه بوده‌ایم و اکنون نیز همان حالت وجود دارد و در استان‌های مختلف گزارشاتی از این بیماری داریم که در سال‌های گذشته هم در کشور دیده شده‌اند.

رفیعی‌پور ادامه داد: با ترویج آموزشها به مرغداران و همکاری آنها با سازمان دامپزشکی و نهادهای دست‌اندرکار می توانیم تا حد زیادی جلوی شیوع احتمالی آنفلوانزای پرندگان را بگیریم، البته این را هم نباید فراموش کرد که ایران در مسیر دالان هوایی جهانی قرار گرفته که سال گذشته هم 15 تا 18 کشور از کشورهای اروپایی گرفته تا کشورهای پیشرفته آسیایی، شرقی درگیر آنفلوانزای حاد پرندگان شدند.

به گزارش خبرنگار فارس، به دلیل شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در برخی مرغداری‌ها به ویژه مرغ تخم‌گذار در پاییز و زمستان سال گذشته تا خرداد ماه امسال عملا امکان صادرات مرغ و تخم مرغ به کشورهای دیگر وجود نداشت.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد کیفیت خمیر مرغ و اجازه مصرف آن در سوسیس و کالباس اظهار داشت: اگر مهر سازمان دامپزشکی بر روی محصولی درج می‌شود، به معنای آن است که مصرف آن برای مردم مشکلی ندارد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید