Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:45:25 GMT

با آرايش مي توان شانس ازدواج را بالا برد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۳۱۵۲

با آرايش مي توان شانس ازدواج را بالا برد؟

خبرگزاري آريا -

همين انسان زيبا که مورد ستايش فرشتگان و مورد حسادت شيطان قرار گرفت، گويا به همان اندازه زيبايي که خداوند برايش مقرر داشته بود، رضايت نداد وهوس کرد که از آنچه خداوند او را آفريده نيز، زيباتر و مطلوب‌تر باشد و در اين راه دست به ابتکارات و ابداعاتي زد، لباس، زيورآلات و...سپس لوازم آرايشي از گل و برگ و ريشه گياهان درست کرد، و سرانجام به ساخت و توليد لوازم آرايش شيميايي و کارخانه‌اي روي آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و امروزه يکي از پرفروشترين محصولات که در اطراف و اکناف دنيا توليد مي‌شود، لوازم و وسايل آرايشي و زيبايي است.
علل پرفروش بودن لوازم آرايشي‌
باتوجه به اينکه سن ازدواج در کشور ما بالا رفته است، استفاده از لوازم آرايشي ديگر نه سن خاصي مي‌شناسد و نه قشر خاصي. امروزه اکثر دختران و بانوان ايراني استفاده از لوازم آرايشي را جزو لاينفک زندگي خود مي‌دانند اين تمايل باعث شده کشورمان تبديل به سومين مصرف کننده لوازم آرايشي در خاورميانه و طبق آمار نهادهاي ناظر بين‌المللي، هفتمين واردکننده لوازم آرايشي در جهان شود. سالانه حدود يک ميليارد دلار فرآورده آرايشي و بهداشتي در ايران مصرف مي‌شود.
از سويي در دسترس بودن لوازم آرايشي و بهداشتي تقلبي که بيشتر با قيمتي بسيار پايين‌تر از انواع استاندارد به فروش مي‌رسند، و از سوي ديگر به 15 سال رسيدن سن مصرف لوازم آرايش در کشور، موجب افزايش شيوع بيماري‌هاي پوستي، عفوني و اختلافات بهداشتي شده است. اين در حالي است که در کشورهاي توسعه يافته تمايل به آرايش بيشتر در بين زنان مسن ديده مي‌شود، زيرا طراوت و شادابي پوست در کهنسالي از بين مي‌رود.
کارشناسان مواد بهداشتي و آرايشي معتقدند: حجم بالاي خريد و فروش و تنوع اين کالاها از دو جهت نياز به نظارت جدي دارد. نخست آنکه کالاهاي ياد شده مصرف انساني دارند و مصرف‌کنندگان آنها رو به افزايش‌اند، و دوم آنکه طبق تحقيقات براي پوست آثار سويي بر جاي مي‌گذارند.
هر فردي يک زمينه آسيب‌شناختي به طور ژنتيکي، تربيتي و تحولي در خود دارد، اگر اين افراد در محيط‌هايي قرار گيرند که به نوعي براي فرد تأييد و تقويت فراهم کند، اين زمينه‌هاي آسيب‌شناختي چندان بروز و تجلي پيدا نمي‌کند ولي اگر در محيط‌هايي قرار گيرند که دامنه عدم تأييد شدن‌شان بسياري از رفتارهاي فرد را شامل ‌شود باعث ظهور اين آسيب ها مي‌شود.
زنان تحصيل کرده کمتر آرايش مي کنند
به هر ميزان افراد موقعيت‌هاي بيشتري در اجتماع براي کسب محبوبيت، مقبوليت و کسب تأييد شدن داشته باشند کمتر به دنبال زيبايي کردن خود هستند، زنان تحصيل‌کرده و شاغل کمتر به دنبال زيبايي خود بوده و حتي کمتر نيز از طلا و جواهرات استفاده مي‌کنند.
محيط‌هايي مي‌توانند باعث سلامت رواني افراد باشند که موجب ايجاد تأييد براي آنها شوند، هر فردي يک زمينه آسيب‌شناختي به طور ژنتيکي، تربيتي و تحولي در خود دارد، اگر اين افراد در محيط‌هايي قرار گيرند که به نوعي براي فرد تأييد و تقويت فراهم کند، اين زمينه‌هاي آسيب‌شناختي چندان بروز و تجلي پيدا نمي‌کند ولي اگر در محيط‌هايي قرار گيرند که دامنه عدم تأييد شدن‌شان بسياري از رفتارهاي فرد را شامل ‌شود باعث ظهور اين آسيب ها مي‌شود.
ما در جامعه افراد بي‌هويت زيادي مي‌بينيم گرچه مي‌توانند افراد موفقي باشند، اما هنوز يک تصوير منسجم و درستي را از خودشان ندارند. يکي از راه‌هاي کسب تأييد و اعتباربخشي در سنين جواني و نوجواني به ويژه در خانم‌ها جذابيت‌هاي جسماني است، بنابراين مي‌توان گفت عوامل جغرافيايي، تاريخي، فرهنگي، روان‌شناختي و مسايلي که تحت عنوان آسيب‌هاي رواني که هنوز بروز پيدا نکردند، مي‌توانند عاملي براي استفاده از لوازم آرايشي براي جذابيت‌هاي افراطي جسماني باشد.
استفاده‌ غير متعارف از لوازم آرايشي بيانگر يک ناهنجاري رواني است
استفاده‌هاي غير متعارف از لوازم آرايشي در جامعه بيانگر يک ناهنجاري رواني به نام «سندروم هيسترويونيک يا «عقده‌ ي خود نمايشي» است که فرد با استفاده از اين ابزار در صدد جلب توجه جنس مخالف است.
اين رفتار شناس و آسيب شناس اجتماعي الگوبرداري از رفتارهاي گروه‌‌هاي مرجع مانند چهره‌هاي معروف، تبليغات گسترده ماهواره‌اي، فيلم‌ها و سريال‌هاي بدآموز توسط آنها، رقابت‌هاي رفتاري منفي بين دختران و زنان جوان و قرار گرفتن در موضع لجاجت با قوانين اجتماعي در ميان بعضي دختران را به عنوان علل اصلي افراط در استفاده از لوازم آرايشي ذکر کرد.
از سويي در دسترس بودن لوازم آرايشي و بهداشتي تقلبي که بيشتر با قيمتي بسيار پايين‌تر از انواع استاندارد به فروش مي‌رسند، و از سوي ديگر به 15 سال رسيدن سن مصرف لوازم آرايش در کشور، موجب افزايش شيوع بيماري‌هاي پوستي، عفوني و اختلافات بهداشتي شده است.
عدم اهتمام آموزش وپرورش به هويت افراد
يکي از آسيب‌هاي زيربنايي براي استفاده از لوازم آرايشي مسئله هويتي است.بخشي از مسئله هويتي افراد به تجربيات دوران کودکي به ويژه در نظام آموزش و پرورش ما ارتباط پيدا مي‌کند، آموزش و پرورش که صرفا به نمره و موقعيت تحصيلي افراد اعتبار مي‌دهد و هيچ فرصتي را براي ابراز وجود و تأييد شدن افراد ايجاد نمي‌کند، پس در چنين شرايطي دانش‌آموزان بسيار محوري و کاناليزه شده، تربيت مي‌شوند.
به عنوان مثال فرد 18 و 19 ساله‌اي که از لحاظ تحصيلي موفق نبوده بايستي در نظام آموزشي ما به گونه‌اي تربيت شده باشد که بتواند در موقعيت‌هاي ديگر خود را نشان دهد، اگر ما بخواهيم يک مقايسه‌اي با جوامع غربي داشته باشيم، بايد بگوييم در اين جوامع فرصت ابراز وجود تقريبا براي افراد وجود دارد و هر فردي با حداقل تفاوت سواد مي‌تواند خود را در جامعه نشان دهد، مثلا يک فردي که هيچ جايگاه اقتصادي و اجتماعي در کشور ما ندارد، مي‌تواند در جوامع غربي با يک خلاقيت و ابداع در ميادين ورزشي خود را نشان دهد، در صورتي که در کشور ما عکس اين امر حاکم است.
بالا بردن شانس ازدواج با آرايش
غلبه احساسات برعقل؛ رقابت جنسي و چشم و هم چشمي و بالا بردن شانس ازدواج نيز از جمله عواملي است که در اين امر حائز ذکر کردن است. برخي عوامل اجتماعي و تمدني مۆثر نيز همچون رواج مدگرايي و مصرف زدگي از طريق تبليغ رژيم هاي متعدد بدن سازي و پديده صنعت فرهنگ و سودجويي هاي اقتصادي؛ اهتمام به ارضاي لجام گسيخته تمايلات زيباشناختي؛ افزايش قدرت و انگيزه تصرف و دست کاري در بدن؛ ارزش يابي و اعتبار بخشي اجتماعي (يا نياز آفريني کاذب واعمال فشار اجتماعي براي همنوايي)؛ محوريت يابي افسارگسيخته اميال انساني و غيره نيز از جمله عواملي است که تشديد مصرف و افراط در اين موضوع را تمهيد کرده است.
اعتماد به نفسي که نيست
از ديگر عوامل مصرف بيش از اندازه لوازم آرايش در کشور ما اعتماد به نفس پايين زنان و دختران جامعه است. آمارها نشان ميدهد زنان و دختران کشور فرانسه که بزرگترين قطب توليد لوازم آرايش در جهان است، کمترين مصرف اين لوازم را در دنيا دارند. البته ماجراي مصرف کم لوازم آرايش در کشورهاي توسعه يافته امري بديهي است اما دختران و زنان کشور ما از همان سنين نوجواني صورت خود را نيازمند لوازم آرايش ميدانند تا بتوانند چهره‌شان را زيباتر کنند و هر چه سنشان بالاتر ميرود اين احساس نياز بيشتر شده و بتدريج جاي خود را به جراحيهاي پلاستيک و تزريق بوتاکس براي جوانسازي پوست ميدهد.
به هر رو تا زماني که الگوي زن برتر در جامعه ما مدلها و خواننده‌هاي اروپايي باشد، وضعيت به همين منوال ادامه پيدا خواهد کرد و در اين ميان چاره‌اي نيست جز تغيير فرهنگ و نگرش جامعه در خصوص معيارهاي زن ايده‌آل.
منبع:عرش نيوز/نيک صالحي


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، افراد زیادی هستند که فوری عصبانی می‌شوند و به اصطلاح زود از کوره در می‌روند، استرسی هستند و به راحتی نمی‌توانند بر اعصاب خود مسلط باشندشما با این دمنوش آرام خواهید شد.

بیشتر بخوانید: قهوه بدون کافئین چه خواصی دارد؟

برای آرام شدن این افراد دمنوشی را معرفی می‌کنیم که اثر فوری برای این حالت به همراه دارد. یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان، یک قاشق چایخوری سنبل‌الطیب، یک عدد لیمو عمانی و مقداری نبات را با هم دم کرده و میل کنید.

اثر ترکیب این داروهای گیاهی همانند خوردن دو عدد قرص آرامبخش است و فوری آرام خواهید شد و استرس از بدن شما دور می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229151 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • فدریکو والورده: عاشق بازی با تونی کروس هستم؛ منچسترسیتی را نمی‌توان با شانس شکست داد
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت