Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - فرماندار عسلویه گفت: جوانان شهرستان عسلویه به سمت کتاب و کتاب‌خوانی جذب شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، عبدالله نادری در نشست انجمن کتابخانه‌ها که به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد، گفت: کتاب دارای جایگاهی بی بدیل در زندگی انسان و  محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است و سهم کتاب در انتقال دانش به مراتب بیشتر از دیگر ابزارهای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندارعسلویه نقش خانواده را در ایجاد و ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم  دانست و خواستار ایجاد محیطی فرهنگی در خانواده برای شکوفایی استعداد فرزندان و جلوگیری از بروز  ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی در جامعه شد.

نادری امکانات شهرستان در حوزه زیرساخت‌های کتابخانه را مناسب عنوان کرد وخواستار کیفیت بخشی و ایجاد انگیزه برای جذب جوانان به کتابخانه شد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان یکی از محورهای اصلی ترویج فرهنگ در کشور نقش ویژه ای در ایجاد علاقه در دانش آموزان به کتاب دارد و باید بابر نامه ریزی هدفمند و انتخاب صحیح کتاب با توجه به فرهنگ، علایق و خصوصیات رفتاری، دانش آموزان را به سوی پژوهشگری رهنمون سازد.

وی بیان کرد: کتابخانه نهادی فرهنگی است و می‌تواند در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه نقش آفرین باشدو شوراها ، شهرداران و معتمدین باید با حمایت از این نهاد فرهنگی زمینه ساز تربیت شهروندانی مسئولیت پذیرباشند که میتواند در حوزه مدیریت شهری به آنها کمک کند

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه