Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عباس نبوی یکشنبه شب در همایش نقد و بررسی وضعیت مکتب لیبرالیسم در مشهد افزود: گرچه محور اصلی حرکت راهبردی نظام خط مقاومت انقلابی واقع بینانه است اما به نگاه مسالمت آمیز واقع بینانه نیز نیاز داریم، چرا که بخش کارشناسی جامعه نگاهش انقلابی نیست و نگرش مسالمت آمیز واقع بینانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ایران اسلامی اکنون از جایگاه والایی در خاورمیانه و جهان اسلام برخوردار است و توانسته در مقابل آمریکا بایستد.
وی گفت: مشکل کنونی کشور، مدیریت داخلی، رقابت های داخلی، ضعف های داخلی و آماده نبودن برای ارتقای توان و پیشرفت در بخش های مختلف است.
حجت الاسلام نبوی با بیان اینکه ترامپ و نتانیاهو آخرین گردن کشی ها و قلدری های بخش بین المللی امپریالیسم هستند، افزود: آمریکا درون مایه و دستمایه خود را همواره دارد و ترامپ مدلی است در بین الگوی رقابت که دنبال کرده اند.
وی با بیان اینکه امروز آمریکا پیشتاز لیبرال دموکراسی در دنیا است، اظهار کرد: آمریکا بیشترین جریان آکادمیک، علمی، رسانه ای و فکری لیبرال دموکراسی را در دنیا مطرح و تئوریزه می کند.
وی با اشاره به ویژگی های مکتب مدرنیته گفت: مدرنیته گرچه رفاه و حقوق اجتماعی را در بخش هایی از خود دارد، اما در قسمت هایی به سوی جهالت، آشفتگی و از هم گسیختگی پیشروی کرده که این اتفاق در کشور ما هم در حال رخ دادن است.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ملت ایران لیبرالیسم را قبول ندارد و اندیشه اسلامی در بخش های مهمی با مدرنیته در تقابل است چرا که اسلام می گوید انسان مالک اراده و جمیع حقوق خود نیست و هم حق دارد و هم تکلیف دارد.

* لیبرال دموکراسی مانند سیل به همه جوامع رسوخ کرده است
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز با اشاره به بنیادهای فلسفی و معرفت شناسی لیبرالیسم و مدرنیته گفت: لیبرال دموکراسی در قرن شانزدهم در اروپا شکل گرفت اما مانند سیل همه جوامع از شرق و غرب را فرا گرفت و پیشینه آن در ایران نیز به زمان مشروطه برمی گردد.
صادق زیبا کلام افزود: تبلور لیبرال دموکراسی در قانون اساسی مشروطه و متمم قانون اساسی ظهور یافت به طوریکه هدف و تلاش مشروطه خواهان گرفتن اختیارات پادشاه و واگذار کردن این اختیارات به نمایندگان مردم بود.
وی با اشاره به ویژگی های مدرنیته اظهار کرد: وجود دلیل برای فهم هر پدیده، نگاه جدید به جهان هستی و انسان و اعتقاد به اینکه خیر و صلاح هر انسان به دست خود اوست و انسان با تکلیف متولد نمی شود بلکه با حق و حقوق متولد می شود، از ویژگی های مکتب مدرنیته است.
وی گفت: بر اساس بنیان لیبرال دموکراسی مکتب مدرنیته، حکومت باید توسط مردم انتخاب شود، قدرت محدود به قانون است و قدرت باید پاسخگو به نمایندگان مردم باشد.
زیبا کلام افزود: در آمریکا دموکراسی وجود ندارد و مردم فکر می کنند که ترامپ و اوباما را انتخاب کردند، در حالی که سرمایه و اقتصاد جریان ها را در این زمینه شکل داده اند.
وی اظهار کرد: چیزی که امروز در آمریکا، ژاپن، هند، فرانسه، انگلستان و هر کجا تحت انتخابات آزاد مطرح می شود، یک سراب است و این نیروهای اقتصادی هستند که به انتخاب مردم فکر می کنند و راه جلو پای مردم می گذارند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه به وقت محلی مدعی شد تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به دلیل جنگ در غزه نشانه دموکراسی آمریکایی است.

بلینکن در نشستی خبری در چین در پاسخ به سئوالی درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا درباره غزه مدعی شد درک می‌کند که این جنگ «احساسات پرشوری» را برانگیخته است و دولت بایدن تمام تلاش خود را برای توقف جنگ انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، از شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

وزیر خارجه دولت بایدن گفت: «در کشور ما، این یکی از ویژگی‌های بارز دموکراسی است که شهروندان می‌توانند دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و خشم خود را در هر زمانی که بخواهند ابراز کنند و به باور من این تجلی قدرت کشور و قدرت دموکراسی است.»

بلینکن در عین حال از اینکه در این تجمعات، دانشجویان به جنبش حماس اعتراض نکرده اند، به آنان انتقاد کرد و گفت که در این اعتراض ها «آن چنان در مورد حماس سکوت شده است که گویی حتی بخشی از ماجرا نیست.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا پس از سفر سه روزه به چین در پاسخ به سوالی درباره تظاهرات حامی فلسطین که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا مدعی دفاع از حق اعتراض آمریکایی‌ها شد و گفت که مواردی وجود داشته است که عبارات واضحی از یهودستیزی وجود داشته است، اما «اعتراضات فی نفسه یهودستیزانه نیستند».

بلینکن گفت: «آنچه که ما نیز می‌بینیم، مردم، جوانان، افراد از طبقات مختلف است که بسیار پرشور هستند و احساسات بسیار قوی درباره (درگیری) دارند.»

او همچنین بر اهمیت چنین بیانی در دموکراسی ها تاکید کرد. او گفت: «در کشور، جامعه و دموکراسی ما، اظهار نظر در مورد آن، هم مناسب است و هم محافظت می‌شود».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا