Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:07:45 GMT

رهبر مسیحیان مارونی لبنان به ریاض سفر کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۸۱۶۰

رهبر مسیحیان مارونی لبنان به ریاض سفر کرد

بیروت-ایرنا-«بشاره پطرس الراعی» رهبر کلیسای مسیحیان مارونی لبنان امروز (دوشنبه) و به دعوت مقام های عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.

به گزارش ایرنا، این سفر از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود و ارتباط مستقیم با استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان که در عربستان سعودی اعلام شد، ندارد.
با وجود این، سفر الراعی به ریاض تحت تاثیر وضعیت الحریری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روزهای اخیر برخی طرف ها در لبنان به رهبر مسیحیان مارونی توصیه کرده بودند که تا روشن نشدن وضعیت سعد الحریری از سفر به ریاض خودداری کند.
بسیاری از لبنانی ها معتقدند استعفای سعد الحریری که شنبه هفته پیش (13 آبان-4 فوریه) از طریق شبکه تلویزیونی العربیه (وابسته به عربستان سعودی) اعلام شد با فشار مقام های سعودی بوده است.
برخی حتی از قرار گرفتن وی در اقامت اجباری سخن گفتند.
مبهم بودن وضعیت الحریری باعث شد موضوع بازگشت وی به بیروت طی روزهای اخیر تبدیل به یک موضوع ملی در لبنان شده بود.
بشاره پطرس الراعی در شرایطی امروز به ریاض سفر می کند که سعد الحریری دیشب در گفت و گوی تلویزیونی از بازگشت قریب الوقوعش به لبنان برای پیگیری روند قانونی استعفایش خبر داد.
رهبر مسیحیان مارونی لبنان پیش از عزیمت به ریاض در فرودگاه بین المللی بیروت سخنان دیشب سعد الحریری را اطمینان بخش دانست و گفت این سخنان به بسیاری از پرسش ها پاسخ داد.
وی همچنین گفت که در سفرش به ریاض حامل خواسته های مردم لبنان است و آنها را به پادشاه و ولی عهد سعودی ابلاغ خواهد کرد.
بشاره پطرس الراعی با ابراز نگرانی از وضعیت لبنان گفت که وضعیت کشور پس از استعفای سعد الحریری دچار رکود شده و مردم لبنان مضطرب هستند.
وی سفرش به ریاض را تاریخی خواند و ابراز امیدواری کرد که این سفر برای لبنان در همه زمینه ها منشا خیر باشد.
این سفر در حالی انجام می شود که بسیاری از مردم لبنان نسبت به پیامدهای سیاست های اخیر ریاض در کشورشان ابراز نگرانی می کنند و آن را در راستای شکاف و بحران افکنی می دانند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه

«بورگه برنده» رئیس مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چندین مقام بین‌المللی این هفته برای گفتگو‌هایی پیرامون آتش‌بس غزه که در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، در ریاض حضور خواهند یافت.

به گزارش رویترز، این مقام نروژی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما بازیگران کلیدی را در حال حاضر در ریاض داریم و امیدواریم که گفتگو‌ها بتواند به آشتی و صلح منجر شود». 

رئیس مجمع جهانی اقتصاد همچنین از حضور وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر قطر، وزیر خارجه عربستان، ولیعهد عمان و مقامات بحرینی در این نشست خبر داد. به گفته او، وزیر خارجه مصر نیز در ریاض حضور خواهد داشت تا مقامات را در مورد رخداد‌های مذاکرات آتش‌بس مطلع کند.

پس از ۶ ماه جنگ علیه غزه که طی آن بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده و اکثر زیرساخت‌های این منطقه تخریب شده است، مذاکرات آتش‌بس همچنان در بن‌بست باقی مانده است. گفته شده یک هیئت مصری روز گذشته برای گفتگو با سران صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و به دنبال راهی برای از سرگیری مذاکرات است. 

مقامات حماس همچنان بر خواسته‌های خود پایبند هستند و می‌گویند هرگونه آتش‌بس باید دائمی باشد و طی آن نیرو‌های اشغالگر به طور کلی از نوار غزه خارج شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله