Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@22:15:55 GMT

۶ هزار نفر از مردم شهرضا عضو کتابخانه‌ها هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۰۵۰۳

۶ هزار نفر از مردم شهرضا عضو کتابخانه‌ها هستند

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا، گفت: شمار اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان شش هزار و ۵۸۶ نفر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ فاطمه پورخاقان، صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی که در محل کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا برگزار شد، با اشاره به انتخاب شعار آینده روشن، خانواده کتابخوان، برای هفته کتاب امسال، عنوان کرد: خانواده مبنای جامعه است به همین دلیل اگر خانواده دچار مشکلات اخلاقی شود این معضل به همه بخشهای جامعه سرایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از وجود 11 باب کتابخانه در این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر در این کتابخانه‌ها 104 هزار و 370 نسخه کتاب موجود است که مورد استفاده شش هزار و 586 نفر از اعضای آنها قرار دارد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا همچنین با اشاره به امانت 105 هزار و 592 نسخه کتاب از سوی اعضای کتابخانه‌های این شهرستان در یکسال گذشته، اظهار کرد: در همین مدت دو هزار و 223 جلد کتاب نیز به کتابخانه‌های شهرضا اهدا شده است.

پورخاقان زیربنای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شهرضا پنج هزار و 821 متر مربع اعلام کرد و گفت: چهار باب کتابخانه جدید نیز در بخشهای مختلف شهرستان در دست احداث است.

وی از بهره برداری کتابخانه خیر ساز روستای قصرچم تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: مراحل عملیاتی و اجرایی ساخت کتابخانه‌های محله سروستان با 800 متر مربع زیر بنا، بخش منظریه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و خمینی آباد که توسط شهرداری شهرضا ساخته می شود نیز در حال پیگیری است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: کتابخانه روستایی هونجان با همت مسولان جانمایی شده در حال جابجایی است، کتابخانه روستای کهرویه با کمک خیرین راه اندازی شد و به دنبال راه اندازی کتابخانه روستای وشاره با کمک دهیاری روستا هستیم.

پورخاقان اضافه کرد: در یک سال گذشته برنامه های فرهنگی زیادی در حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان اجرا شده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری همایش فروغ دانایی و رونمایی از 50 کتاب نویسندگان شهرضا در هفته فرهنگی،شب شعر شهدای مدافع حرم با حضور شاعران کشوری و استانی و برگزاری بیش از 50 نشست کتابخوان کتابخانه ای  و 30 نشست کتابخوان مدرسه ای اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود

در ادامه نشست‌های محفل ادبی قند پارسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، عصر شعر شیراز در آستانه ۱۵ اردیبهشت‌ماه روز شیراز برگزار می‌شود.

این نشست ادبی به پاسداشت شهر راز با حضور شاعران و اعضای محفل ادبی قند پارسی با اجرای غلامرضا کافی دبیر این محفل و عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اجرا خواهد شد.

«عصر شعر شیراز» به میزبانی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی، روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ برگزار و از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه