Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «اگر هدف از اين مانور احمقانه، شرمسار ساختن ايران به خاطر حمايت از حزب الله لبنان و يا اعمال فشار بيشتر بر حزب الله در داخل لبنان است؛ بايد گفت که اين تلاش محکوم به شکست است...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، پايگاه امريکن کانسروتيو (American Conservative) با انتشار گزارشي تحت عنوان "اقدام ناشيانه عربستان سعودي در لبنان" به تمسخر آل سعود پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقدامات ناپخته و خارج از عرف ديپلماتيک مقامات سعودي حتي صداي اعتراض کارشناسان آمريکايي را بلند کرده است.
در اين گزارش مي خوانيم:
«همانطور که برخي رسانه هاي آمريکايي از جمله "واشنگتن پست" عنوان کرده اند، سعد الحريري، نخست وزير سابق لبنان توسط مقامات عربستان سعودي در رياض تحت حالتي مانند حصر خانگي قرار گرفته است؛ اقدامي که ظاهرا در راستاي تلاش هاي عربستان براي فشار بر ايران و حزب الله لبنان صورت گرفته است.
واشنگتن پست با اشاره به اين موضوع مي نويسد: "اين اقدام در واقع تاکتيکي است که توسط محمد بن سلمان، وليعهد عربستان سعودي براي پررنگ کردن نقش خود در کشور با تحريک احساسات ضد ايراني در خانه و خارج است."
محمد بن سلمان در حال استفاده از تاکتيک هاي ناشيانه و ناپخته در لبنان است؛ البته اين موضوع جديدي نيست، او پيش از اين و در ديگر کشورهاي منطقه نيز به همين روال اقدام کرده است.
اين تاکتيک ها نه تنها ناپخته و بسيار واضح و روشن است (مجبور کردن مقامات بلند پايه دولت يک کشور و نگه داشتن او مانند يک زنداني)، بلکه ثابت شده است که اين سياست ها بي اثر و محکوم به شکست است.
اگر هدف از اين مانور احمقانه، شرمسار ساختن ايران به خاطر حمايت اين کشور از حزب الله لبنان و يا اعمال فشار بيشتر بر حزب الله در داخل لبنان است؛ بايد گفت که اين تلاش محکوم به شکست است.
در واقع سعودي ها با اين اقدام در زمين رقيب خود بازي کرده و به ايران خدمت مي کنند؛ از سوي ديگر موجب تضعيف روابط خود با متحدانشان مي گردند و خود را سوژه تمسخر بسياري از مردم لبنان قرار مي دهند.
آن ها نه تنها موفقيتي در ضربه زدن به ايران نداشته اند بلکه نفوذ خود را به طرز بسياري بدي تخريب مي کنند؛ البته سعودي ها در کشورهاي ديگر نيز چنين اقداماتي کرده اند و در آن موارد هم تلاششان نتيجه اي در پي نداشته است.
تهاجمي ترين اقدام عربستان سعودي در حيطه سياست خارجي در سال هاي اخير، بيشترين مخارج و بدترين نتايج را براي آن ها به دنبال داشته است؛ همسايگان و متحدان عربستان نيز از اقدامات اين کشور صدمه ديده و اسير اقدامات کورکورانه سعودي شده اند.
به اقدام اخير عربستان دقت کنيد که رفتار اين کشور تا چه حد غير معمول و شوکه کننده است؛ اگر يک کشور در اقدامي عجيب، نخست وزير کشور ديگري را مجبور به استعفا نمايد، بايد با واکنشي تند رو به رو شود؛ اين يکي از خطرناک ترين مداخلات سياسي است که يک کشور مي تواند در مورد کشوري ديگر انجام دهد.
آمريکا نبايد با حکومتي که به اقداماتي اينچنيي دست مي زند متحد شده و با عربستان سعودي در نابود ساختن ديگر کشورها در منطقه مانند يمن، همکاري نمايد. اقدامات اخير محمد بن سلمان در لبنان، با ديگر اين نکته را به روشني يادآوري مي نمايد که آمريکا بايد هر چه سريعتر خود را از عربستان سعودي دور نمايد.»

506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات