Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:02:22 GMT

روایت مرتضی طلایی از زلزله شب گذشته

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۵۸۸۴

روایت مرتضی طلایی از زلزله شب گذشته

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر در غرب کشور رخ داد که همسایگان غربی کشور مانند کشور عراق نیز شاهد این زمین لرزره بودند.

مرتضی طلایی که این روزها در نجف اشرف به سرمی برد به طور عینی شاهد زلزله شب گذشته بوده است. او ضمن عرض تسلیت  به هموطنان، روایتی از زمان بروز این حادثه را در صفحه اینستاگرامش منتشر  و عنوان کرد: باید توجه کرد اگر حداقل نمی‌توانیم از خسارات جانی و مالی این گونه حوادث پیشگیری کنیم لااقل در شرایط پس از وقوع هماهنگ‌تر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلایی نوشت:

"سلام. دیشب هنگام  زلزله از زیارت حرم امیرمومنان حضرت علی علیه السلام امده بودم وبرای خرید تسبیح وانگشتر درداخل مغازه اقای عمار بودم که ناگهان زیرپایم مثل  گهواره شروع بر رفت وبرگشت کرد وبلافاصله اخبار وقوع زلزله در  ایران و  عراق منتشر شد.

از دیشب تا کنون اخبار جانباختگان و مجروحان پی درپی درحال اعلام است؛ که البته از بابت اطلاع رسانی به موقع باید تشکر کرد، اما باید توجه کرد اگر حداقل نمی‌توانیم از خسارات جانی ومالی این گونه حوادث پیشگیری کنیم لااقل در شرایط پس از وقوع هماهنگ‌تر باشیم.

با تجربه بالغ بر ۳۰ ساله که از انواع بحران‌ها دارم متاسفانه کماکان در پیش بینی بحران و پیشگیری از بحران نا توان هستیم ودر اقدامات امدادی تا بازسازی هم، عدم هماهنگی و مدیریت یکپارچه بحران سرعت امداد رسانی را کند میکند و بازسازی هم که جای خود دارد.

ضمن عرض تسلیت به هموطنان عزیزم بویژه مردم غیور کرمانشاه امیدوارم برای یکبار هم که شده به منظور پیشگیری از خسارات انسانی ومعنوی ومادی غیر قابل جبران این چنین حوادثی مسئولان در حوزه‌های قانونگذاری ملی ومحلی (شوراها) ودستگاه‌های اجرایی با رویکرد علمی وکارشناسی انچه می‌تواند در پیشگیری از هزینه‌های گوناگون موثر باشد را بجای حرف عملی سازند.

بعنوان نمونه انچه در حوزه ساخت وساز  بافت فرسوده بعنوان قوانین داریم تا کنون هیچ گونه توفیقی در حل مسئله بافت‌های فرسوده نداشته. حال بگذریم از اینکه انچه را هم نو میسازیم شرایط بهتری ازساختمانهای فرسوده ندارد ... این قصه سر دراز دارد."


انتهای پیام/


واکنش مرتضی طلایی به زلزله شب گذشته

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، این زلزله‌ها به فاصله نیم ساعت از یکدیگر رخ داد و ساختمان‌های تایپه مرکز تایوان را لرزاند.

اولین زلزله ۶.۱ ریشتر قدرت داشت و در ۲۴.۹ کیلومتری عمق زمین و در نزدیکی ساحل «هوالین» در شرق تایوان رخ داد. زلزله دوم نیز ۵.۸ ریشتری و در نزدیکی همان محل و در عمیق ۱۸.۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

هنوز از خسارت های احتمالی جانی و مالی این زمین لرزه ها هیچ گزارشی ارایه نشده است.

اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) زلزله‌ای ۷.۲ ریشتری تایوان را لرزاند و جان دستکم ۱۷ نفر را گرفت. پس از آن بیش از یک هزار پس‌لرزه ثبت شده است.

زلزله ۶.۴ ریشتری سال ۲۰۱۶ در تایوان جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفت. همچنین در سال ۱۹۹۹ بیش از ۲ هزار نفر در تایوان بر اثر وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • (ویدئو) لحظه وقوع زلزله آخرالزمانی ژاپن
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند