Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به گزارش جدید مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

در بیانیه رضا نجفی آمده است: «گزارش جدید آژانس که نهمین گزارش از روز اجرای برجام و هشتمین گزارش فصلی به شورای حکام در مورد راستی آزمایی اجرای برجام به شمار می‌رود، بر خلاف ادعاهای آمریکا بار دیگر تایید می‌کند که اقدامات و فعالیتهای هسته ای ایران کاملا منطبق با برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم تمامی فعالیتهای هسته ای ایران اعم از ادامه غنی سازی 67/ 3 درصدی با 30 آبشار و تعداد 5060 سانتریفیوژهای نسل اول در سایت نظنز، تداوم استقرار 6 آبشار سانتریفیوژ IR-1 (به تعداد 1034 سانتریفیوژ) در یک سالن سایت فردو که کاملا آماده کار هستند و 10 سانتریفیوز جداگانه مستقر شده در این سایت به هدف استفاده در تحقیق و توسعه برای تولید رادیو ایزتوپهای پایدار، تدوام انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه با سانتریفیوژهای پیشرفته و نسل جدید (مطابق بندهای 32 تا 42 ضمیمه یک برجام یعنی ادامه کار با سانتریفیوژهای IR-2m, IR-4, IR-5, IR-6, IR-6s, IR-7 and IR-8) و همچنین ادامه تولید قطعات سانتریفیوژهای نسل جدید با فیبرکربن، استمرار تولید آب سنگین در کارخانه تولید آب سنگین اراک (رسیدن ذخیره آب سنگین به 114 تُن)، ادامه انجام تمهیدات برای مدرن سازی راکتور آب سنگین تحقیقاتی خنداب (که البته با طرفهای دیگر پیگیری می‌شود)، فعالیت راکتور تحقیقاتی تهران و سایر بخشها بر اساس برنامه دراز مدت اعلام شده ایران از جمله مواردی است که در گزارش به آنها اشاره شده است.

در این زمینه اشاره ای هم به نامه جدید سازمان انرژی اتمی ایران شده که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شده تا یک راکتور آب سبک کوچک جدید (یک کیلو وات) به هدف تحقیقات در محل فعلی سازمان طراحی کرده و بسازد.

مدیرکل در این گزارش همچنین به سفر اخیر خود به ایران و ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است.

متن گزارش بسیار شبیه گزارشهای گذشته است و تغییرات آن شامل درج تحولات فنی از جمله بالا رفتن میزان ذخیره آب سنگین ، میزان افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده 3 و 67 درصدی، جایگزینی برخی سانتریفیوژها و مواردی شبیه آن است.

همچنان انتظار ایران و همه کشورهای عضو آژانس این است که دبیرخانه آژانس به کار حرفه ای و بیطرفانه خود بر اساس استانداردهای پادمانی به راستی آزمایی اجرای برجام ادامه داده و همانطور که تاکنون نظارت بر اجرای پروتکل الحاقی در ایران را همانند بقیه صد و بیست کشوری که آن را اجرا می کنند دنبال می کرده، به کار خود ادامه دهد.»

شورای حکام آژانس در جلسه دو روزه ماه نوامبر خود در روزهای 2 و 3 آذر موضوعات مختلف از جمله این گزارش را بررسی خواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته ای برگزار می شود و حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند کرد.

وی افزود: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و سخنرانی خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره حل مسائل پادمانی با آژانس، اظهار کرد: همواره در حال تعامل و گفت و گو درباره مسائل پادمانی هستیم، لذا تاکنون دو مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده که دو مکان در حال گفت و گو است.

اسلامی ادامه داد: بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجا است و براساس آن تعامل داریم، اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند زیر سوال رفته است. البته ما بر این بیانیه تاکید داریم و گروسی هم این را اعلام کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اذعان کرد: آقای گروسی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت کنیم.

وی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس، تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم و ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران، بیان کرد: اینها موضع گیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند