Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
مقامات شهری دهلی‌نو برای کنترل آلودگی هوا استفاده از اتوبوس‌های شهری را رایگان کردند.

به گزارش ایسنا، به دنبال افزایش سطح آلاینده‌ها در شهر دهلی نو و آغاز طرح زوج و فرد خودروها، مقامات این شهر تصمیم گرفتند برای ترغیب افراد به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد با اتوبوس‌ها را رایگان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین قرار است ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس موجود در شهر دهلی‌نو اضافه شود.

سطح آلودگی هوا در برخی مناطق پایتخت هند ۳۰ برابر بیش از استاندارد سازمان جهانی بهداشت است. قرار است طرح زوج و فرد خودروها در دهلی‌نو از روز دوشنبه آغاز شود و مدت یک هفته ادامه پیدا کند.

مقامات محلی دهلی نو معتقدند با اجرایی شدن این طرح میزان آلوگی هوا ناشی از وسایل نقلیه به نصف کاهش پیدا می‌کند.

هر سال ساکنان دهلی نو شاهد حجم فزآینده‌ای از آلاینده‌ها در سطح شهر هستند که بیش‌تر به دلیل سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در ایالت‌های مجاور است.

در همین زمینه: آلودگی هوا به استخوان‌ها هم آسیب می‌رساند مه دود سمی بر فراز دهلی‌نو آلودگی هوا به سلامت روان آسیب می‌رساند آلودگی هوا درجهان از جنگ بیشتر جان می‌گیرد تعطیلی ۴۰ درصد از کارخانه‌های چین به خاطر آلودگی هوا

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر جرم‌انگاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: افراد در شکل تخلف و بدون مجوز ساخت‌وساز یا خلاف مجوز صادر شده، مبادرت به ساخت‌وساز می‌کنند، در این راستا لازم است تمام موارد ساخت‌وساز غیرمجاز، عملیات ساختمانی بدون اخذ پروانه یا برخلاف مفاد پروانه انجام شود تا روزبه روز شاهد افزایش اقدامات خلاف قانون نباشیم.

وی افزود: ضرورت چنین اقدامی در کنار سایر اقدامات غیرکیفری با توجه به مضرات و خطرات سنگین ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتکاب تخلفات و سایر جرایم نیز تأثیر بسزایی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تهدیدی برای سرمایه شهروندان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

ایزدیار اضافه کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز جرم کیفری محسوب می‌شود، زیرا تهدید آشکاری برای محیط شهری و سلامت جامعه است.

کد خبر 748214

دیگر خبرها

  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین