Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@22:58:48 GMT

یک پرس چلوکباب ۱۰۰۰ تومان!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۳۱۲۳

یک پرس چلوکباب ۱۰۰۰ تومان!

خبرگزاری میزان- رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه ضمن هشدار نسبت به مصرف اسانس‌ها و طعم دهنده‌های سرطان‌زا در واحدهای غیرمجاز،‌ گفت: حتی دنبه و چربی کیلویی ۱۳ هزار تومان است، حال چگونه می‌شود که گوشتی به نام گیاهی و به اسم استاندارد به قیمت ۷۰۰۰ تومان وارد بازار می‌شود که با هر کیلوی آن می‌توان ۱۰ سیخ کباب تهیه کرد که با احتساب برنج هندی و ظرف یکبار مصرف غیراستاندارد، در نهایت هزینه یک پرس چلوکباب حدود هزار تومان می‌شود!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه ضمن هشدار نسبت به مصرف اسانس‌ها و طعم دهنده‌های سرطان‌زا در واحدهای غیرمجاز،‌ گفت: حتی دنبه و چربی کیلویی ۱۳ هزار تومان است، حال چگونه می‌شود که گوشتی به نام گیاهی و به اسم استاندارد به قیمت ۷۰۰۰ تومان وارد بازار می‌شود که با هر کیلوی آن می‌توان ۱۰ سیخ کباب تهیه کرد که با احتساب برنج هندی و ظرف یکبار مصرف غیراستاندارد، در نهایت هزینه یک پرس چلوکباب حدود هزار تومان می‌شود!حسین محمدی اظهار کرد: به هیچ عنوان به فروش غذاهای ارزان و ارزان فروشی انتقاد نداریم، اما با آشغال‌فروشی مخالفیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تمام شهر تهران مانند سوپرمارکت پر از داروخانه شده است که اگر ریشه این بیماری‌ها را در نظر بگیریم به مواد غذایی می‌رسد.

وی ادامه داد: غذا می‌تواند داروی ما باشد، اما اکنون ۱۶ مدل اسانس وارد بازار شده و در غذاهای مختلف از اسانس‌هایی با طعم برنج ایرانی، زعفران، روغن کرمانشاهی و مواردی از این دست استفاده می‌شود.

رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه در عین حال اظهار کرد: این اسانس‌ها در بسیاری موارد در غذاهایی که با قیمت‌های ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رسند، مورد استفاده قرار می‌گیرد که جای تاسف بسیار دارد.

محمدی افزود: اکنون حتی قیمت دنبه و چربی حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است، حال چگونه می‌شود که گوشتی به نام گیاهی و به اسم استاندارد و با قیمت ۷۰۰۰ تومان وارد بازار می‌شود و با هر کیلوی آن می‌توان ۱۰ سیخ کباب کوبیده تهیه کرد!؟

وی ادامه داد: حال اگر برنج هندی هم به این کباب اضافه و با ظروف یکبار مصرف غیراستاندارد جمع شوند، در نهایت هزینه یک پرس چلوکباب حدود ۱۰۰۰ تومان خواهد شد و عده‌ای این چلوکباب را به قیمت ۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسانند، اما باید توجه داشت این نوع غذاها مشکلات و بیماری‌های متعددی برای مردم به همراه خواهند داشت. برهمین اساس درخواست ما آن است که افراد غذای بی‌کیفت و ارزان خریداری نکرده و سراغ واحدهای بدون مجوز نروند.

رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه در ادامه گفت: این نوع محیط‌ها به واسطه آنکه نظارت روی کارشان صورت نمی‌گیرد می‌توانند به هر شکل کار کنند؛ بدین ترتیب ممکن است هر کارگری در این واحدها فعالیت کند و انواع باکتری‌ها و بیماری‌ها در محیط وجود داشته باشد. اصلا چگونه می‌شود که یک پیتزا به قیمت ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد؟ به هر حال باید مردم دقت داشته باشند که در تهیه غذاهای خود از مراکز مجاز استفاده کنند و بدانند که هیچ‌گاه گرانی بی‌علت و ارزانی بی‌حکمت نیست.

وی با بیان این که اکنون اصناف، اماکن و تعزیرات و همچنین وزارت بهداشت در شناسایی و برخورد با واحدهای متخلف تلاش بسیار دارند، توضیح داد: با وجود تمام نظارت‌ها متاسفانه مردم استقبال خوبی از این واحدها دارند و براین اساس واحدهای غیر بهداشتی و غیرمجاز مانند قارچ سبز می‌شوند، حتی براساس این شرایط گاه شاهدیم که برخی از جگرکی‌ها که حق فروش کباب ندارند آنچه از خرده‌های دل، جگر و سنگدان باقی می‌ماند چرخ کرده و به عنوان کباب کوبیده می‌فروشند.

 

 

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز

میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

دیگر خبرها

  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها