Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:یک‌فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها دستور کار اعضای شورای تهران بود که رای نیاورد.

به گزارش خبرنگار شبستان، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص یک فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه های شهر تهران به عنوان موافق گفت: پس از بازدید 10 نفر از اعضای شورای شهر تهران از مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی مستقر در خیابان آزادی طرح مذکور پیشنهاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص نظرات مرتضی الویری به عنوان مخالف اظهار داشت: شما اگر در آن جلسه حضور داشتید مشاهده می کردید طبق تصاویری که پلیس راهور به ما نشان داد 37 گره ترافیکی در تهران داریم که اگر رفع شود رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

 

هاشمی با بیان اینکه برخی از گره های ترافیکی به سادگی و با هزینه های کم حدود 100 میلیون تومانی رفع می شود، افزود: به عنوان مثال در اتوبان آیت الله هاشمی دکلی نصب شده است که با کمتر از 100 میلیون تومان می توانیم گره ترافیکی ایجاد شده در این منطقه را باز کنیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در لیست گره های ترافیکی بیش از 20 گره ترافیکی با هزینه‌های کوچک رفع می شود.

 

هاشمی یادآور شد: گاهی به مشکلات کوچک که قابل حل است پرداخته نمی شود و اگر این اقدام را انجام دهیم فشار کمتری به شهرداری وارد می شود بنابراین می توانیم از 37 گره ترافیکی که راهنمایی و رانندگی اعلام شده حداقل 20 گره را رفع کنیم که طرح یک فوریت این موضوع در واقع تاکید بر اهمیت آن است.

 

مرتضی الویری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز به عنوان مخالف یک‌فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و رفع نواقص هندسی بزرگراه ها گفت: طبق این طرح 45 طرح کوچک در مسیرها و معابر مختلف شهر تهران وجود دارد که برای رفع آنها حدود 50 میلیارد تومان در سال 96 هزینه در نظر گرفته شده است.

 

الویری با بیان اینکه طرح یک‌فوریت بیانگر آن است که حتی یک هفته نیز برای بررسی این طرح فرصت نمی خواهیم، خاطرنشان کرد: در حالی که این فوریت برای طرح مذکور لازم نیست.

 

الویری با اشاره به طرح جامع ترافیک که سال 93 توسط آقای قالیباف شهردار وقت به شورا ارایه شده بود، خاطرنشان کرد: این موارد در طرح مذکور نیز وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه با فوریت این طرح و حتی عادی بودن آن مخالف هستم، افزود: برای این طرح منبعی وجود ندارد بنابراین اصل موضوع منتفی است.

 

پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان یک‌فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه ها، طرح مذکور به رای گذاشته شد و با 12 رای مخالف و 6 رای موافق یک فوریت این طرح رای نیاورد. 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس

نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت تمامی معاملات املاک و مستغلات از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای طرفین قرار داد، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.


حق شناس با بیان اینکه سامانه خودنویس به منظور نظارت و کنترل قیمت مسکن راه اندازی شده تا هموطنان بتوانند به صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ثبت کنند، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شود.


او  گفت: دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر است، از طریق خود مردم به‌عنوان طرفین قرار داد نیز رایگان قابل دریافت خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • محور چالوس یک طرفه شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۴ اردیبهشت
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • مصدومیت ۵ نفر در پی واژگونی ۲۰۶
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده