Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عربستان در سازمان ملل متحد از قصد ائتلاف متجاوز به یمن برای بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر تحت کنترل دولت مستعفی یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد اعلام کرد ائتلاف متجاوز به یمن در حال انجام تدابیری برای باز کردن مرزهای هوایی و دریایی خود با کشور یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی هفته گذشته با متهم کردن ایران به ارسال موشک و مهمات نظامی برای اعضای جنبش انصارالله اعلام کرده بود تمامی مرزهای هوایی، دریایی و زمینی با یمن را می‌بندد.

نماینده عربستان در بیانیه روز یکشنبه با طرح اتهامات بی‌پایه اعلام کرده است: «با تدابیر اخیراً اتخاذشده توسط ائتلاف بازگردانی مشروعیت به یمن در پرتو نقض مکرر قطعنامه‌های مکرر شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعم از قطعنامه‌های 2261 و 2231، و در پرتو تهدیدهای ایجادشده علیه امنیت پادشاهی عربستان سعودی و کشورهای همجوار با نقض آشکار قواعد و قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد و نظر به اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای کاهش آلام مردم یمنی، بدین‌وسیله تأیید می‌کنیم که ائتلاف با مشورت دولت یمن در حال انجام اقداماتی برای آغاز فرایند بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر دریایی در یمن، به منظور انتقال ایمن‌تر عوامل کمک‌رسانی‌های بشردوستانه و محموله‌های بشردوستانه و تجاری است.»

ائتلاف متجاوز به یمن اعلام کرده اولین گام‌ها در این راستا ظرف 24 ساعت آینده با بازگشایی تمامی بنادر در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی یمن، از جمله «عدن»، «المکلا» و «المخا» برداشته خواهد شد.

این بیانیه در بخش‌های دیگر ایران را به ارسال سلاح و مهمات به اعضای جنبش انصارالله و نقض قطعنامه‌ای 2216 و 2231 متهم کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره اتهامات عربستان سعودی درباره ارسال سلاح به یمن را رد کرده است.

انتهای پیام/

R36444/P36446/S8,90,92,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل
  • تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل + عکس
  • تهران قدیم | تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل/ عکس