Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:58:34 GMT

راه‌اندازی مسیر گردشگری «راور – گندم بریان»

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۴۶۶۶

فرماندار شهرستان راور گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال ایجاد مسیر گردشگری از مسیر راور به منطقه گندم بریان در شهداد هستیم.

به گزارش ایسنا،«سید حسن میرصادقی» صبح امروز 22 آبان‌ماه در نود و سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 5 (شهرستان راور) گفت: خوشبختانه در شهرستان راور در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه اقتصادی  اقدامات موثری انجام شده که بسیاری از این اقدامات به نتیجه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی، 21 طرح در شهرستان راور با سرمایه گذاری 300 میلیارد تومان داشتیم که قسمت اعظم این طرح ها اجرایی شده است.

فرماندار شهرستان راور معادن ذغالسنگ را یکی از پتانسیل‌های شهرستان راور ذکر کرد و افزود: معادن ذغالسنگ ظرفیت خوبی در جهت رفع بیکاری منطقه دارند و به معتقدیم این بخش می‌تواند اشتغال یک هزار نفر را در بر داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که تا پایان سال حدود 90 درصد شهرستان راور از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: کاروانسراهای از پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان می‌باشند، همچنین با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال ایجاد مسیر گردشگری از مسیر راور به منطقه گندم بریان هستیم.

میرصادقی با بیان این‌که در شهرستان راور به زیرساخت‌ها توجه خوبی شده است، ادامه داد: در راستای ابتکار استاندار کرمان در زمینه انتخاب معین‌های اقتصادی برای مناطق هشتگانه استان، در 13 بهمن ماه سال گذشته ستاد اجرایی فرمان امام (ره)عهده دار توسعه شهرستان راور شد.

وی به اقدامات مناسب معین اقتصادی در منطقه اشاره و مطرح کرد: به دنبال آن هستیم که حدود 400 هزار مرغ تخم گذار به افراد واجد شرایط واگذار کنیم تا از این محل بتوانیم اشتغال تعدادی از افراد را ایجاد کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان راوری روبرو بودیم و تاکنون یک هزار نفر برای این طرح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نماینده معین اقتصادی شهرستان راور پرورش مرغ و تولید تخم مرغ، تولید فرش و بوم گردی و گردشگری را از گام‌های اول در جهت توسعه پایدار منطقه راور برشمرد.

جعفری اولین گام در جهت اشتغال را پرورش مرغ تخم گذار و تولید تخم‌مرغ برشمرد و افزود: در یزد با سرمایه گذاری جوجه ریزی‌ها انجام شده و بعد از 45 روز آنها را تحویل خانواده‌های راوری می‌شود، به‌طوریکه هر خانواده 400 مرغ می تواند داشته باشد.

نماینده معین اقتصادی شهرستان راور بیان کرد: هر خانواده از محل تولید تخم مرغ حدود 1 تا 1.5 میلیون تومان درآمد خواهند داشت، ضمن آنکه کار آفرین خرید این تخم مرغ ها را تضمین کرده است، به دنبال این هستیم کل ظرفیت شهرستان به خدمت گرفته شود و امیدواریم که مشکلات برسر این راه وجود دارد، مرتفع شود.

وی فرش را یکی از مزیت‌های شهرستان راور برشمرد و عنوان کرد: آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در تولید فرش در شهرستان راور داریم و در این زمینه مطالعاتی داشته ایم و تولید فرش گام دوم ما پس از طرح مرغ و تخم مرغ می‌باشد.

جعفری خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان راور در بحث گردشگری، بنابراین بوم گردی و گردشگری گام سوم ما در منطقه راور می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور