Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:42:38 GMT

کشت پاییزه سیب‌زمینی در اردبیل توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۲۶۶۹

کشت پاییزه سیب‌زمینی در اردبیل توسعه یابد

اردبیل – رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ضروری است با هدف مدیریت بهینه منابع آبی کشت پاییزه سیب‌زمینی در اردبیل توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی ظهر یکشنبه در تشریح اقدامات صورت گرفته برای تعادل بخشی به کشت سیب‌زمینی در اردبیل تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های منابع آبی چند سالی است که کشت پاییزه سیب‌زمینی در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحقیقات علمی نشان می‌دهد این شیوه کشت مؤثر بوده و توانسته در تنظیم منابع آبی دشت اردبیل تأثیر مطلوب داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اذعان به کمبود منابع آبی دشت اردبیل تأکید کرد: با توجه به اینکه سیب‌زمینی عمده محصول کشاورزی دشت اردبیل است، در سال‌های اخیر سطح زیر کشت آن به صورت هدفمند کاهش یافته است.

به گفته سروی میزان کاهش سطح زیر کشت سیب‌زمینی دو هزار و ۱۰۰ هکتار بوده که البته با تأکید به افزایش میزان تولید در واحد سطح اعمال شده است.

وی افزود: در مقابل کشت چغندرقند، ذرت و دانه‌های روغنی جایگزین سیب‌زمینی شده و تا حد قابل‌توجهی مصارف آبی کاهش یافت.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اذعان به اینکه سیب‌زمینی از محصولات پرمصرف آبی است، ادامه داد: علاوه بر این توجه به صنایع تبدیلی سیب‌زمینی مورد تأکید است.

سروی تصریح کرد: با راه‌اندازی واحد تولیدی فرنچ فرایز، یک واحد تولیدی دیگر صنایع تبدیلی سیب‌زمینی نیز در شرف آغاز به کار بوده و در مجموع تحولی را در حوزه صنایع تبدیلی این محصول کشاورزی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات سیب‌زمینی‌کاران در موضوع فروش و صادرات محصولات مربوط به کمبود سردخانه‌ها است، ادامه داد: به همین منظور سردخانه به میزان ۸۰ هزار تن به بهره‌برداری رسیده و به میزان ۲۳۰ هزار تن دیگر نیز در حال احداث است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد