Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:01:06 GMT

هيچ جنگي در پيش رو نخواهيم داشت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۳۵۴۹

هيچ جنگي در پيش رو نخواهيم داشت

خبرگزاري آريا - وقتي رژيم سعودي با رفتارهاي کودکانه سعد حريري نخست‌وزير لبنان را در خاک عربستان وادار به استعفاي اجباري کرد، برخي از تحليل‌گران با استناد به محتواي بيانيه استعفا از يک طرف و مواضع حاکمان سعودي از طرف ديگر، از وقوع يک جنگ در پيش روي خبر دادند. به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاري تسنيم، وقتي رژيم سعودي با رفتارهاي کودکانه سعد حريري نخست‌وزير لبنان را در خاک عربستان وادار به استعفاي اجباري کرد، برخي از تحليل‌گران با استناد به محتواي بيانيه استعفا از يک طرف و مواضع حاکمان سعودي از طرف ديگر، از وقوع يک جنگ در پيش روي خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادبيات و خط و نشان‌هاي سعودي‌ها و همچنين فراخوان اتباع سعودي، اماراتي و اردني از لبنان از سوي دولت‌هاي متبوعشان، اين گمانه‌ را تقويت کرد. يکي از مقامات سعودي آشکارا، ملت لبنان را بر سر دو راهي شورش عليه حزب‌الله، يا پذيرش جنگ قرار داد! حتي برخي از عناصر رژيم قبيله‌اي سعودي، ايران را متهم به شراکت در شليک موشک يمني‌ها به رياض معرفي کرده، وعده مقابله دادند.
البته اطلاعات سيدحسن نصرالله مبني بر اينکه سعودي‌ها، از رژيم صهيونيستي خواسته‌اند تا به لبنان حمله کند، موضوع وقوع جنگ را جدي‌تر کرد. پيش‌تر هم بحث جنگ با فرو ريختن برجام مطرح شده بود. در اين ايام نيز، به دنبال تمرکز غرب بر موضوع موشکي ايران با وضع تحريم‌ها و راه انداختن هياهوها، برخي از خطر وقوع جنگ سخن گفته، راه جلوگيري از آن را تن دادن ايران به مذاکرات هسته‌اي اعلام مي‌کنند. آيا با توجه به مطالب پيش گفته، منطقه راهبردي غرب آسيا، به زودي شاهد وقوع يک جنگ ديگر خواهد بود؟ آيا عربستان در آينده به لبنان و يا ايران حمله خواهد کرد؟ آيا رژيم صهيونيستي به صورت مستقل يا به همراه آل سعود به لبنان حمله خواهد کرد؟ آيا امريکايي‌ها و دولت ترامپ، در صورت خارج شدن احتمالي ايران از برجام يا رد کردن هر نوع مذاکره موشکي، به جمهوري اسلامي حمله نظامي خواهند کرد؟ نگارنده بر اين اعتقاد است که هيچ جنگي در پيش رو نخواهيم داشت.
برخلاف ادبيات و ظاهر جنگي جنگ‌طلبان مثلث شوم امريکا، رژيم صهيونيستي و رژيم آل‌سعود؛ شرايط منطقه، وضعيت مقاومت و بيداري ملت‌ها، به گونه‌اي است که اين سه کشور جرئت آغاز هيچ جنگي را به صورت مستقيم عليه لبنان و يا ايران ندارند. ايالات متحده با خسارت‌هاي چند تريليون دلاري سال‌هاي اخير در منطقه و با شکست‌هاي راهبردي در عراق و سوريه، به اين فهم رسيده که جنگ عليه ايران براي امريکا چه پيامدهايي دارد. امريکايي‌ها به درستي فهميده‌اند با شليک حتي يک موشک به سمت ايران، درگير يک جنگ خسارت‌بار و همه جانبه در کل منطقه خاورميانه خواهند شد. آري دولتمردان امريکايي با توجه به آشنايي که نسبت به بخشي از قدرت دفاعي ايران دارند، و با توجه به شناخت مختصري که از سرپنجه‌هاي قدرتمند جمهوري اسلامي در منطقه پيدا کرده‌اند، جنگ با ايران را مساوي با تبديل شدن خاورميانه به گورستان امريکا ارزيابي مي‌کنند و اما رژيم صهيونيستي، هنوز تلخي‌هاي جنگ 33روزه را در کام دارد. تلخي‌هايي که نه تنها نتوانست با جنگ‌هاي سه‌گانه عليه ملت مظلوم فلسطين و ساکنان غزه در يک وسعت 360کيلومتر مربعي جبران کند، بلکه بر اين تلخي‌ها و ناکامي‌ها افزوده شد.
رژيم صهيونيستي در ارزيابي‌هاي خود از حزب‌الله لبنان، مي‌داند که حزب‌الله کنوني به لحاظ توانمندي‌هاي گوناگون و قدرت تحرک جنگي و دفاعي، در سطوحي به مراتب بالاتر از زمان جنگ 33 روزه قرار دارد. صهيونيست‌ها مي‌دانند هر نوع جنگي عليه حزب‌الله لبنان، علاوه بر اينکه کل لبناني‌ها را در مقابل آنان قرار مي‌دهد و امنيت تل‌آويو و ديگر نقاط راهبردي را در سرزمين‌هاي تحت اشغال از بين مي‌برد، اين جنگ چه بسا با گشوده شدن جبهه‌اي ديگر در برابر آنها، نتيجه‌اش بازگشت بلندي‌هاي جولان به سرزمين‌هاي اصلي باشد. بديهي است که صهيونيست‌ها ريسک آغاز چنين جنگي را نخواهند کرد، حتي اگر تا ريال آخر هزينه‌هاي اين جنگ را سعودي‌ها بپردازند. در خصوص رژيم آل‌سعود، موضوع بسيار روشن است و هيچ نيازي به استدلال ندارد. اکنون عامل اصلي آزاردهنده حکام سعودي، شکست آنان در جنگ يمن است. سعودي‌ها صحنه جنگ را با ميدان رقص شمشير اشتباه گرفتند. ملک سلمان بن عبدالعزيز و ديگر شاهزادگان همراهش، تصور مي‌کردند با چند ده سورتي پرواز و بمباران مناطقي از يمن، به تمامي اهداف خود ظرف چند هفته دست خواهند يافت. اما با انجام چند ده هزار پرواز هواپيماهاي جنگي و به کارگيري تمامي قدرت خود در حوزه‌هاي ديگر، اکنون بيني آنان در جنگ يمن به خاک ماليده شده و هيچ راه پس و پيشي ندارند.
به مخيله سعودي‌ها خطور نمي‌کرد که روزي ملت يمن، فرودگاه رياض را هدف موشک‌هاي خود قرار دهد. بنابراين حکام سعودي که در جنگ خودساخته يمن گرفتار شده‌اند، هرگز قادر به جنگ‌افروزي در جبهه‌اي ديگر نيستند. عربستاني‌ها اگر جرئت جنگ با لبنان را داشتند، ملتمسانه دست به دامن صهيونيست‌ها براي حمله به لبنان نمي‌شدند. بنابراين مثلث شوم و جنگ‌طلب امريکا، رژيم صهيونيستي و آل‌سعود، گرچه خواهان نابودي حزب‌الله، مقاومت و جمهوري اسلامي هستند، لکن جرئت ورود به جنگ براي رسيدن به اين اهداف را به دليل اقتدار دفاعي طرف مقابل ندارند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم