Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@15:30:53 GMT

درخواست مرضیه برومند از شهردار جدید تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۲۸۶۰

درخواست مرضیه برومند از شهردار جدید تهران

رکنا: مرضیه برومند از شهردار جدید تهران درخواست کرد تا در ادامه همکاری‌های قبلی شهردار پیشین پایتخت، اقداماتی برای ساخت «خانه عروسک» انجام دهد.

مدیر خانه عروسک درباره آخرین وضعیت ساختمان «خانه عروسک» بیان کرد: مدت‌ها بود به دنبال مکانی برای تمرکز و گردهم آوردن بچه‌های عروسکی بودیم که از آنِ خودشان باشد تا اگر جلسه یا مراسمی دارند یا تجربه جدیدی را می‌خواهند امتحان کنند یا برای تمرین به مکانی نیاز دارند بتوانند از آن استفاده کرده و حتی نمایش هم به اجرای عمومی برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع حداقل از 10 سال قبل پیگیری می‌شد که در نهایت در دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران زمینی را با همکاری آقای قالیباف در اختیار گرفتیم.

وی افزود: اما متأسفانه به دلیل هزینه‌های بالا نتوانسته‌ایم این زمین را بسازیم، چون دست کم چهار تا پنج میلیارد تومان بودجه نیاز است که ساختمان احداث و تبدیل به خانه عروسک شود.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم تا در خانه عروسک، موزه عروسک هم راه‌اندازی شود. البته در مکان‌های دیگری به صورت پراکنده موزه‌های عروسک ایجاد شده است مثل آنچه آقای غریب‌پور راه‌اندازی کردند که البته این مکان فقط برای نگهداری عروسک‌های مربوط به آثار خود آقای غریب‌پور است و همچنین موزه ملل که بیشتر عروسک‌های اسباب‌بازی و تزیینی را به نمایش گذاشته است. در حالی که ما به غیر از عروسک‌های نمایشی، تلویزیونی و سینمایی زیاد که جزو خاطرات مردم هستند و باید نگهداری شوند آثار مربوط به 16 دوره جشنواره تئاتر عروسکی را هم داریم که همه عروسک‌ها در خانه‌های اجراکنندگان این نمایش‌ها نگهداری می‌شوند و بسیاری از آن‌ها یا پوسیده یا از بین رفته‌اند چون جای مخصوصی برای نگهداری آن‌ها نیست.

برومند اضافه کرد: بعضی عروسک‌هایی که به موزه سینما Cinema داده بودیم پوسیده‌اند چون مکان مناسبی برای نگهداری از آن‌ها وجود ندارد و شرایط خوبی برایشان فراهم نشد. البته خوشبختانه طرحی در این موزه تهیه شده تا تعداد محدودی عروسک در شرایط مناسب نگهداری شوند و اگر این اتفاق به درستی رخ دهد می‌توان فضایی ایجاد کرد که پربازدید باشد.

کارگردان مجموعه‌ها و فیلم‌هایی همچون «شهر موش‌ها»، «خونه مادربزرگه» و «الو الو من جوجوام» گفت: با وجود تمام این‌ها، ما موزه‌ای را مد نظر داریم که عللاوه بر مخزن امکانات خوبی هم برای نگهداری عروسک‌ها داشته باشد. این مسئله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم در انبار تلویزیون، عروسک‌های زیادی از جمله آنچه مربوط به مجموعه «خونه مادربزرگه» بود پوسیده است یا مثلا عروسک‌های کوچکی که در مجموعه «شهر موش‌ها» استفاده می‌شدند اصلا معلوم نیست کجا هستند در حالی که این‌ها همه جزو میراث فرهنگی مردم هستند که باید حفظ و حراست شوند.

مرضیه برومند در پایان بیان کرد: بنابراین امیدوارم لطف آقای نجفی بعد از استقرار کامل در شهرداری تهران، شامل حال تئاتر شود و اقدامی برای زمینی که در خیابان 30 تیر و در یک موقعیت خوب در اختیار گرفته‌ایم و همچنین برای فعالان حوزه عروسکی و راه‌اندازی خانه و موزه عروسک انجام دهند، چون در صورت راه‌اندازی خانه عروسک، انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر هم می‌توانند فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنند و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم همه فعالان این حوزه را زیر یک سقف جمع کنیم تا فعالیت‌ها متمرکز شود و در طول سال ادامه پیدا کند به طوری که تئاتر عروسکی فقط محدود به جشنواره نباشد و در نهایت در پی همین اقدامات است که می‌توان از فعالان عروسکی در شهرستان‌ها نیز حمایت و کارگاه‌هایی را برای آشنایی و آموزش آن‌ها برگزار کرد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از به سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان از 20 تا 24 اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود. به همین منظور مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان اسامی بازیکنان دعوت شده به این اردو را به شرح زیر اعلام کرد:

کیمیا کافی، سارا دیدار (خراسان رضوی)
مریم ایزدپناه ، فهیمه ارزانی (کهکیلویه و بویراحمد)
فاطمه رضایی، سمیه آوج، نرگس خانی (البرز)
غزل مرشدی، نگین نقدی (کرمانشاه)
الهه جاویدان (بوشهر)
مینا ایری (گلستان)
زینب اسماعیلی (مازندران)
راحیل جعفری (فارس)
کیمیا نوری (تهران)
فاطمه شبان، مرضیه فیضی (اصفهان)
سمیرا محمدی، سوینچ سلیمانی (آذربایجان شرقی)
رقیه جلال نسب (خوزستان)
مرضیه نیکخواه، آتنا توفیق (همدان)
کوثر عنبری، روژین تمریان، فاطمه یوسفی، مریم نامی (ایلام)
مائده بیرنگ (گیلان)

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • (تصاویر) خانه موزه شهید مطهری
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد