Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@20:09:45 GMT

مصرف مشروبات الکلی باعث ابتلا به این ۷ سرطان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۲۸۳۳

حتی مقادیر نسبتا کم الکل نیز در ارتباط با علل ابتلا به هفت نوع سرطان از جمله سرطان دهان، گلو، سرطان سینه و کولورکتال یا روده بزرگ هستند. آفتاب‌‌نیوز : سرویس سلامت- انجمن انکولوژی بالینی امریکا در گزارشی هشدار داده که ارتباط گسترده‌ای میان مصرف مشروبات الکلی و سرطان وجود دارد. 
به گزارش آفتاب‌نیوز، حتی مقادیر نسبتا کم الکل نیز در ارتباط با علل ابتلا به هفت نوع سرطان از جمله سرطان دهان، گلو، سرطان سینه و کولورکتال یا روده بزرگ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که امریکایی‌های بیشتری در مقایسه با گذشته مشروبات الکلی مصرف می‌کنند. 
در این گزارش آمده است که مصرف مشروبات الکلی باعث افزایش پنج درصدی ابتلا به سرطان و مرگ ومیر بر اثر آن شده است. 
نوشیدن صرفا یک لیوان مشروب و کم‌تر در روز برای زنان و یا دو لیوان و کمتر در یک روز برای مردان تا حدود قابل توجهی دست‌کم روند رشد ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. 
در این گزارش آمده است برای مثال نوشیدن اندک مشروب احتمال ابتلا به سرطان دهان را ۱.۱۳ درصد افزایش می‌دهد. نوشیدن نسبتا کم ۱.۸۳ درصد و نوشیدن زیاد بالای ۵ درصد.
 در مورد سرطان سینه این میزان بین نوشیدن کم (احتمال ابتلا ۱.۰۴ درصدی) و نوشیدن بالا (۱.۶۱ درصدی) در نوسان است. در مورد احتمال ابتلا به سرطان مری در صورت نوشیدن زیاد مشروبات الکلی این میزان قابل توجه است و به نزدیک ۵ درصد احتمال ابتلا را افزایش خواهد داد. 

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آسترکی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی هفته گذشته تا به امروز و به دنبال بارندگی‌های اخیر و گرم‌شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل‌توجهی از بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

وی گفت: متأسفانه تعداد مسمومیت افزایش صعودی داشته و اکثراً با علائم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

دانشیار مسمومیت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: تشخیص قطعی غیرسمی بودن قارچ‌ها به‌صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی، گفت: به علت شیوع قابل‌توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیداً خودداری شود.

بنابراین گزارش، مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود، لذا توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب صورت پذیرد و تأکید می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند.

کد خبر 6088433

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد