Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه برومند از شهردار جدید تهران خواست تا خانه عروسک را که زمین آن آماده است و به دلیل هزینه های بالا ساخت آن متوقف شده است، بسازد.

ایران آنلاین /مرضیه برومند از شهردار جدید تهران درخواست کرد تا در ادامه همکاری‌های قبلی شهردار پیشین پایتخت، اقداماتی برای ساخت «خانه عروسک» انجام دهد.

مدیر خانه عروسک درباره آخرین وضعیت ساختمان «خانه عروسک» بیان کرد: مدت‌ها بود به دنبال مکانی برای تمرکز و گردهم آوردن بچه‌های عروسکی بودیم که از آنِ خودشان باشد تا اگر جلسه یا مراسمی دارند یا تجربه جدیدی را می‌خواهند امتحان کنند یا برای تمرین به مکانی نیاز دارند بتوانند از آن استفاده کرده و حتی نمایش هم به اجرای عمومی برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع حداقل از 10 سال قبل پیگیری می‌شد که در نهایت در دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران زمینی را با همکاری آقای قالیباف در اختیار گرفتیم.

وی افزود: اما متأسفانه به دلیل هزینه‌های بالا نتوانسته‌ایم این زمین را بسازیم، چون دست کم چهار تا پنج میلیارد تومان بودجه نیاز است که ساختمان احداث و تبدیل به خانه عروسک شود.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم تا در خانه عروسک، موزه عروسک هم راه‌اندازی شود. البته در مکان‌های دیگری به صورت پراکنده موزه‌های عروسک ایجاد شده است مثل آنچه آقای غریب‌پور راه‌اندازی کردند که البته این مکان فقط برای نگهداری عروسک‌های مربوط به آثار خود آقای غریب‌پور است و همچنین موزه ملل که بیشتر عروسک‌های اسباب‌بازی و تزیینی را به نمایش گذاشته است. در حالی که ما به غیر از عروسک‌های نمایشی، تلویزیونی و سینمایی زیاد که جزو خاطرات مردم هستند و باید نگهداری شوند آثار مربوط به 16 دوره جشنواره تئاتر عروسکی را هم داریم که همه عروسک‌ها در خانه‌های اجراکنندگان این نمایش‌ها نگهداری می‌شوند و بسیاری از آن‌ها یا پوسیده یا از بین رفته‌اند چون جای مخصوصی برای نگهداری آن‌ها نیست.

برومند اضافه کرد: بعضی عروسک‌هایی که به موزه سینما داده بودیم پوسیده‌اند چون مکان مناسبی برای نگهداری از آن‌ها وجود ندارد و شرایط خوبی برایشان فراهم نشد. البته خوشبختانه طرحی در این موزه تهیه شده تا تعداد محدودی عروسک در شرایط مناسب نگهداری شوند و اگر این اتفاق به درستی رخ دهد می‌توان فضایی ایجاد کرد که پر بازدید باشد.

کارگردان مجموعه‌ها و فیلم‌هایی همچون «شهر موش‌ها»، «خونه مادربزرگه» و «الو الو من جوجوام» گفت: با وجود تمام این‌ها، ما موزه‌ای را مد نظر داریم که عللاوه بر مخزن امکانات خوبی هم  برای نگهداری عروسک‌ها داشته باشد. این مسئله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم در انبار تلویزیون، عروسک‌های زیادی از جمله آنچه مربوط به مجموعه «خونه مادربزرگه» بود پوسیده است یا مثلا عروسک‌های کوچکی که در مجموعه «شهر موش‌ها» استفاده می‌شدند اصلا معلوم نیست کجا هستند در حالی که این‌ها همه جزو میراث فرهنگی مردم هستند که باید حفظ و حراست شوند.

مرضیه برومند در پایان بیان کرد: بنابراین امیدوارم لطف آقای نجفی بعد از استقرار کامل در شهرداری تهران، شامل حال تئاتر شود و اقدامی برای زمینی که در خیابان 30 تیر و در یک موقعیت خوب در اختیار گرفته‌ایم و همچنین برای فعالان حوزه عروسکی و راه‌اندازی خانه و موزه عروسک انجام دهند، چون در صورت راه‌اندازی خانه عروسک، انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر هم می‌توانند فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنند و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم همه فعالان این حوزه را زیر یک سقف جمع کنیم تا فعالیت‌ها متمرکز شود و در طول سال ادامه پیدا کند به طوری که تئاتر عروسکی فقط محدود به جشنواره نباشد و در نهایت در پی همین اقدامات است که می‌توان از فعالان عروسکی در شهرستان‌ها نیز حمایت و کارگاه‌هایی را برای آشنایی و آموزش آن‌ها برگزار کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران به همراه جمعی از معاونان، شهردار ناحیه ۲ و مدیران منطقه از محلات ناحیه ۲ بازدید و موارد عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و خدمات شهری را به حوزه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

شهردار منطقه ۱۲ سپس با حضور در محله تاریخی امامزاده یحیی (ع)، از بوتیک هتل پهلوان رزاز بازدید و ضمن گفت‌وگو با احیاگر و مالک این بوتیک، آمادگی منطقه برای مساعدت در توسعه ظرفیت‌های گردشگری اعلام کرد.

وی همچنین ملک تاریخی واقع در خیابان جاویدی این محله را مورد ارزیابی قرار داد و از تصمیم مالک آن استقبال کرد و افزود: احیای آثار میراثی و تاریخی مانند گنج پنهان در حال از بین رفتن است که اگه نگاه جدی به آن نشود در آینده شاهد از دست رفتن فرصت‌ها خواهیم بود.

محمدی اظهار کرد: احیای خانه‌های تاریخی می‌توانند جذابیتی به منطقه اعطا کنند و یک جاذبه مهم گردشگری باشند، اما به دلیل عدم رسیدگی و تخریب‌های زیاد، بافت‌های تاریخی تبدیل به محلی برای رشد و افزایش بزهکاری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که بافت‌های تاریخی و فرسوده دارند، خروج ساکنان این مناطق و بعضاً جرم‌خیز شدن آنها است، افزود: بافت‌هایی که بهترین فرصت‌های گردشگری را در اختیار کشور قرار می‌دادند همواره در معرض بیشترین آسیب‌ها نیز بودند که امید است با همراهی سازمان‌های ذیربط با علاقه مندان احیای بافت‌های تاریخی، رنگ تازه ای به محلات قدیمی منطقه بخشیده شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران همچنین در این بازدید مواردی در خصوص تعویض مخازن، رنگ آمیزی جداره هاو حذف برخی زوائد دستوراتی را به معاونت خدمات شهری و محیط زیست ابلاغ کرد.

وحیدرضا انارکی محمدی، تسریع در پیشبرد پروژه ورزشگاه امامزاده یحیی (ع) و تکیه تاریخی سادات اخوی، توسعه شبکه فاضلاب این محله و روکش آسفالت معابر نیکپور و علیمرادی را در دربرنامه های معاونت فنی وعمران قرار داد.

نوسازی برخی املاک، پهنه بندی و عقب نشینی املاک در محله امامزاده یحیی نیز از موارد ابلاغی به معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ بود.

کد خبر 6100326

دیگر خبرها

  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد