Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – حزب جریان المستقبل که ریاست آن را ' سعدالحریری' نخست وزیر لبنان که شامگاه شنبه هفته قبل در اقدامی نامتعارف و غافلگیرانه از مقام خود استعفا کرد، باردیگر خواستار بازگشت او از عربستان به لبنان شد و تاکید کرد که مشتاقانه منتظر بازگشت الحریری هستیم تا به مسئولیت هایش برای پیشبرد مراحل آینده لبنان عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، حزب المستقبل شب گذشته (شنبه) در جلسه ای فوق العاده در 'بیت الوسط' که به ریاست 'فواد سنیوره ' نماینده پارلمان لبنان برگزار شد، آخرین تحولات و اوضاع لبنان و بازگشت سعد الحریری به بیروت را بررسی کرد.
المستقبل پیشتر هم خواستار بازگشت الحریری از عربستان به لبنان شده بود اما تاکنون سعودی ها به درخواست لبنانی ها به ویژه همپیمانان الحریری و ژنرال' میشل عون' رئیس جمهوری لبنان پاسخی نداده و الحریری همچنان در عربستان بسر می برد.
این مطالبه لبنانی ها به ویژه همپیمانان آل سعود خشم و عصبانیت سعودی ها را بدنبال داشته است.
لبنانی ها معتقدند که الحریری در لبنان در بازداشت و یا اقامت اجباری قرار دارد و با فشار و تهدید سعودی ها به استعفا مجبور شده است.
دربیانیه المستقبل برای جلب توجه سعودی ها و کمک به فراهم شدن زمینه بازگشت الحریری باردیگر از سعودی ها تمجید و به ایران حمله شده و ادعا شده عربستان نگاهی محبت آمیز و وفادارانه به لبنان دارد و ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می کند.
این درحالی است که 'ثامر السبهان ' وزیر مشاور دولت سعودی در امور خلیج فارس پیشتر لبنانی ها را به دلیل حمایت و همکاری با حزب الله به برخورد تهدید و ادعا کرده لبنان به عربستان اعلام جنگ کرده است.
ناظران معتقدند که برخلاف ارزیابی و پیش بینی سعودی ها ، گروگان گیری الحریری نه تنها تاکنون به التهاب اوضاع لبنان منجر نشده است بلکه در تحولی بی سابقه اکثریت لبنانی ها در مقابل این اقدام مداخله جویانه همراه شده و حتی مخالفان حزب الله درلبنان با استقبال از اظهارات اخیر' سید حسن نصرالله' دبیرکل حزب الله در خصوص استعفای الحریری آن را اظهاراتی سنجیده و مسئولانه توصیف کرده اند.
خاورم**1408** 1324
مترجم: اکرم کرمی // انتشار دهنده: فردین پازوکی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد