Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در میانمار روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان ارتش میانمار به صورت «نظام مند»، زنان روهینگیا را هدف تجاوز جنسی گروهی قرار داده اند.

«پرامیلا پاتن»، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور خشونت های جنسی در درگیری های میانمار، این سخنان را پس از بازدید از منطقه «کوکس بازار» در جنوب شرق بنگلادش مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این منطقه حدود 610 هزار آواره روهینگیایی زندگی می کنند. مسلمانان روهینگیا در پی حملات بی‌رحمانه ارتش میانمار به روستاهایشان در ایالت راخین مجبور شدند کشورشان را ترک کنند.

پاتن در این باره گفت بسیاری از خشونت هایی که در قبال این افراد صورت گرفته است « مصداق جنایت علیه بشریت» است.

وی در این باره به خبرنگاران در داکا گفت: «من داستان های بسیار وحشتناکی از تجاوز جنسی و تجاوز های گروهی شنیدم که طی آن، بسیاری از زنان و دختران بر اثر شدت این تجاوزها جان باخته‌اند».

او در این باره گفت:«مشاهدات من حاکی از وجود الگویی از خشونت های گسترده، از جمله خشونت های جنسی علیه زنان و دختران روهینگیا است که به علت قومیت و مذهب این افراد علیه آنها به صورت نظام مند صورت گرفته است».

«پاتن» افزود خشونت های جنسی در ایالت راخین در شمال میانمار، «به دستور نیروهای مسلح میانمار صورت گرفت و به وسیله این افراد سازماندهی و انجام شد. شیوه خشونت های جنسی که ما همواره درباره آن از زبان بازماندگان شنیدیم، حاکی از تجاوزهای گروهی، برهنه کردن افراد در ملاء عام و تحقیر آنها و همچنین استفاده از آنها به عنوان برده جنسی در بازداشتگاه های نظامی است».

او در ادامه گفت: «یکی از بازماندگان در این باره اعلام کرد نیروهای مسلح میانمار وی را به مدت 45 روز در اسارت خود نگه داشتند و طی این مدت، بارها به وی تجاوز کردند. دیگر زنان نیز هنوز دارای زخم های قابل مشاهده و کبودی های ناشی از ضرب و شتم هستند که از تجربه تلخ آنها حکایت دارد».

فرستاده ویژه سازمان ملل در این باره گفت افراد دیگری نیز در این خشونت های جنسی مشارکت داشته اند که از جمله آنها می توان به نیروهای پلیس مرزبانی میانمار، و شبه نظامیان اشاره کرد که ترکیبی از بوداییان و سایر گروه های قومی در ایالت راخین است.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، اکثریت روهینگیاها که زمانی در ایالت راخین زندگی می کردند، اکنون به بنگلادش گریخته اند. سازمان ملل این حملات میانمار علیه اقلیت روهینگیا را به پاکسازی قومی تشبیه کرده است.

پاتن در این باره گفت خشونت های جنسی یکی از دلایل مهم خارج شدن روهینگیا از راخین بود که در حقیقت نوعی «آزار و اذیت گروهی» شمرده می شود. او افزود: «استفاده گسترده از خشونت های جنسی، به وضوح از عوامل آوارگی اجباری روهینگیا در مقیاس بزرگ بوده است. این اقدام همچنین یک ابزار حساب‌شده برای ایجاد رعب و وحشت بوده که با هدف نابود کردن و از بین بردن روهینگیا به عنوان یک گروه، مورد استفاده قرار گرفته است».

روهینگیایی‌ها از چندین دهه پیش در میانمار با آزار و اذیت روبرو بوده اند. این اقلیت در میانمار از حق شهروندی برخوردار نیستند و مهاجران غیر قانونی به شمار می روند.

 

انتهای پیام/

فرستاده ویژه سازمان ملل از جنایت‌های جنسی ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیایی پرده برداشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری یورش برد.

در شهر رام‌الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به این منطقه یورش برده بودند به شهادت رسید.

همچنین شهرک «بیت فوریک» در شرق نابلس نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست، ورود آنان به خانه‌های فلسطینیان و به هم‌ریختن اسباب و اثاثیه موجود در آن از سوی صهیونیست‌ها بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «برقه» واقع در شرق رام‌الله نیز یورش بردند و به بازرسی از خانه‌های فلسطینیان پرداختند.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به شهر طولکرم با مقاومت مبارزان فلسطینی و تیراندازی این مبارزان مواجه شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدی در طولکرم نیز یورش بردند و یک فلسطینی را بازداشت کردند.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «عزبه الجراد» در طولکرم هم یک جوان فلسطینی از سوی این نظامیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در نتیجه این تعرض نظامیان صهیونیست دست این جوان فلسطینی شکست.

کد خبر 6088291

دیگر خبرها

  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری