Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود یک ماه پیش فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی در افغانستان در مراسمی در این کشور گفت، قرار است یک ناوگان جدید متشکل از ۱۵۹ فروند هلی‌کوپتر "بلک هاوک" تحت پرواز خلبان‌های افغان به ایجاد یک "سونامی قدرت هوایی" در نیروی هوایی افغانستان و از بین بردن بن‌بست جنگ با شبه‌نظامیان طالبان کمک کند. با این حال به گفته ناظران شاید چندین سال طول بکشد تا این طرح تاثیر خود را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، این هلی‌کوپترهای چند منظوره ارتش آمریکا هر کدام بیش از هفت میلیون دلار برای تجهیز و تحویل هزینه داشته و قرار است به تدریج جایگزین ناوگان هلی‌کوپترهای مدل Mi-۱۷ در ارتش افغانستان که به دوره شوروی سابق تعلق دارند، شوند.

همچنین قرار است از این هلی‌کوپترها برای حمل و نقل سربازان و فرستاده محموله‌های نظامی و تخلیه نیروهای زخمی استفاده شوند اما تحویل این هلی‌کوپترها خیلی دیر صورت می‌گیرد و عوامل دیگری نظیر کندی سرعت تحویل این هلی‌کوپترها که از مدل UH-۶۰ هستند وجود داشته و برای آموزش سه ماهه پرواز با این هلی‌کوپترها محدودیت شش خلبان برای هر دوره در نظر گرفته شده است و در عین حال لازم است در این مدت هلی‌کوپترهای Mi-۱۷ همچنان عملیاتی نگه داشته شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در راهبرد جدید نظامی‌اش علیه افغانستان تقویت نیروی هوایی این کشور را اولویت اعلام کرده و مقام‌های نظامی آمریکا گفتند برنامه تحویل هلی‌کوپترهای بلک هاوک به دنبال افزایش فشار جنگ و دستورکار ایجاد یک نیروی هوایی حرفه‌ای در حال تسریع شدن است.

با این حال مقام‌های بخش آموزش،‌ مشاوره و کمک‌های نیروی هوایی آمریکا در افغانستان می‌گویند انتظار دارند تا فصل نبرد بعدی در بهار سال آینده چهار خدمه پروازی افغان آماده جنگ باشند و تا بهار سال ۲۰۱۹، ۳۲ تیم و هلی‌کوپتر بلک هاوک این آمادگی را پیدا کنند.

به گفته این مقامات عملیاتی شدن کل ناوگان ۱۵۹ هلی‌کوپتر بلک هاوک تا سال ۲۰۲۲ صورت نخواهد گرفت و تنها ۵۸ عدد از آنها مجهز به سلاح‌های رزمی خواهد شد.

فرماندهان میدانی در افغانستان می‌گویند نیاز فوری به نیروی هوایی موثرتر و حمایت‌های نجات و تامین بیشتر دارند تا نظامیان را با انگیزه‌تر کرده و شبه‌نظامیان را به عقب برانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل

سخنگوی طالبان با اشاره به ترافیک شدید مقامات کشورهای مختلف در روزهای اخیر در کابل تصریح کرد تعاملات نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن هیئت حاکمه افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به سفرهای متعدد هیئت‌های بلندپایه سیاسی به کابل اظهار داشت این سفرها و تعاملات نشان‌دهنده آن است که هیئت حاکمه افغانستان به سطح گسترده پذیرفته شده است.

مجاهد اظهار داشت: ‏در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت های خارجی است؛ در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراهش و دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات امارت اسلامی قابل توجه است.

وی افزود: ‏به همین ترتیب اشتراک هیئت افغانستان تحت ریاست «حمیدالله آخندزاده» وزیر ترانسپورت در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آن است که امارت اسلامی به سطح گسترده پذیرفته شده، مناسبات با آن تأمین بوده و رفت‌وآمدها وجود دارد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ‏روابط متذکره با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود. این تلاش‌ها بر فعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه امارت اسلامی دلالت می‌کند.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانمالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمسفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابلروسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

‏وی همچنین اظهار داشت: تحولات نشان می‌دهد برداشت برخی مبنی بر اینکه افغانستان منزوی شده، اقتصاد آن در حال تضعیف است و با دیگر کشورها مناسبت ندارد، نادرست است. اکنون معلوم گردید که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر‌می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تصاویر هوایی ویرانی عظیم در خان‌یونس را نشان می‌دهد
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود