Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیش‌نویس بیانیه‌ای که پس از نشست آسه‌آن منتشر می‌شود هیچ اشاره‌ای به فرار مسلمانان روهینجایی از ایالت ناآرام راخین در میانمار نشده است. در پی سرکوب نظامی نیروهای میانماری علیه این جمعیت مسلمان سازمان ملل آن را پاکسازی قومی توصیف کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در یک پارگراف از این اعلامیه که رویترز آن را امروز (دوشنبه) منتشر کرده است بر اهمیت کمک‌های امدادی برای قربانیان بلایای طبیعی در ویتنام و نبرد شهری اخیر با شبه‌نظامیان افراطی در فیلیپین و نیز جوامع اثر گرفته در ایالت راخین واقع در شمال میانمار تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه از سوی فیلیپین که ریاست کنونی مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا با حضور میانمار را برعهده دارد، تدوین شد.

در این پیش‌نویس هیچ گونه جزئیاتی از شرایط در ایالت راخین نیامده است و از واژه روهینجا برای اقلیت مسلمانی که تحت آزار و اذیت نیروهای میانماری قرار می‌گیرند، استفاده نشده است.

دولت میانمار روی واژه روهینجا حساس است و آنگ سان سوچی، رهبر میانمار از رهبران خارجی خواسته است تا از آن استفاده نکنند.

دولت میانمار روهینجایی‌ها را مهاجران غیرقانونی از بنگلادش می‌داند و آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

بیش از ۶۰۰ هزار روهینجایی پس از عملیات‌های پاکسازی ارتش میانمار به سمت بنگلادش گریخته‌اند تا پناهگاهی در کمپ‌های پناهجویان بیابند.

ماه سپتامبر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: شرایط در راخین را می‌توان در بهترین حالت "پاکسازی قومی" توصیف کرد.

برخی از اعضای آسه‌آن خصوصا مالزی در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

با این وجود با توجه به اصل عدم مداخله آسه‌آن در امور داخلی یکدیگر به نظر می‌رسد که این موضوع در نشست مذکور کنار گذاشته شده باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا فراجا اظهار کرد: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی شامل "لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ"، گردانندگان، مدیران و اعضا 10 نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 9835 تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی 3842 فقره تارنمای مشکوک تعداد 1765 مورد مجرمانه مشاهده گردیده که از این تعداد 765 مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود گردیده و مابقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 91 درصد کماکان بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

هشدار پلیس فتا برای کلاهبرداری در عید فطر

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از این پلیس نسبت به پاکسازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب که مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده است، بیان کرد: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص اینگونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایتمدار ایرانی  شده قطعا در اولویت این پلیس است.

سردار مجید از هموطنان خواست: همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک، مجرمانه و یا هر گونه پیشنهاد و نظر از طریق شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند