Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@14:28:05 GMT

زلزله زنگ خطری برای تهران است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۶۷۳۸

زلزله زنگ خطری برای تهران است

عضو شوای شهر تهران گفت:ضروری است با این تلنگر، هر چه سریعتر، شورا و شهرداری و دولت، در مرحله اول و با قید فوریت به سنجش و تقویت آمادگی شهر در هنگام بحران زلزله بپردازند و در مرحله بعد، قوانین و استانداردهای وضع شده برای مقاوم سازی ها و نیز کیفیت اجرای آن‌ها را با اولویت بافت فرسوده، سخت گیرانه بررسی و عملیاتی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ زمین لرزه یکی از وحشتناک‌ترین پدیده‌های طبیعت محسوب می شود. اغلب زمینی را که روی آن ایستاده‌ایم، به صورت تخته سنگ‌های صلب و محکمی تصور می‌کنیم که از استحکام زیادی برخوردار است. هنگامی که زمین لرزه‌ای روی می‌دهد برای لحظه ای این تصور بر هم می ریزد، اما طی همان لحظه کوتاه خسارت‌های شدیدی وارد می‌شود. با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه علوم مختلف صورت گرفته است، دانشمندان توانسته اند نیروهایی را که باعث زمین لرزه می شود، شناسایی کنند. علاوه بر آن با استفاده از فناوری‌های نوین می توان شدت یک زلزله و مکان آن را حدس زد. مهم ترین کار باقی مانده آن است که راهی برای پیش گویی زمین لرزه بیابیم تا مردم هنگام وقوع آن غافل‌گیر نشوند.

شهربانو امانی، عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با زلزله دیشب اظهار داشت: زلزله سهمگین و وسیع مرزی دیشب، بار دیگر زنگ خطر زلزله تهران را به‌صدا درآورد، ضروری است با این تلنگر، هر چه سریع‌تر، شورا و شهرداری و دولت، در مرحله اول و با قید فوریت به سنجش و تقویت آمادگی شهر در هنگام بحران زلزله بپردازند و در مرحله بعد، قوانین و استانداردهای وضع شده برای مقاوم‌سازی‌ها و نیز کیفیت اجرای آن‌ها را با اولویت بافت فرسوده، سخت گیرانه بررسی و عملیاتی کنند.

وی گفت: بی‌شک زلزله احتمالی تهران، محکی بر مدیریت شهری و دولت داری ما خواهد بود. امید که در این مقوله سربلند بیرون آییم، ضمن هم‌دردی با آسیب دیدگان زلزله دیشب، خوشبختانه لرزه‌هایی که در تهران مشاهده شد، ارتباطی با گسل های تهران نداشت و ناشی از امواج عرضی زلزله غرب کشور بود.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش تسلای دل بازماندگان افزود: خدمت خانواده‌هایی که عزیزان‌شان را در این حادثه از دست دادند تسلیت عرض می‌کنم و طلب صبر دارم، رای مجروحان و خسارت دیدگان عزیز نیز دعا و آرزو می‌کنم که سلامتی شان بازگردد و گشایش امور حاصل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه صبح امروز یکشنبه نقده را لرزاند.

این زمین در عمق ۹ کیلومتری شهرستان نقده در آذربایجان غربی به وقوع پیوست.

کد خبر 6090728

دیگر خبرها

  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند