Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گردهمایی رابطین ستاد بانوان امر به معروف و نهی از منکر ادارات شب گذشته، 21 آبان‌ماه در سالن کنفرانس چند منظوره شهرداری زاهدان برگزار شد.
سمانه صائب، رییس کمیسیون ورزش، جوانان و بانوان شورا در این گردهمایی بیان کرد: رسانه‌ای کردن و شناساندن منکر و معروف از راهکارهای جدیدی است که باید با توجه به ظرفیت جامعه از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کمیسیون ورزش، جوانان و بانوان شورا اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب وعفاف بانوان خلاصه نمی‌شود، بلکه ابعاد وسیعی دارد و همه موضوعات سیاسی واجتماعی و حتی اقتصادی را شامل می‌شود.
وی فعالیت در عرصه انجام این فریضه الهی را بسیار حیاتی دانست و ادامه داد:  فرد عامل به این فریضه ادامه دهنده راه امام حسین(ع) در کربلاست که در حقیقت برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.
تنها بانوی عضو شورای شهر به دو موضوع خودسازی و آموزش در این حوزه اشاره کرد و افزود: این دو مورد از اهمیت اساسی برخوردارند؛ اگر خودسازی و آموزش نباشد امر به معروف و نهی از منکر بجای جاذبه، دافعه ایجاد می‌کند.
محمدرضا شجاعی‌فر، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر افزود: انسان معصوم نیست و باید برای اصلاح انسان‌ها، جامعه و اجتماع این فریضه انجام شود .
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شورای راهبردی استان شبیخون فرهنگی را عامل ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه دانست و بیان کرد: باید آموزش‌ها برای مقابله با این شبیخون فرهنگی به صورت گسترده و برای همه گروه‌های سنی انجام شود تا ناهنجاری‌ها افزایش پیدا نکند.
سیده طاهره هاشمی، مسئول ستاد رابطین بانوان امر به معروف و نهی از منکر که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، ضمن تشریح برنامه‌های دفتر امور زنان خبر از برگزاری همایش منطقه‌ای در آینده‌ای نزدیک داد و افزود: این همایش به زودی و به میزبانی زاهدان برگزار خواهد شد.
رییس جمعیت بانوان فرهیخته استان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر جزء واجبات قانون اساسی است و وظیفه همگانی است که دولت و ملت نسبت به هم دارند.
هاشمی تاکید کرد: کلیه برنامه‌هایی که باید در این ستاد انجام شود و رابطین به آن اهتمام بورزند برنامه‌های فرهنگی با محوریت تحکیم بنیان خانواده است.
مسئول ستاد رابطین بانوان امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: سه ضلع خانواده، اجتماع و مدرسه، سه ضلع مهم و تاثیر گذار اجتماع است و بانوان به دلیل دارا بودن نقش زن، مادر و همسری نقش حساس‌تر و پر رنگ‌تری دارند، لذا وظیفه آنان هم برای خانواده و اجتماع بیشتر است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت که تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید وصل به فراجا شوند.

به روایت انتخاب، بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

راه حل فرهنگی ما در این لایحه بلند مدت و راه حل های اقتصادی ما راه حل های کمکی میان مدت هستند.

مجازات ها را طبقه بندی کردیم. آخرین طبقه عابر یا فردی که در فضای مجازی کشف حجاب کرده است آن هم به صورت جریمه.

برای کسی که کشف حجاب کرده بار اول یک میلیون و نیم جریمه معلق نوشته می شود.

اگر مجددا تصویر وی در دوربین ها دیده شد جریمه دوم ۳ میلیون تومان می شود بعلاوه یک و نیم میلیون میشود بنابراین ۴ میلیون و نیم برایش نوشته میشود که بعد از سه هفته باید پرداخت شود.

برای اینکه هویت فرد به طور کامل شناسایی شود تمام دوربین های فروشگاهها و ادارات لینک به فراجا می شود.

در قانون حجاب و عفاف گفتیم تمام دستگاههای دولتی و خصوصی باید دوربین های خود را در اختیار فراجا قرار دهند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902813

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد