Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «سعيد الشهابي» با تأکيد بر اينکه ايران هيچ دخالتي در حوادث بحرين ندارد، گفت: رژيم آل خليفه دهها سال است که عليه ملت بحرين اعلام جنگ کرده است.
خبرگزاري مهر، گروه بين الملل ـ رامين حسين آباديان: تاکنون 21 روش شناسايي شده اند که رژيم آل خليفه به وسيله آنها اقدام به شکنجه زندانيان سياسي در بند خود مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژيم آل خليفه زندانيان را از بديهي ترين حقوق خود محروم کرده است. حتي آن دسته از زندانيان که بيمار هستند، توسط آل خليفه مغفول واقع شده و به وضعيت جسماني آنها به هيچ وجه رسيدگي نمي شود. در واقع، آل خليفه با هدف اعمال فشارهاي گسترده بر زندانيان انديشه، چنين اقدامات خصمانه اي انجام مي دهد.
در حال حاضر بيش از 400 زنداني بحريني در بند آل خليفه با خطرات جدي مواجه هستند. سرنوشت آنها در هاله اي از ابهام قرار دارد. اين مسأله نشان مي دهد که چرا آل خليفه از بازديد کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل از وضعيت حقوق بشر در بحرين نگران و هراسان است. در هيچ نقطه از جهان همچون آل خليفه با زندانيان برخورد نمي شود. زندانيان نيز طبق قانون بايد از حقوقي برخوردار باشند که هيچيک از آنها در بحرين رعايت نمي شود.
درهمين ارتباط، خبرنگار مهر گفتگويي را با «سعيد الشهابي» دبيرکل جنبش «الأحرار» بحرين انجام داده است که مشروح آن از نظر مي گذرد؛
*نظاميان رژيم آل خليفه فشارهاي خود بر زندانيان سياسي بحريني به ويژه در زندان «الجو» و «الحوض الجاف» را تشديد کرده اند. به نظر شما هدف اصلي نظاميان آل خليفه از شکنجه برنامه‌ريزي‌شده زندانيان سياسي و زندانيان انديشه در بحرين چيست؟
رژيم آل خليفه از دهها سال گذشته عليه ملت بحرين اعلام جنگ کرده است؛ اين مسأله به ديروز و امروز محدود و محصور نمي شودرژيم آل خليفه از دهها سال گذشته عليه ملت بحرين اعلام جنگ کرده است. اين مسأله به ديروز و امروز محدود و محصور نمي شود. آل خليفه بدترين روش هاي شکنجه را عليه زندانيان انديشه در بحرين به کار مي گيرد. سازمان هاي حقوق بشري گزارش هاي متعددي را از انواع و اقسام شکنجه هاي زندانيان بحريني منتشر کرده اند. از جمله اين روش ها مي توان به آويزان کردن زندانيان، محروم کردن آنها از خوابيدن، ضرب و شتم شديد، وارد کردن شوک برقي به بدن آنها و همچنين تهديد آنها به تجاوز جنسي، اشاره کرد.
اين تنها گوشه اي از روش هاي شکنجه عليه زندانيان بحريني توسط آل خليفه است. هدف اصلي آل خليفه از انجام اين اقدامات خصمانه شکست هيمنيه انقلابيون و ملت بحرين است. آل خليفه تلاش مي کند تا از اين رهگذر، انقلابيون بحريني را از تداوم انقلاب خود باز دارد. بنابراين، تمامي اهداف آل خليفه از اعمال شکنجه هاي سنگين عليه زندانيان سياسي بحريني، صرفا سياسي هستند.
*وزير خارجه بحرين اخيرا مدعي شده است که ايران در بحرين هرج و مرج ايجاد کرده است. ارزيابي شما به عنوان يک انقلابي بحريني از اظهارات و ادعاهاي وزير خارجه بحرين عليه جمهوري اسلامي ايران چيست؟
ملت بحرين سرزمين خود را دوست دارد. با اين حال، رژيم آل خليفه از خارج وارد بحرين شده است. اين رژيم پيش از 200 سال پيش بحرين را مورد تجاوز قرار داد و در نهايت بر آن مسلط شد. تاکنون حتي يک ايراني در بحرين بازداشت نشده است، با اين حال آل خليفه باز هم انگشت اتهام را به سمت ايران نشانه مي روداولا بايد گفت که رژيم آل خليفه هيچ ارتباطي به بحرين و تاريخ آن ندارد و دوما اينکه اين رژيم نامشروع، پاي اشغالگران خارجي ديگر را به بحرين باز کرده است. رژيم سعودي در سال 2011 با چراغ سبز آل خليفه وارد بحرين شد. نظاميان اماراتي هم همينطور. از سوي ديگر، بيش از 3000 نظامي پاکستاني هم توسط آل خليفه وارد بحرين شدند. متجاوزان اردني هم به همين صورت. تمامي اينها با حمايت هاي آمريکا و انگليس صورت پذيرفت.
لذا پر واضح است که اين رژيم آل خليفه است که در بحرين فساد مي کند و هرج و مرج را گسترش مي دهد نه ايران. تاکنون حتي يک ايراني در بحرين بازداشت نشده است، با اين حال آل خليفه باز هم انگشت اتهام را به سمت ايران نشانه مي رود. صحبت از دخالت ايران در بحرين توسط مقامات آل خليفه همواره وجود داشته است. آنها اخيرا در يک موضع چرخشي سخن از دخالت هاي قطر هم به زبان مي آورند. آنها حتي شيخ علي سلمان را به جاسوسي براي قطر متهم کردند. اين دروغ محض است.
*اخيرا کاردار ايالات متحده آمريکا وارد بحرين شده و کار خود را آغاز کرده است. شما نقش ايالات متحده آمريکا در حمايت از آل خليفه و سرکوب گسترده انقلابيون بحريني را چگونه ارزيابي مي کنيد؟
مشکل اينجاست که آمريکايي ها مي خواهند رژيم هايي روي کار باشند که اهداف واشنگتن را محقق سازند. آمريکايي ها هيچگاه به دنبال تحقق دموکراسي در کشورهاي عربي نبوده و نيستند. آنها نمي خواهند دولت هايي برآمده از رأي ملت ها روي کار آمده و زمام امور کشورها را بر عهده گيرند. آنها به مردم عربستان، سوريه، بحرين و يمن اجازه نمي دهند که خودشان سرنوشتشان را تعيين کنند.
آمريکا براي تحقق منافع خود از آل خليفه حمايت مي کند؛ متأسفانه اين مسأله بسيار خطرناک است و در نهايت به گسترش تروريسم و افراطي گري منجر مي شودمسأله دوم اين است که آمريکايي ها به شعارهاي خود وفادار نيستند. آنها ادعا مي کنند که پرچمدار دموکراسي و حقوق بشر هستند؛ اين در حالي است که واشنگتن هيچ پايبندي به اين مسائل ندارد. آنها در حالي دم از حقوق بشر و دموکراسي مي زنند که به دوستان سعودي و امارتي شان تذکر نمي دهند که نبايد با مشتي آهنين به اداره امور ملت هايشان بپردازند. آمريکايي ها به آل خليفه تذکر نمي دهند که نبايد ملت بحرين را قتل عام کند. لذا آمريکايي ها براي تحقق منافع و مصالح خود از آل خليفه حمايت مي کنند. با کمال تأسف اين مسأله بسيار خطرناک است و در نهايت به گسترش تروريسم و افراطي گري منجر مي شود.
*به عنوان سوال آخر، همانگونه که مي دانيد، اقامت اجباري شيخ عيسي قاسم رهبر عاليقدر شيعيان بحرين همچنان ادامه دارد و آل خليفه نمي خواهد به اين مسأله پايان دهد. به نظر شما در صورت ادامه اين وضعيت، چه پيامدهايي متوجه آل خليفه خواهد بود؟
شيخ عيسي قاسم فرزند اين سرزمين است. وي يک سياستمدار مجرب و روحاني برجسته است. او نقش مهمي در تدوين قانون اساسي کشور داشته است. شيخ عيسي قاسم مقبوليت گسترده اي مردم بحرين وي را خيلي دوست دارند. لذا تداوم اقامت اجباري شيخ عيسي ظلم و ستم بزرگي در حق شيخ عيسي استدر نزد مردم بحرين دارد. او فرزند اسلام است و مردم بحرين وي را خيلي دوست دارند. لذا تداوم اقامت اجباري شيخ عيسي ظلم و ستم بزرگي در حق شيخ عيسي است. او يک روحاني برجسته است که بي دليل تحت اقامت اجباري قرار گرفته است.
مشکل آل خليفه با شيخ عيسي اين است که مردم بحرين وي را به شدت دوست دارند. آل خليفه نمي خواهد که چنين فردي، در جامعه ظهور و بروز داشته باشد. آل خليفه مي خواهد با خون و سرکوب بر بحرين حکومت کند. اما در نقطه مقابل، شيخ عيسي به دنبال يک حکومت عادل در بحرين است. به دنبال حکومتي است که قوانين اسلامي را در کشور پياده کند. تمامي ملت بحرين از اقدامات خصمانه اين باند (رژيم آل خليفه) عليه شيخ عيسي قاسم در رنج و عذاب هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، گفت: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته کار و کارگر و نشست صمیمی کارگران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت بوده که به احتساب خانواده‌های آنان حدود نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل داده است.


وی با بیان اینکه زندگی مردم با تولیدات کارگران عجین است افزود: ارمغان تولید برای کشور ثروت است وثروت نیز رفاه به بار می‌آورد بنابراین توجه به رفاه، آسایش و آرامش جامعه کارگری لازم و ضروری است.


امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: دورنگری در آثار علامه شهیدمطهری در تاریخ مشهود است چرا که شهیدمطهری از عالمان برجسته تاریخ ایران و اسلام شناسی زبده‌ای بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.


به گفته فلاحتی اگر کسی یک دوره آثار شهیدمطهری را مطالعه کندمی‌تواند اسلام شناس شده و توانایی پاسخگویی به شبهات روز را بدست بیاورد
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: بدخواهان درصدد بودند تا به خاطر جرایم گروهک‌ها مرز‌های ایران و پاکستان ملتهب باشد لذا عمده هدف سفر رئیس جمهور ایران رفع این التهابات ۲ کشور بوده که تفاهم نامه‌هایی دراین زمینه صورت گرفت.


امام‌جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، افزود: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد، لذا به زودی شاهد شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی در جغرافیای تاریخ اسلام خواهیم بود

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • حذف پرسپولیس از جام حذفی فوتبال ایران
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)