Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – کاردینال' بشاره پطرس الراعی' رهبر مسیحیان مارونی لبنان با تاکید به اینکه همه ملت لبنان منتظر بازگشت ' سعدالحریری' نخست وزیر لبنان به بیروت و فعالیت دولت لبنان است، گفت که از مواضع و اقدامات ژنرال' میشل عون' رئیس جمهوری لبنان در خصوص استعفای الحریری در عربستان حمایت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، کاردینال الراعی روز یکشنبه در مراسمی مذهبی گفت: همه مردم لبنان از هر قشر و گروهی یک صدا خواستار بازگشت «سعد الحریری» نخست وزیری به کشور و از سرگیری حیات ملی و فعالیت دولت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که قرار است به عربستان سفر کند، افزود:امروز غم و اندوه در چهره همه لبنانی ها دیده می شود، چرا که استعفای الحریری از نخست وزیری درعربستان، ما را غافلگیر کرد ، هیچ کس نمی داند سرنوشت ما چه می شود و همه این ها باعث ناراحتی و اندوه است.
رهبر مسیحیان مارونی لبنان اضافه کرد:همه به بازگشت الحریری به لبنان چشم دوخته ایم چرا که امکان ندارد اگر یک نفر هم دردمند باشد، لبنان در آرامش به سر ببرد. امیدواریم که برای حفظ کرامت، حاکمیت و صلح داخلی، دولت دوباره فعالیتش را از سر بگیرد و حیات ملی در لبنان از نُو شروع شود.
سعد الحریری شامگاه شنبه هفته گذشته در اقدامی نامتعارف و غافلگیرانه در عربستان استعفای خود را از مقام نخست وزیری و از طریق شبکه سعودی العربیه اعلام کرد.
ژنرال میشل عون رئیس جمهوری لبنان با احضار کاردار سفارت سعودی به بعبدا کاخ ریاست جمهوری ، استعفای الحریری در عربستان را اقدامی مبهم دانست و تاکید کرد که الحریری باید بسرعت برای روشن شدن دلایل این اقدامش به بیروت بازگردد.
لبنان اعلام کرده است که اگر عربستان اجازه بازگشت الحریری به بیروت را ندهد به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می کند.
ناظران معتقدند که الحریری تحت فشار و تهدید سعودی ها به استعفا مجبور شده و در عربستان در بازداشت و یا اقامت اجباری بسر می برد و برخی از ملاقات ها و حضورش در محافلی مانند ملاقات با شاه سعودی برای کاهش فشارهای بین المللی و منطقه ای بر سعودی ها و آرام کردن مردم و مقامات لبنان است.
کاردینال الراعی با بیان اینکه ' صبر، پایداری و اتحاد را در پیش می گیریم و قدرت خود را جمع می کنیم'، خاطرنشان کرد: از رئیس جمهوری لبنان به سبب موضع گیری ها و مشورت ها و رایزنی های با طرف های مختلف در باره استعفای الحریری، درود می فرستم ، این اقدامات نشانگر آن است که لبنانی ها یک پیکر واحد هستند و با هم در مسیر تشکیل دولت و خروج از این تونل تاریک حرکت می کنند و بسیار امیدواریم که مسئله استعفای الحریری با خیر و خوشی به سرانجام برسد.
رهبرمسیحیان مارونی لبنان افزود:این شرایط سخت که مردم لبنان به دنبال استعفای ناگهانی و غیر طبیعی سعد الحریری از نخست وزیری در آن قرار دارند، به ما آموخت، چگونه با آگاهی، تأنّی، صبر و مشورت با بحران های زندگی روبه رو شویم؛ به ما آموخت که در سختی ها و مشکلات کوچک و بزرگ، نباید تصمیمی عجولانه بگیریم و یا به گونه واکنشی به طرف مقابل، پاسخ دهیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم که از طریق مشورت ها و رایزنی های رئیس جمهوری، وحدت و یکپارچگی ملی ما دوباره شکل بگیرد و مستحکم شود. واقعیت آن است که همه لبنانی ها از هر نوع قشر و گروه، یک صدا خواستار بازگشت نخست وزیری به کشور و آغاز حیات ملی از نُو هستند. لبنانی ها هر چند در شرایط سخت هم قرار بگیرند، می دانند که چگونه اتحاد و انسجام خود را دوباره بازیابند.
رهبرمسیحیان مارونی لبنان تصریح کرد:علاوه بر رئیس جمهوری به سبب حکمت و تدبیرش در این شرایط و آرام کردن اوضاع، به شیخ ' عبداللطیف دریان' مفتی لبنان و همه اراده ها و عزم های قوی لبنانی، درود می فرستم، اینها نشانه آن است که لبنانی ها عملا می خواهند به سمت جلو حرکت کنند.
کاردینال الراعی تاکید کرد: همه ما از عملکرد و مسیر دولت لبنان راضی بوده ایم. اکنون خواهان خارج شدن لبنان از این تونل تاریک هستیم زیرا هر تونلی، پایانی برای خود دارد. امیدواریم که با عنایت و توجه خداوند، این مسئله ( استعفای الحریری) ختم به خیر شود.
خاورم**9329** 1324
مترجم: ندا بهبودی // انتشار دهنده: فردین پازوکی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

به گزارش "ورزش سه"، شرکت نفت عربستان، آرامکو، امروز رسما ‌‏قراردادی چهار ساله با فیفا امضا کرد و به‌عنوان شریک تجاری اصلی ‌‏فیفا در حوزه انرژی معرفی شد. ‏

آرامکو به این ترتیب حق تبلیغات به‌عنوان اسپانسر اصلی در جام ‌‏جهانی 2026 و همچنین جام جهانی زنان 2027 را به دست آورد. ‏

قرارداد چهارساله امروز بین فیفا و آرامکو تا سال 2027 اعتبار دارد. در ‌‏بیانیه‌ای که توسط دو طرف منتشر شده علت این همکاری تعهد به ‌‏ابداع و توسعه تاکید شده است. آرامکو و فیفا اعلام کردند قصد دارند ‌‏با استفاده از قدرت و جذابیت فوتبال، فعالیت‌های اجتماعی مختلفی ‌‏را در گوشه و کنار دنیا سازمان بدهند. ‏

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، بعد از امضای قرارداد اسپانسری با آرامکو ‌‏گفت: "خوشحالیم که ورود آرامکو را به خانواده شرکای جهانی خانواده ‌‏فیفا تبریک بگوییم. این شراکت به ما برای برگزاری تورنمنت‌های بزرگ ‌‏فوتبال در سال‌های آینده کمک می‌کند. این قرارداد باعث می‌شود فیفا ‌‏بهتر بتواند از 211 عضو خود حمایت کند. آرامکو تجربه گسترده‌ای در ‌‏برگزاری یا کمک به برگزاری رقابت‌های بزرگ ورزشی دارد و متعهد است ‏برای گسترش ورزش در رده‌های سنی پایه فعالیت کند. امیدواریم در ‏سال‌های آینده با این شرکت در پروژه‌های مختلفی همکاری کنیم". ‏

دیگر خبرها

  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی