Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر هند در ایران حجم تجارت هند و ایران را ۱۳ میلیارد دلار برشمرد و گفت: حجم تجارت و کشور تا ۳۰ میلیارد دلار ظرفیت دارد و از این رو باید راه های توسعه روابط بررسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛سوراب کومار، صبح امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در تالار تشریفات اصفهان گفت: ایران و هند دارای رابطه بلندمدت تجاری، فرهنگی و هنری در طول تاریخ هستند که اصفهان همواره  نقش مهمی در تقویت این رابطه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر هند در ایران حجم تجارت هند و ایران را 13 میلیارد دلار  برشمرد و گفت: حجم تجارت و کشور تا 30 میلیارد دلار ظرفیت دارد و از این رو باید راه های توسعه روابط بررسی شود.

وی از گشایش دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی هند در تهران خبر داد و گفت:این دفتر می توان  در استان هایی مانند اصفهان نمایندگی داشته باشد و ارتباط نزدیک  بین بازرگانان دو کشور فراهم سازد.

کومار از همکاری هند در توسعه بندر چابهار ایران خبر داد و گفت: همکاری در تولید فولاد و ریل می تواند گام موثری در همکاری های اقتصادی دو طرف داشته باشد.

وی از امضا شدن توافق نامه تجارت ترجیحی بین ایران و هند در اینده نزدیک خبر داد و گفت: امضای این توافقنامه می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی هند با  اتاق بازرگانی اصفهان شد و گفت: اتاق های بازرگانی سفیران صلح و دوستی بین کشورها هستند و می توانند با تبادل کالا و خدمات بین دو کشور صلح و دوستی ایجاد کنند.

سهل آبادی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آماده است اطلاعات بنگاه های اقتصادی استان را با هدف توسعه روابط اقتصادی با بنگاه های اقتصادی هندوستان را در اختیار سفارت هند در ایران قرار دهد تا زمینه برقراری ارتباطات تجاری فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران