Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو «رضا اردکانیان» وزیر نیرو  با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در 4 سال آتی اظهار داشت: مدیریت عرضه و تقاضای آب، غذا، خاک، انرژی و پسماند از جمله برنامه‌های بسیار مهم وزرات نیرو در 4 سال آتی است و مجموعه وزارت نیرو با مشارکت جویی و مشارکت‌پذیری باید به دنبال تحقق این اهداف حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از تخصص‌های مختلف برای تحقق اهداف استفاده کرد، افزود: با توجه به شرایط زیست محیطی کنونی کشور، محوریت برنامه‌های وزارت نیرو عمدتاً بر مدیریت مصرف و تقاضای منابع استوار خواهد بود که این موضوع مقتضیات و بستر مخصوص خود را دارد و بخش مهم آن مربوط به استفاده از درست از تجربه‌های گذشته و به‌کارگیری نقش‌آفرینان جدید در راستای برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که بدون نگاه همبسته به منابع زیست محیطی یعنی آب، خاک، غذا، انرژی و پسماند و ایجاد نوعی مفاهمه با سازمان‌های ذی‌نفع در مورد این مسأله نمی‌توان بر بخش اعظمی از مشکلات پیش رو در زمینه مسائل آب و انرژی کشور فائق آمد.

اردکانیان گفت: اصلاح جدی نظام داده‌های بنیادین و تمرکز بر سه ویژگی دقیق بودن، کافی بودن و در دسترس بودن در تهیه و تولید این داده‌ها می‌تواند زمینه اجماع سازی، تفاهم و آینده نگری در زمینه حل مشکلات بنیادین کشور بویژه در زمینه مسائل آبی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های دیگر وزارت نیرو در 4 سال آتی داشتن لحاظ کردن رویکرد میان رشته ای در نگاه به منابع زیست محیطی و مدیریت آن‌هاست، رویکردی که علاوه بر در برداشتن رویکردهای فنی، در بردارنده ملاحظات اجتماعی و انسانی باشد، تأکید کرد: توجه به این رویکردها، اقتضای دوره مدیریت تقاضا در مدیریت منابع آب و انرژی است، کما اینکه اقتضای دوره مدیریت تولید و عرضه نیز چیز دیگری بود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در راه پیش روی خود هیچگاه از انتقاد هراسی نداریم و اتفاقاً از آن نیز به عنوان یک امر اصلاح کننده استقبال خواهیم کرد.

وی همچنین اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در ماه‌های آتی سند آمایش آب محور برای حوضه‌های آبریز کشور جهت مدیریت درست و دقیق منابع آب در این حوضه‌ها آماده شود.

وزیر نیرو در پایان ضمن با ارزش شمردن سرمایه انسانی موجود در مجموعه وزارت نیرو، بر مشارکت‌جویی، شایسته گزینی و جوان‌گرایی بیشتر در مجموعه این وزارتخانه تأکید کرد.

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی صبح دوشنبه در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و … عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.

وی در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته‌های تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می‌دهد.

وی تصریح کرد: آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

تکمیل می شود…

کد خبر 6097990

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است