Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:32:39 GMT

جانسون: امیدوارم حریری به لبنان برگردد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۳۷۹۴

جانسون: امیدوارم حریری به لبنان برگردد

وزیر امور خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد، نخست‌وزیر مستعفی لبنان که در ریاض به سر می‌برد، هرچه سریعتر به کشورش بازگردد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی خود با جبران باسیل، همتای لبنانی خود خبر داد.

جانسون در این بیانیه اعلام کرد: لبنان نباید به عنوان ابزاری برای مناقشات نیابتی مورد استفاده قرار گیرد و استقلال این کشور باید تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: من امروز با وزیر خارجه لبنان درباره آخرین تحولات این کشور گفت‌وگو و تأکید کردم که انگلیس از حاکمیت و استقلال لبنان به طور کامل حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس اظهار کرد: حریری یک شریک خوب و قابل اعتماد برای انگلیس بوده و ما امید داریم که او بدون هیچ تاخیری و به نفع ثبات سیاسی لبنان به بیروت بازگردد.

جانسون تصریح کرد: ما از همه جناح‌هایی که منافعی در لبنان دارند، می‌خواهیم هر آنچه در توان دارند را در این راستا به کار بندند و اقدامات گسترده‌ای برای کاستن از تنش‌های اخیر به عمل آورند.

وی اظهار کرد: من به وزیر امور خارجه لبنان اطمینان دادم که انگلیس همچنان از مردم و نهادهای لبنانی در این مقطع پرچالش حمایت خواهد کرد.

جانسون گفت: ارتش لبنان تنها مرجع مشروع در این کشور است و هیچ گروه شبه‌نظامی یا نیروی خارجی نباید این ارتش را که تأمین‌کننده نهایی امنیت لبنانی‌ها است، به چالش بکشد.

این اظهارات جانسون مشابه موضع‌گیری‌هایی است که سخنگوی کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر داشته‌اند.

پیش‌تر سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده از تمامی کشورها و جناح‌ها می‌خواهد که به حاکمیت، استقلال و فرآیندهای قانونی لبنان احترام بگذارند.

وی در ادامه سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان را که به تازگی در جریان سفرش به عربستان از سمت خود کناره‌گیری کرد، شریکی قابل اعتماد برای آمریکا دانست.

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد، ارتش لبنان و دیگر نیروهای امنیتی و دولتی این کشور تنها مراجع امنیتی مشروع در لبنان محسوب می‌شوند.

در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید صادر شد، آمده است: در این مقطع حساس، ایالات متحده مخالف هرگونه تلاشی از سوی شبه‌نظامیان داخل لبنان و نیروهای خارجی در راستای تهدید ثبات و تضعیف نهادهای دولتی این کشور است. سندرز خاطرنشان کرد که آمریکا مخالف استفاده از لبنان به عنوان پایگاهی برای تهدید سایرین در منطقه است.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید مشابه سخنانی است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا درباره لبنان مطرح کرده است. رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا با بیان این که سعد حریری را به عنوان نخست‌وزیر لبنان می‌شناسد، حریری را «شریک قوی ایالات متحده» قلمداد کرد. رکس تیلرسون گفت، هیچ کدام از طرف‌ها در لبنان یا خارج از آن نباید از این کشور به عنوان بستر جنگ‌های نیابتی استفاده کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، هیچ نیروی شبه‌نظامی و قدرت خارجی در لبنان مشروعیت نخواهد داشت. تیلرسون در عین حال تاکید کرد، مقام‌های عربستان به او اطمینان داده‌اند که حریری با میل خود در عربستان مانده است.

کلمات کلیدی: جانسون ، حریری ، لبنان ، انگلیس ، دیپلماسی ، کاخ سفید

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد