Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق اصناف همدان گفت:از سال 95 تا 96 بیش از 60 درصد واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ، مجوز دار شدند ومتاسفانه مابقی هنوز بدون پروانه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ پرواضح است که یک واحد صنفی مشروعیت خود را از پروانه کسب  صادر شده دریافت می کند و یک فرد صنفی باید مراحل مختلفی را طی کند تا موفق به دریافت پروانه کسب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صاحبان اصناف باید بدانند که جواز قانونی تنها یک برگ کاغذ ساده  نیست و هرگونه فعالیت در یک واحد صنفی نیازمند مجوز است.

 

متاسفانه برخی واحدهای صنفی هنوزهم بدون پروانه کسب مبادرت به عرضه اجناس خود می کنند که این خود نوعی از تخلف است و مراجع مربوطه باید در این رابطه اقدام نمایند.

 

در همین رابطه رییس اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به اینکه بر اساس آمار گیری سال 94 و اواسط سال 95، بیش از 25 هزار واحد صنفی درشهرستان همدان شناسایی شد، گفت:در آن زمان مشخص شد از این تعداد واحد صنفی 6 هزار واحد بدون پروانه کسب هستند.

 

وی افزود:با توجه به تلاش همکاران ما و البته توجه کسبه، از سال 95 تا 96 بیش از 60 درصد واحدهای صنفی بدون پروانه کسب مجوز دار شدند ومابقی هنوز بدون پروانه مشغول به فعالیت هستند و باید بدانند که اتاق اصناف درصورت عدم دریافت مجوزواحد صنفی مکلف به پلمپ واحد است.

 

گازرانی در رابطه با وجود واحدهای صنفی بدون پروانه کسب توضیح داد:متاسفانه در حال حاضر در کشورما، استخدام در مراکز دولتی در حالت حداقلی است، گفت: در این شرایط یقیننا جوانان تحصیل کرده ی فاقد شغل به راه اندازی کسب و کاری شخصی مبادرت می کنند.

 

وی ادامه داد:درحالی که جوانان فاقد شغل ، به ایجاد یک واحد صنفی به عنوان اشتغال زایی می نگرند ، یقیننا شاهد افزایش واحدهای صنفی بدون پروانه نیزخواهیم بود.

 

گازرانی با بیان اینکه مطمئنا بخشی ازعدم دریافت پروانه کسب ها به بی اطلاعی افراد از لزوم دریافت چنین مجوزی برمی گردد،اظهار کرد:شناسایی چنین واحدهایی و اطلاع رسانی به افراد مذکور بر عهداه اتاق اصناف است.

 

وی همچنین عنوان کرد: در همین راستا شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب همواره در دستور کاربوده است و افرادی که این واحدها را نیزمی شناسند باید آنها را به اصناف معرفی کنند تا وضعیت آمار این واحدها بهبود یابد.

 

گازرانی با اشاره به ابلاغیه سال 93 وعدم نیازبه تایید شهرداری  به منظورکسب مجوزگفت: این شرایط موجب شد تا تعداد زیادی از واحدهای صنفی موفق به دریافت پروانه کسب شوند و واحدهایی که مشکل تأیید شهرداری را داشتند توانستند برای کسب جوازو تثبت واحد صنفی خود اقدام کنند.

 

وی افزود: متاسفانه طولانی بودن پروسه صدور پروانه کسب، نیز برخی کسبه را از دریافت مجوز باز می داشت که به همین منظور سعی در تسهیل شرایط کردیم.

 

رییس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه البته این تعداد واحد صنفی که در مدت طولانی دائر شده اند را نمی شود در یک زمان محدود جمع آوری کرد،گفت:پس از چند مرحله صدور اخطار برای واحد صنفی متخلف ، بازرسین ما به منظور پلمپ واحد اقدام می کنند.

 

 

وی در خصوص عرضه دخانیات در واحدهای صنفی ای نظیر باغ رستورانهای جاده حیدره نیز گفت: ساماندهی واحدهای صنفی عرضه دخانیات در حال انجام است و واحدهای عمده فروش بدون مجوزاز گردونه حذف شدند، و ساماندهی خرده فروشان نیز در دستور کار قرار دارد و این واحدها علاوه براخذ پروانه کسب باید کارت عرضه دخانیات نیز دریافت کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار ظهر چهارشنبه در دیدار صمیمی با اصناف و بازاریان شهرستان اظهار کرد: احداث این شهرک صنفی کارگاهی یکی از برنامه‌های پیش رو شهرداری در سال جاری است که با اتمام تهیه نقشه تفکیکی طرح، اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: با احداث این شهرک صنفی کارگاهی آن دسته از واحدهای صنفی که جنبه تولیدی دارند و نمی‌توانند در محیط‌های شهری به‌راحتی فعالیت کنند، و وجود آن‌ها به فضای شهر آسیب می‌رساند، به شهرک صنفی مورد نظر منتقل خواهند شد.

غفاری آثار با بیان اینکه به طور قطع احداث این شهرک صنفی زمینه مناسبی برای فعالیت اصناف مختلف در حوزه تولید در شهرستان رزن فراهم خواهد کرد در این امر مشارکت اصناف و واحدهای صنفی از نقش مؤثری برخوردار است، گفت: بر اساس استعلام‌های انجام شده بسیاری از تولیدکنندگان شهرستان آماده همکاری برای در اختیار گرفتن زمین‌های کوچک مقیاس در این شهرک هستند.

فرماندار رزن در ادامه احداث پارکینگ عمومی در این شهر را یکی از نیازهای ضروری و از مهم‌ترین مطالبات مردم رزن بویژه قشر اصناف دانست و تصریح کرد: راه و شهرسازی و نیز شهرداری رزن این امر مهم را با جدیت پیگیر هستند ضمن اینکه مشارکت مردم نیز برای تحقق این مطالبه مردمی از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به برخی از کالاهای اساسی تنظیم بازار در حال توزیع در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: در توزیع این کالاهای اساسی تنظیم بازاری همواره سعی بر آن شده روستاهای محروم سطح شهرستان در اولویت باشند.

کد خبر 6094532

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل