Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:15:35 GMT

نیویورک‌تایمز: مصاحبه حریری قانع‌کننده نبود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۴۸۵۳

نیویورک‌تایمز: مصاحبه حریری قانع‌کننده نبود

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به مصاحبه شب گذشته «سعد حریری»، تأکید کرد که تردیدها درباره گروگان بودن و شرایط مشکوک وی در عربستان سعودی همچنان باقی است.

خبرگزاری فارس: گفت‎وگویی تلویزیونی «سعد الحریری» نخست‎‏وزیر مستعفی لبنان یکشنبه شب از شبکه لبنانی المستقبل به صورت پرسش و پاسخ پخش شد. این مصاحبه در واقع نخستین حضور تلویزیونی وی پس از اعلام استعفایش به شمار می‎آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحریری که هم‌اکنون در عربستان سعودی به سر می‌برد، در این مصاحبه تلویزیونی گفته است که به زودی به کشورش بازخواهد گشت.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی با اشاره به این مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که این گفت‌وگو اصلا قانع‌کننده نبود و تردیدها درباره گروگان گرفته شدن وی در عربستان سعودی را برطرف نکرد.

نیویورک تایمز در این رابطه نوشت:‌«نخست‌وزیر لبنان که اقامت موقت و رمزآلودش در عبستان سعودی خاورمیانه را نگران کرده، در نطق تلویزیونی یکشنبه شب اعلام کرد که آزاد است تا این کشور ار ترک کند و لبنان را به منظور حفظ جان خود ترک کرده است و ظرف چند روز به کشورش باز خواهد گشت».

این گزارش می‌افزاید: «اما این اظهارات که نخستین اظهارنظر عمومی وی از زمان ورود مشکوکش به عربستان در تاریخ 3 نوامبر است که در همان زمان نیز استعفایش را اعلام کرد، بعید است که بتواند سردرگمی‌ها و تردیدها پیرامون مسئله آزادی وی و یا گروگان بودن در دست سعودی‌ها و یا حتی تردیدها درباره تحت فشار بودن برای استعفایش به عنوان بخشی از استراتژی بزرگتر سعودی ها برای افزایش فشار بر ایران به عنوان رقیب منطقه‌ای آنها را از بین ببرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «کسانی که درباره وضعیت حریری تردید و سوالاتی داشتند بعید است که با مصاحبه شب گذشته وی با شبکه حزب حامی عربستان وی در لبنان قانع شده باشند، آن هم با وجود مجری‌ای که پایبند به اصول و خط مشی سعودی است.»

این گزارش در ادامه می‌نویسد: «دست‌کم 5 شبکه تلویزیونی لبنان به دلیل نگرانی در خصوص اینکه آیا حریری می‌تواند آزادانه صحبت کند، از پخش این مصاحبه تلویزیونی امتناع ورزیدند».

بنا بر این گزارش، «میشل عون رئیس‌جمهور لبنان پیشتر گفته بود که هرچه آقای حریری از عربستان سعودی اعلام کند، انعکاس حقیقت نیست و نتیجه وضعیت مشکوک وی در این کشور است و نباید جدی گرفته شود».

کلمات کلیدی: نیویورک تایمز ، سعدالحریری ، لبنان ، عربستان

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود