Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانس 24: بسیاری از مردم لبنان، عربستان سعودی را عامل استعفای نخست وزیر کشورشان می دانند و بر این باورند حریری برخلاف میل خود در این کشور حضور دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  شبکه تلویزیونی فرانس 24؛ بسیاری از مردم لبنان، عربستان سعودی را عامل استعفای نخست وزیر کشورشان می دانند و بر این باورند حریری برخلاف میل خود در این کشور حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعد حریری نخست وزیر لبنان که چندی پیش در عربستان سعودی از سمت خود استعفا کرد، دیروز در مصاحبه تلویزیونی خود اطمینان داد از آزادی عمل برخوردار است. وی وعده سفر به بیروت را در چند روز آینده داد و احتمال پس گرفتن استعفایش را مردود ندانست. اما در لبنان با تردید به اظهارات سعد حریری نگریسته می شود. گزارشگر این شبکه گفت لبنانی ها دلیل استعفای سعد حریری نخست وزیر کشورشان را درک نمی کنند و این فضا از یک هفته پیش بر لبنان حاکم شده است. استعفای نخست وزیر در چهارم ماه نوامبر مردم لبنان را شوکه کرده است. برخی بر این باورند عربستان سعودی عامل استعفای حریری بوده است و وی بر خلاف میلش در این کشور حضور دارد. فرانس 24 بخشی از سخنان یک شهروند لبنانی را پخش کرد. وی گفت به نظر من حریری راحت نبود. حریری در بازداشت به سر می برد. اما امروز بازگشت نخست وزیر به لبنان از همه چیز مهم تر است. ما می خواهیم که حریری هم اکنون به کشور بازگردد. یک شهروند دیگر گفت اگر حریری می خواست استعفا کند می بایست این اقدام را در لبنان صورت می داد. همه اتفاقاتی که شاهدش بودیم، غیر عادی بوده است. وی باید برای استعفا از سمت خود به لبنان بازگردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور