Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دامپزشکی کاشمر با بیان اینکه روزانه بالغ بر 160 دام سبک و سنگین در کاشمر ذبح می‌شود بر نقش دامپزشکی در تثبیت اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عارفی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: به عنوان کسی که با دامدار و تولیدکننده سر و کار داریم تأکید می‌کنم که باید به داد تولیدکننده محصولات دامی در بحث خرید محصولات رسید و فرآورده‌های دامی باید به موقع و با قیمت مناسب خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال شیر گاو باید حداقل به قیمت هر کیلو هزار و 400 تومان خریداری شود ولی هم اکنون این انفاق نمی‌افتد که دلایل و مباحث مربوط به آن متعدد است.

 

رییس شبکه دامپزشکی کاشمر تصریح کرد: محصول باید بعد از تولید به موقع خریداری شده و در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد چرا که دامدار و کشاورز سعی خودش را انجام داده و حالا ما به عنوان مسئول باید در کنار تولید کننده باشیم تا بتواند بازار مناسبی برای محصولات خود فراهم کند.

 

عارفی همچنین با اشاره به پرورش گاو و گوسفند توسط دامداران شهرستان کاشمر اظهار داشت: هم اکنون روزانه به طور منوسط 150 دام سبک و 12 دام سنگین شامل گاو و گوساله در کشتارگاه کاشمر ذبح می‌شود که میانگین گوشت گاو و گوساله بین 150 تا 200 کیلوگرم، میانگین گوشت گوسفند 20 کیلوگرم و میانگین گوشت هر بز 15 کیلوگرم است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته میزان زیادی گوشت منجمد به شهرستان کاشمر وارد می‌شد؛ اما در حال حاضر این میزان بسیار کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که مردم به مصرف گوشت گرم تمایل بیشتری دارند ضمن اینکه دامداران شهرستان کاشمر نیز در پرورش دام سبک و سنگین موفق عمل کرده‌اند.

 

رییس شبکه دامپزشکی کاشمر با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: در مباحث مربوط به تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال، دامپزشکی با اقدامات خود نقش مهمی در تثبیت اشتغال ایفا می‌کند به این معنی که شاید دامپزشکی به طور مستقیم در ایجاد شغل جدید نقشی نداشته باشد؛ اما با ارائه خدمات و توصیه و کمک به دامدار باعث تولید محصول بیشتر و بهتر و در نتیجه سلامت مصرف کننده و نیز درآمد بیشتر تولیدکننده می‌شود.

 

عارفی تأکید کرد: در حوزه دامداری باید از امکانات اندکی که در اختیار داریم بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم به عنوان مثال دامی که در گذشته روزانه 15 لیتر شیر می‌داده است با استفاده از روش‌های علمی این میزان به 40 لیتر در روز رسیده است و یا در حالی که در گذشته یک بره پرواری در هر روز 100 گرم افزایش وزن داشته است در حال حاضر روزانه 400 گرم افزایش وزن دارد.

 

وی همچنین در مورد شایعه استفاده از هورمون برای رشد سریع مرغ در مرغداری‌ها گفت: در مرغداری‌ها از هورمون استفاده نمی‌شود؛ چرا که بسیار گران است و صرفه اقتصادی ندارد و لذا رشد سریع مرغ‌ها به دلایل دیگری است به عنوان مثال روی اصلاح نژاد مرغ‌ها کار شده است و در حال حاضر از نژادهایی استفاده می‌شود که در مدت کمتری وزن بیشتری به دست می‌آورند ضمن اینکه در طول دوره پرورش هم شرایط ایده‌آل فراهم می‌شود.

 

رییس دامپزشکی کاشمر خاطرنشان کرد: همچنین جیره غذایی که در مرغداری‌ها استفاده می‌شود انرژی بالایی دارد و در طول مدت زمان کمتری تبدیل به گوشت می‌شود ضمن اینکه اصلاحات مدیریتی هم در این زمینه مؤثر است به عنوان مثال با تنظیم و کاهش نور باعث می‌شوند که مرغ تحرک کمتری داشته باشد و در نتیجه گوشت بیشتری تولید می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر، گفت:در ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جوان کاشمری شاهد مزاحمت دو نفر راکبان یک موتور سیکلت که حالت طبیعی نداشته‌اند برای سه دختر نوجوان می‌شود.

سید مصطفی قرشی یزدی افزود: این جوان برای  دفاع از سه دختر نوجوان وارد عمل شده و به صورت لسانی به اراذل و اوباش تذکر داده و نهی از منکر می‌نماید و متاسفانه نامبردگان با وی درگیر و با چاقو ایشان را از ناحیه گردن مجروح می کنند

وی گفت: بلافاصله مجروح توسط مردم به بیمارستان منتقل و متهمان نیز توسط مردم دستگیر و تحویل عوامل گشت ۱۱۰ می شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر افزود: از لحظه اولیه فرماندار محترم شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان دستورات ویژه را به ریاست شبکه بهداشت و درمان برای رسیدگی به حال ناهی از منکر صادر و با تلاش جراحان حاذق عمل جراحی  حال عمومی ایشان مساعد است .

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است