Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از دستور امروز (دوشنبه ۲۲ آبان) صحن علنی پارلمانی با اشاره به زلزله شب گذشته غرب کشور اظهار داشت: لازم می‌دانم به خاطر زلزله نسبتا شدید شب گذشته چند استان غرب کشور بویژه استانهای کرمانشاه و ایلام و هم به بستگان درگذشتگان تسلیت عرض کنم و همدردی خود را با خانواده‌های آنها اعلام کنم و هم از وزارت کشور، هلال احمر و وزارت بهداشت اکیدا بخواهیم که با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحین و آسیب‌دیدگان و کسانی که هم اکنون خانه‌هایشان خراب شده است برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اطلاعاتی که من از اقدامات انجام شده تاکنون دارم این است که برای رساندن امکانات تلاشهای خوبی انجام شده و لازم است که سرعت بیشتری به کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان داده شود.

رئیس مجلس گفت: از مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنم در ساعات اولیه دستور دادند تا نیروهای نظامی به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند و شاهد هستیم که اهتمام عمومی برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله نیاز است. بنابراین از کمیسیون عمران خواستاریم که گروهی را اعزام کنند تا به رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله بشتابند تا امکانات اولیه سریعتر به مردم برسد. همچنین حجم آسیبها را ارزیابی کنند تا انشاءالله در آینده کمکهای لازم به این عزیزان انجام شود.

لاریجانی همچنین درباره دستور جلسه امروز صحن علنی که درباره بودجه‌ریزی براساس روش عملکرد دولت است اظهار داشت: یکی از روشهایی که مستمرا از دولت می‌خواستیم بودجه عملیاتی بوده است که بنا شد براساس مدل جدید این کار انجام شود و آنچه از ابتدای سال دنبال می‌شد این بود که ما نظام بودجه‌ریزی‌مان براساس عملکرد دولت بودجه داده شده است.

وی افزود: من تشکر می‌کنم که دفعه گذشته که آقای نوبخت به اینجا تشریف آوردند اعلام کردند که دولت بودجه سال آینده را برهمین اساس تنظیم و طراحی خواهد کرد که انشاءالله با برداشته شدن این گام نظام بودجه‌ریزی کشور تغییر کند.

رئیس مجلس گفت: در بررسی‌هایی که مرکز پژوهشهای مجلس نیز انجام داده بود نشان داده است که ما قانون بودجه‌ریزی را هم باید متناسب با همین امر ارائه دهیم و برهمین اساس با کمک دیوان محاسبات بحث‌هایی زیادی در این رابطه انجام شد. لذا ما در جلسه امروز گفتیم که هم دیوان محاسبات، هم جناب آقای نوبخت توضیحاتی در این باره بدهند تا نمایندگان در جریان باشند که نظام بودجه‌ریزی اقتضائات خاص خود را هم در نگارش بودجه و هم در تخصیص بودجه و هم باید تغییراتی در بودجه داده شود. لذا جلسه امروز جلسه مهمی است که می‌تواند در آینده شرایط کشور را از نظر کارهای عمرانی دچار تغییرات اساسی کند.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب و مرکز ایران، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه‌شنبه تا حدودی از شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و علاوه بر این مناطق در شمال شرق نیز بارش روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد. روز جمعه جو آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور روی می‌دهد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه:

تسریع در شخم مزارع شالیزاری به کمک روان‌آب‌های سطحی موجود.

دادن کود سرک به مزارع گندم آبی و کلزا قبل از وقوع بارش در استان‌های شمال غربی.

عدم انجام آبیاری مزارع غلات جهت جلوگیری از ورس با توجه به پیش‌بینی وقوع باد شدید.

تسریع در برداشت مزارع غلات و کلزا آماده برداشت در استان‌های جنوبی و چغندرقند در خوزستان.

محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش رگباری به‌ویژه در استان بوشهر.

خودداری از برداشت یونجه، نعنا و گل محمدی در استان فارس.

اجتناب از محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات با توجه به وقوع بارش‌ها.

آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات کشاورزی بهاره (سیب زمینی و چغندرقند بهاره در استان لرستان و ذرت در استان البرز، سبزی و صیفی به خصوص سیب زمینی در مناطق سردسیر استان‌های شمال غربی).

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی جات.

کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام بارش و استحکام آنها در برابر باد شدید.

عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها.

جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها.

پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه ورودی و خروجی آب استخرها.

خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و باد شدید.

استحکام نهال‌های جوان در برابر باد شدید.

عدم تردد ماشین آلات کشاورزی و کمباین‌های برداشت غلات بر روی مزارع در موقع بارندگی.

کد خبر 6097791 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه