Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی اعلام کرد، به حملات نظامی‌اش علیه سوریه به رغم اجرای توافق آتش‌بس در جنوب غرب سوریه ادامه می‌دهد. کرملین نیز به آمریکا نسبت به بین‌المللی کردن متن این توافق هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سیریانیوز،‌ تساحی هنگبی،‌ وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد، توافق آتش بس اخیر خواسته اسرائیل را مبنی بر تکرار نشدن اقداماتی از جانب نیروهای حزب‌الله لبنان و ایران در منطقه مرزهای اسرائیل و سوریه در شمال محقق نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگبی در اشاره به حملات نیروهای اشعالگر به حزب‌الله لبنان و ذخایر تسلیحاتی آن گفت: اسرائیل "خطوط قرمز" را تعیین کرده و به شدت به آن پایبند خواهد بود.

اشغالگران انتقال سلاح به حزب‌الله، هرگونه تیراندازی یا حملات علیه مرزهای خود را "خط قرمز" می‌دانند و مدعی‌اند، با وجود اینکه خواهان تنش با سوریه نیستند اما به خطوط قرمز خود پایبند می‌مانند.

این اشاره اسرائیل در پی اعلام اردن در روز شنبه در زمینه حصول توافق بین مسکو،‌ واشنگتن و امان در زمینه ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه بود به طوریکه نمایندگان سه کشور یادداشت اولیه در این زمینه را امان امضا کردند.

یک مسؤول اسرائیلی آگاه به مقدمات توافق آتش بس گفت: تدابیر با هدف دور نگه داشتن گروه‌های درگیر در داخل سوریه از یکدیگر است و همچنین نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه نیز در مسافت‌های مختلفی از جولان باقی خواهند ماند.

این مسؤول که با توجه به حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود تصریح کرد: مسافت‌ها براساس مواضع کنونی مخالفان در بلندی‌های جولان از پنج و هفت کیلومتر به حدود ۳۰ کیلومتر خواهد رسید.

مسکو توضیحی درباره این توافق ارائه نکرده است.

موضع کرملین

اما کرملین از واشنگتن خواسته دست از تلاش‌ها برای بین‌المللی کردن متن یادداشت تفاهم سه جانبه در زمینه آتش بس در جنوب غرب سوریه بردارد.

دیمیتری پسکوف،‌ سخنگوی کرملین تاکید کرد، هر گونه تفسیر و بین‌المللی کردن این توافق به جا نیست و باید قبل از هر چیز از متن یادداشت تفاهم و بررسی آن مطئمن شد. این تفسیر دوگانه غیرقابل قبول است و باید به متن صریح یادداشت استناد شود.

این توضیح کرملین در پاسخ به آنچه است که مسؤول ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که این یادداشت تفاهم سه جانبه بر خروج تمامی نیروهای خارجی از جمله نیروهای هم‌پیمان سوریه (ایران و حزب‌الله لبنان) از جنوب غرب سوریه اشاره دارد و روسیه وعده داده این مساله را با مقامات سوریه در میان بگذارد.

یک مسؤول وزارت خارجه آمریکا گفت: روسیه با همکاری با دولت سوریه در زمینه دور کردن نیروهای هم‌پیمان تا مسافت مشخصی از بلندی‌های جولان که اسرائیل در جنگ سال ۱۹۶۷ اشغال کرد، موافقت کرده است.

این مسؤول آمریکایی افزوده است، یادداشت امضا شده در امان باقی ماندن جنوب غرب سوریه را تحت نظارت مخالفان سوریه تا زمان تکمیل حل سیاسی بحران سوریه تضمین می‌کند.

در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در هامبورگ، اردن، روسیه و آمریکا بر سر مقدمات اولیه ایجاد این منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه از ۹ ژوئیه توافق کردند که شامل درعا، قنیطره، سویداء می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح

رسانه‌های رژیم اسرائیل با افزایش فشارها به این رژیم در صورت حمله احتمالی به رفح در جنوب نوار غزه، این حمله زمینی را فاقد ارزش راهبردی برای تل‌آویو دانستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با انتشار اخباری در مورد آینده جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و احتمال دست یابی به توافق آتش بس، رسانه‌های رژیم اسرائیل امروز سه شنبه حمله زمینی احتمالی به رفح واقع در جنوب نوار  غزه را فاقد اهمیت استراتژیک دانستند.

از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای بار دوم قصد دارد حمله به رفح را به تأخیر بیاندازد. به گزارش این رسانه‌، این تصمیم  احتمالی نتانیاهو به دلیل افزایش روز افزون فشارهای بین‌المللی و تلاش‌ها برای دست یابی به توافق جدید در خصوص آزادی اسرای صهیونیست است.

ساعتی پیش، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داد که بر اساس برآوردهای ارتش رژیم اسرائیل، مقامات سیاسی و نظامی این رژیم، طی 48 تا 72 ساعت آینده در خصوص توافق تبادل اسرا یا حمله به رفح تصمیم گیری می‌کند.

از سوی دیگر، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم ظهر امروز در رابطه با توافق تبادل اسرا و حمله به رفح با یکدیگر دیدار خواهند کرد. بن گویر از جمله مخالفان توافق اسرائیل با حماس بر سر تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی است.

این هفته هیئتی از حماس برای بررسی پیشنهادهای رژیم اسرائیل در خصوص توافق آتش بس و تبادل اسرا راهی مصر شد و با میانجی ‌های مصری و قطری رایزنی کرد. حماس گفته است از مطالبات خود از جمله توقف جنگ و محاصره در ازای آزادی اسرای صهیونیست، عقب نشینی نخواهد کرد.

207 روز از جنگ ویرانگر و کشتار صهیونیست‌ها علیه نوار غزه می‌گذرد و طی این مدت، کشتار بیش از 34 هزار نفر که عمدتا زنان و کودکان هستند، منجر به شکل گیری اعتراضات ضد صهیونیستی و ضدجنگ در دنیا و دانشگاه‌های آمریکا شده و رژیم اسرائیل به طور بی‌سابقه‌ای تحت فشار افکار عمومی و سازمان‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

روز 206 طوفان‌الاقصی|22 شهید و ده‌ها زخمی در بمباران رفحرسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه استابومازن: با حمله به رفح بزرگترین «فاجعه انسانی» رخ می‌دهدگروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است